stavekontroler
Fra : Søren

Dato : 24-02-01 09:59

kan jeg trække en hollandsk stavekontrol ud af en hollandsk instalations cd
til office2000?
for herefter indsætte den i min danske.

Instalere jeg begge versioner går der totalt ged i det? (tror det er shared
files der laver ged)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-02-01 20:56

"Søren" <Mailbox@mct.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til office2000?
> for herefter indsætte den i min danske.
>
> Instalere jeg begge versioner går der totalt ged i det? (tror det er

Ovenstående kan vist kun komme an på en prøve. Men hvis der er shared files,
som giver problemer, så er det du vil, formentlig også problematisk, idet
det netop er shared files, der er tale om.
Jeg kunne forestille mig, at problemet bliver, at først vil den danske
version være sproget der kommunikeres på, og derefter vil det hollandske
overtage.
Det er vist *.lex filer du skal bruge, så prøv på den hollandske
installationscd at gå ind i mappen pfiles\common\msshared\proof
der ligger lex filerne. Prøv at finde dem, som har med det hollandske sprog
at gøre og kopier dem over i mappen
programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Proof
Prøv så om du kan bruge den. Hvis ikke du kan, skal der nok ske en direkte
installering, for at det virker, og så er det måske nærmere ms proofing
tools du skal have fat i, hvor der er diverse stavekontroller, som koster ??
kr.

Kurt

Fra : Birgitte Mikkelsen

Dato : 02-03-01 13:52

Hej Søren

Du kan "lure princippet" ved at kigge i registreringsdatabasen under:
hkey_local_machine\software\microsoft\shared tools\proofing tools\, hver
landekode er repræsenteret ved tal. 1030 er dansk og 2057 er engelsk. Tallet
for hollandsk kan du nok finde ved at kigge på en holnadsk installation.
Kopier filerne på plads og lav de nødvendige nøgler i
registreringsdatabasen.

mvh
Birgitte