Andet multimedie
bentjuul 3670
MS WORD > Distiller > PDF
Fra : Mikkel Krogh

Dato : 30-09-02 20:07

Hej Gruppe!

Jeg skriver i denne gruppe i håb om at der er en der kan hjælpe mig. Jeg
håber at emnet er relevant i denne gruppe, hvis ikke må I meget gerne
foreslå en anden gruppe.

SPM 1:

Jeg konverterer word-dokumenter fra Word 2000 via Adobe Distiller 5.0 (eBook
conversion) til PDF-format. Men, de hyperlinks der er i DOC-dokumentet
kommer ikke med over i PDF-versionen. Godt nok forbliver teksten blå med
understregning men genererer ikke hyperlinks i PDF. Det betyder at jeg
manuelt må lave alle linkene i Adobe Acrobat 5.0.

Er det ikke muligt at Distilleren automatisk kan bruge de hyperlinks der er
i DOC-dokumentet.

SPM 2:

Er det muligt at 'tvinge' en modtagers Acrobat Reader til at vise ens
PDF-dokument med følgende preferences slået til: 'Smooth text', 'Smooth Line
Art' og 'Smooth Images'? Jeg kan kun finde funktioner der bestemmer om
modtageren ser en side ad gangen og hvor meget der skal zoomes ind som
standard m.v..

Jeg håber at der er nogle superbrugere indenfor PDF-universet der kan hjælpe
mig. Det har ikke været muligt at finde information i ADOBE ACROBAT-manualen
eller på nettet.

Med venlig hilsen,

Mikkel Krogh

Fra : Per Christoffersen

Dato : 01-10-02 07:56

"Mikkel Krogh" <mikkelkrogh@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> manuelt må lave alle linkene i Adobe Acrobat 5.0.
>
> Er det ikke muligt at Distilleren automatisk kan bruge de hyperlinks der

Det er muligt hvis du anvender PDFmaker For Word, som er en macro til word,
der kan indstalleres sammen med Acrobat.
Den kan medtage links og dokumentstruktur fra word, og er faktisk et ret
kraftigt værktøj, hvis man vil distribuere den slags over nettet.
Brugervenligheden af PDF-en øges betydeligt.

/Per

Fra : Jan Apollo

Dato : 03-10-02 05:37

Tak for det, det problem har jeg også gået og tumlet med.
Ved du eller andre hvordan man løser det i andre programmer.
Ex Adobes egne programmer, Pagemaker og InDesign
VH
Jan Apollo

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-02 09:54

"Jan Apollo" <apollo10@post5.tele.dk> wrote in message
> Tak for det, det problem har jeg også gået og tumlet med.
> Ved du eller andre hvordan man løser det i andre programmer.
> Ex Adobes egne programmer, Pagemaker og InDesign

Ja jeg ved det ikke...
Prøv en gang, at søge på Adobes support-sider, der er meget grundige
tech-notes på mange ting.

/Per

Fra : Henrik Torp

Dato : 05-10-02 21:15

Jeg forstår ikke problemet. Såvel links som dokumentstruktur kommer med, når
jeg laver en pdf fra InDesign. Så vidt jeg husker skal man vælge disse
indstillinger under konverteringen.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Storm

Dato : 03-10-02 08:54

> [...]

> Art' og 'Smooth Images'? Jeg kan kun finde funktioner der bestemmer om
> modtageren ser en side ad gangen og hvor meget der skal zoomes ind som

Jeg plejer at vedlægge en lille how-to-view-pdf-textfil - for man kan
nemlig ikke bestemme over de nævnte preference-indstillinger hos
modtageren. Men er det ikke standard krydset til i Acrobat 5 til pc?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 13:19

Storm skrev:

> Nej - havde bare hørt noget om at det var det på pc - og det synes
> jeg selvfølgelig var meget mærkeligt

Nå, ok. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 12:18

Storm skrev:

> Men er det ikke standard krydset til i Acrobat 5 til pc?

Er det det på en Mac?
'Smooth Line Art' er som standard ikke slået til på en pc.
'Smooth text' og 'Smooth Images' er, så vidt jeg husker.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 03-10-02 12:52