*PIV* de siger mit laderelæ er i stykker :~
Fra : Anders Thorup

Dato : 01-10-02 11:57

Jeg har haft problemer med at mit batteri kørte fladt, på trods af jeg ikke
køre særlig mange korte ture. Har så i dag været ude ved et værksted og få
målt el-systemet igennem. Fik at vide at generatoren kunne levere ca. 15
amp. så den skulle ikke fejle noget. Men aligevel lader den kun batteriet
op, når lyset på motorcyklen er slukket.
Er det tændt kan den ikke længere lade på batteriet, heller ikke selvom den
får godt med omdrejninger.
Hvor kan jeg skaffe en nyt laderelæ til min gamle Suzuki GSX250E fra 1982??
Vil i også mene at mekanikeren har ret i at det er laderelæet den er gal
med??
Hvad vil det komme til at koste (forhåbentligt ikke for meget, da jeg er på
SU)?

--
MVH
Anders Thorup

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-10-02 13:18

Det må være muligt at finde et brugt, måske findes der andre Suzi-modeller
som bruger det samme relæ. Det burde din forhandler nok kunne hjælpe med at
oplyse om.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henning

Dato : 01-10-02 13:28

Prisen er ca 1000kr hos MaxMC. Det er overvejende sandsynligt at regulatoren (der er ikke noget relæ) er brændt af.

Prøv fejlfindingen på http://www.electrexusa.com/ .

Et par ting mere... Den ene fase fra generatoren afbrydes når der køres uden lys. Hvis der en fejl i kredsløbet gennem lyskontakten, er der kun 50% udtag på generatoren, dvs der er ikke strøm nok til lyset.

Og hvis regulatoren er død, tager den generatorstatoren med ret hurtigt. Det fordobler ca reparationsprisen.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 01-10-02 14:45

Erik Schnabel, ES Elektronik, Kronborggade, København N er manden, der er
billig og tjekket omkring mc-elektronik. Fremstiller selv
kvalitetskomponenter. Han kan ogsåfortælle, om det skulle være ensretteren
som delvis er gået ned.

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 01-10-02 15:09

John de Summer-Brason wrote:

> [...]
> billig og tjekket omkring mc-elektronik. Fremstiller selv
> kvalitetskomponenter. Han kan ogsåfortælle, om det skulle være ensretteren

Jeps, har selv haft samme problem på min gsx750ex. En ny generator (og
stator) fra Schnabel afhjalp problemet. Men: Schnabel er ikke meget for
at måle din cykel igennem (er min erfaring) - han har altid travlt.
Vejlede dig i hvordan du selv gør vil han gerne (det kunne mester Yoda
ikke have formuleret bedre!), og hans produkter er som beskrevet i top!
Ikke billigere end MC-nøglen, men vist snedigere og mere solidt lavet.

Martin
gsx750ex - til salg

Fra : Denise

Dato : 02-10-02 10:36

Hej
Erik Schnabel, øgenavn = Dick.
Besøger I ham så hils fra Denise. Vi kørte sammen i gamle dage, med hver
vores Yamaha 250
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-10-02 14:49

Anders Thorup skrev i meddelelsen ...
> [...]
>op, når lyset på motorcyklen er slukket.
>Er det tændt kan den ikke længere lade på batteriet, heller ikke selvom den

Sansynligvis lyskontakten, den afbryder den ene fase når lyset ikke er
tændt, lyder som om din er permanent afbrudt. I de tilfælde jeg har set, er
spændingen steget når regulatoren dør, dvs. overladning med ødelagt tænding,
stator mv.

mvh
Orla

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-10-02 12:39

Tusind tak for alle svarene

Jeg vil da lige tjekke min lyskontakt som foreslået

--
MVH
Anders Thorup