Obladi Obladi
Fra : David Blangstrup

Dato : 30-09-02 21:34

- Life Goes On

--men ikke her-->

Error opening Library/Apache2/htdocs/squirrelmail/data/default_pref
Could not create initial preference file!
Library/Apache2/htdocs/squirrelmail/data/ should be writable by user www
Please contact your system administrator and report this error.

Jeg har sudo'et og chmod'et og 755'et, men jeg ved ikke, om jeg gør det
rigtigt. Jeg er ved at blive vanvittig. Jeg vil snart gerne se det egern, der
er inde i boksen!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-09-02 21:36

On Mon, 30 Sep 2002 22:34:05 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.B9BE81DD0001FF4AF0284600@news.cybercity.dk>):

> - Life Goes On

Æhæm, ja, jeg kunne ikke komme til filen 'oblada', da jeg ikke havde
rettighederŠ

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 03-10-02 10:59

Hej David,

kan du logge ind som www? -og hvad sker der hvis du så skriver cd
/Apache2/htdocs/squirrelmail/data/ ?

-Jørgen

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-10-02 16:52

On Thu, 3 Oct 2002 11:58:56 +0200, Jørgen Østergaard wrote
(in message <anh4cn$h7s$1@news.cybercity.dk>):

> Hej David,
>
> kan du logge ind som www? -og hvad sker der hvis du så skriver cd
> [...]

Mange tak for at reagere, Jørgen! Jeg kan desværre ikke afprøve det mere, da
jeg i et hidsighedsanfald smed egernet ud med bur og tilladelser og det hele.
Jeg har brugt nætter på det, så der går nok lidt tid inden jeg prøver igen.
Alligevel håber jeg at have lært noget, blandt andet at user og group på
Apachen er www ‹ og jeg lagde mærke til, at et _andet_ program, jeg heller
ikke kunne få til at virke på den rigtige måde (nemlig opdatere
blog'en/dagbogen), MoveableType, konsekvent satte permissionerne til user www
og group me (staff). Det virkede, der var der bare noget med filstierne.
Apachen vil have du skriver hele stien, mens MT skrev Library//fil.bla ‹ det
prøvede jeg at rette, men til sidst kom der sådan en fløjtelyd, lige som når
vandhoveder tager på ferie sydpå, og vandet kogerŠ

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-10-02 11:44

firstname@lastname.dk writes:
>Jeg er ved at blive vanvittig. Jeg vil snart gerne se det egern, der
>er inde i boksen!

Det vil jeg da også gerne. Hvad i himlens navn fabler du om?

Ben, som helt klart ikke fatter noget

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-10-02 16:59

On Thu, 3 Oct 2002 12:43:35 +0200, Ben Knudsen wrote
(in message <fc.0073fb6b04866c0a3b9aca00d2a5d199.4866c1f@net.dialog.dk>):

> Det vil jeg da også gerne. Hvad i himlens navn fabler du om?

Squirrelmail er et smart, gratis webmail program du selv kan installere på
din Mac. Søg på navnet på versiontracker. Da Mac OS X har en Unix underdel,
skal de forskellige foldere etc. have tilladelser, og Squirrelmail blev ved
med ikke at få tilladelse af den indbyggede Apache Webservre til at komme til
dens egen folder, der hedder data. Ret vigtigt, ikke? Så jeg kunne slet ikke
logge ind i programmet, der eller 'så så dejligt ud'. Det var ved at drive
mig til egernvid.
Hvis den her post kommer to gange, er det mig, der er blevet glemsom.

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 06-10-02 15:07

Hej David,

Squirrelmail kører ganske fortræffeligt -også under Windows NT (jeg kører
det pt. på en Windows maskine, som snart forvandles til en Linux)... Så jeg
synes bestemt du skal alliere dig med en god kande kaffe, og så gøre et
forsøg mere ;).