Stavekontrol Word 2000
Fra : Henrik Bøggild

Dato : 30-09-02 20:25

Jeg har et problem med stavekontrollen i Word 2000. Når jeg forsøger at køre
stavekontrollen på et dokument skrevet på fransk får jeg flg. fejlmeddelelse
"Kan ikke finde grammatikfilen msgr2FR.dll eller msgr32FR.dll til fransk
(Frankrig)".

Jeg har installeret sproget fransk med programmet MS Office
Sprogindstillinger. Hvad mangler jeg at gøre for at få det til at virke?

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-02 20:54

"Henrik Bøggild" <Nospam-Henrik@Boggild.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har installeret sproget fransk med programmet MS Office
> Sprogindstillinger. Hvad mangler jeg at gøre for at få det til at virke?

Du tror, at du har installeret fransk.
Med office 2000 følger tysk og engelsk. De øvrige sprog, som du kan se, er
bare "pral". Du skal købe dem som tillægsprogram. Listen viser bare hvilke
sprog der er tilgængelige til office 2000.

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-09-02 21:30

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare "pral". Du skal købe dem som tillægsprogram. Listen viser bare hvilke
> sprog der er tilgængelige til office 2000.

Og selv om du har installeret sprogindstillinger har det ikke noget med
stavekontrollen at gøre men kun med menuer mm, hvis ikke Proofing Tools er
installeret.

Jan

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 22-11-02 23:37

<SNIP>
> [...]
>stavekontrollen at gøre men kun med menuer mm, hvis ikke Proofing Tools er

Hvad er Proofin tools ?
I øvrigt kan jeg så tillægge at i mon office 2000 er der ikke tysk og
dansk som ordbog men engelsk, fransk og spansk.
Hvis man skal ud at investere i ordbøger til tysk og dansk hvad vil
det så koste og hvad skal man lede efter ?

Carsten

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 23-11-02 00:01

On Fri, 22 Nov 2002 22:37:10 GMT, carsten@hjerresen.dk (Carsten
Hjerresen) wrote:

<SNIP>

I øvrigt får jeg at vide at jeg mangler flg filer:

msgr2ge.dll
msgr32.dll

mssp3ge.dll
mssp232.dll

msth3ge.dll
msth32.dll

msgr2da.dll
msgr32.dll

mssp3da.dll
mssp232.dll

msth3da.dll
msth32.dll

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-11-02 00:11

"Carsten Hjerresen" <carsten@hjerresen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man skal ud at investere i ordbøger til tysk og dansk hvad vil
> det så koste og hvad skal man lede efter ?

Du skal investere i Microsoft Proofing Tools (stavefejl første gang). Jeg
mener at prisen er omkring 800 kr. Pakker indeholder stavekontrol mm på en
række sprog, herunder dansk.

Jan

Fra : Lone & Søren Trelbor~

Dato : 25-11-02 20:48

Men - kan du overhovedet købe proofing tools til office-2000 længere. Alt
hedder vel XP nu om dage.

Jeg har samme problem, blot mangler jeg fransk og spansk ordbøgerne (på min
office var dansk, tysk og engelsk indbygget).

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-11-02 23:23

"Lone & Søren Trelborg" <soren_t@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
min
> office var dansk, tysk og engelsk indbygget).

Mon ikke der skulle lige en et eller andet sted på en hylde hos en
forhandler?

Ellers kan det blive svært at skaffe.

Jan

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 26-11-02 09:25

On Mon, 25 Nov 2002 23:22:32 +0100, "Jan Kronsell"
<kronsell(spam)@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>min
>
>Mon ikke der skulle lige en et eller andet sted på en hylde hos en

Hermed også sagt at en XP model ikke vil fungere på 2k ?
Så må jeg en tur på landet. Det har de sikkert en 2k model

Carsten

Fra : Soren Bogoe

Dato : 01-12-02 21:47

en del stavekontroller til Office 2000 og XP kan findes på:
http://www.zjzmpop.co.yu/

mvh
Søren Bogø

Fra : Flemming

Dato : 28-12-02 11:43

Lækkert, men er de lovlige ???

mvh
Flemming

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-09-02 21:59

> [...]

>bare "pral". Du skal købe dem som tillægsprogram. Listen viser bare hvilke
>sprog der er tilgængelige til office 2000.

Ja, det er ganske irriterende. Jeg skriver "kun" på dansk, tysk og
engelsk. til gengæld tit med flere sprog i samme dokument. Engelsk kan
den selv finde ud af at tilbyde i genvejmenuen (ved højreklik). Men
for tysk skal jeg scrolle genne en alenlang liste hver gang. Den
indeholder alene af tysk fem varianter, af arabisk og engelsk
adskilligt flere, foruden diverse eksotiske sprog. Ikke særlig smart.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-09-02 22:37

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den selv finde ud af at tilbyde i genvejmenuen (ved højreklik). Men
> for tysk skal jeg scrolle genne en alenlang liste hver gang.

Det forstår jeg ikke helt.
Hos mig skifter den da automatisk mellem de 3 sprog??
Hver gang du laver et nyt afsnit (tvungent linieskift) kigger den baglæns og
gætter så hvilket sprog du skriver på.
Så når man f.eks. skifter fra dansk til tysk, så vil den sætter
understregninger under de tyske ord, idet den opfatter dem som danske,
indtil man laver et nyt afsnit. Så analyseres det afsnit man lige har
skrevet, og hvis det er tysk skiftes automatisk til den tyske ordbog og
grammatik.

Kurt

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-10-02 21:41

>Det forstår jeg ikke helt.
>Hos mig skifter den da automatisk mellem de 3 sprog??
>Hver gang du laver et nyt afsnit (tvungent linieskift) kigger den baglæns og
>gætter så hvilket sprog du skriver på.

Det gør min Word 2000 ikke. Måske et spørgsmål om indstilling ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk