Hjælp til købe af honda fireblade..
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 30-09-02 20:23

Nu er det tid, og pengene er her, så jeg vil have en honda cbr 900 fireblade
fra 96-00...

Hvad er data og hvad er ændret på de forskellige årgange ??

Hvad skal man se efter før køb på denne cykel ???

Og jeg vil meget gerne høre erfaringer fra ejere af denne dejlige cykel
--
M V H

Peter Jakobsen
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Martin

Dato : 01-10-02 08:56

"Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal man se efter før køb på denne cykel ???
>
> Og jeg vil meget gerne høre erfaringer fra ejere af denne dejlige cykel

Jeg har (næsten) lige købt en 98ér, den er bare "total i orden" MC
(smag).....

98 : 130 HK , 180 Kg . kåben er bileve lidt ændret, keramiske foringer, og
lidt ændringer på design af baggaffel, MEGET smalt elektronosk
instrumentering med analog visere, 2 trip tællere og odometer.

99: magen til 98, nu i andre farver.

00. SHJH meget face liftet, motoren har nu 150 HK, og er blevet lettere, og
meget mere "racet".

Martin.
(nu en Blade-runner)

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 01-10-02 10:03

On Mon, 30 Sep 2002 21:22:38 +0200, "Peter Jakobsen"
> [...]

>Hvad skal man se efter før køb på denne cykel ???
>
>Og jeg vil meget gerne høre erfaringer fra ejere af denne dejlige cykel

Det er en *rar* cykel.
To af vennerne har en - hhv. '97 og '98 (den første er til salg så
skriv på min mail, hvis du er interesseret)
Udadtil er der ikke den store forskel, men iflg. ejeren af den nyeste,
er der sket "en masse". Bagsvinger mv. er forandret. Min egen teori
er, at han blot prøver at retfærdiggøre den højere pris (læser du
med Miguel?)
Da jeg prøvede at køre på 97'eren havde jeg selv en RSV Mille, og mit
første indtryk var, at den var utrolig rolig og letkørt. Jeg udnævnte
den straks til en perfekt begyndercykel, men det kan man vel næppe
kalde den - med alle de HK.
Men den er altså utrolig letkørt, hvilket stiller krav til
selvdiciplin, da den nemt "render af" med dig. Og så er den svingglad.
16" foran hjælper...
Hvis du virkelig skal mærke forskel på modellerne vil jeg tro du skal
op i '00, men den er også dyr.
Jeg tror da egentlig jeg har nogle revyer på disken. Checker lige
Jo. Jeg har skisme alle fra 96 til 2000. Jeg kan sende dem til dig,
hvis du er interesseret. Så kan du selv sammenligne...
--
Peder
AR 75 - 3.0