lukket / filtered
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 01-10-02 12:37

Jeg har en m$ ISA, som jeg har prøvet at scanne med nmap - så langt så godt.
Når den nu siger:

119/tcp filtered nntp

og hvis jeg prøver med telnet [ip] 119 får jeg timeout.

Er jeg Sikker Nok(tm) på at der ikke er nogen udefra der kan "snakke" med min
nttp serv udefra!?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Alex Holst

Dato : 01-10-02 15:31

Stig Meyer Jensen <stig@mine_3_initialer.dk> wrote:
> [...]
>
> og hvis jeg prøver med telnet [ip] 119 får jeg timeout.
>
> Er jeg Sikker Nok(tm) på at der ikke er nogen udefra der kan "snakke" med min

"filtered" er nmap's maade at sige "jeg fik ikke noget svar paa denne
port, saa der er nok en firewall foran".

Dette er i modsaetning til "closed" som betyder "maskinen svarede
specifikt at der ikke er nogen service paa porten og jeg kan ikke lige
se forskel paa om der virkeligt ikek *er* nogen service, eller om der er
en firewall der ikke lader mig benytte servicen."

HTH,
Alex

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 01-10-02 21:15

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> se forskel paa om der virkeligt ikek *er* nogen service, eller om der er
> en firewall der ikke lader mig benytte servicen."

Tak - i mit tilfælde er det Sikker Nok(tm)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-10-02 20:27

Stig Meyer Jensen skrev:

> Jeg har en m$ ISA, som jeg har prøvet at scanne med nmap - så langt
> så godt. Når den nu siger:

> 119/tcp filtered nntp

Hvad har du kørende på port 119?

> Er jeg Sikker Nok(tm) på at der ikke er nogen udefra der kan "snak-
> ke" med min nttp serv udefra!?

Det er svært at udtale sig alt andet end skråsikkert om, når du ikke
angiver hvad der er i den anden ende af port 119.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-10-02 09:19

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har du kørende på port 119?

> Det er svært at udtale sig alt andet end skråsikkert om, når du ikke
> angiver hvad der er i den anden ende af port 119.

Jeg troede egentlig ikke der kørte nogen service bag firewallen, men det så ud
il at m$' nntp service var startet. Det er den ikke længere...