Obfuscator
Fra : Anders

Dato : 30-09-02 20:06

Er der nogen der kan anbefale en god freware Obfuscator?

har prøvet Marvins Obbuscator fra http://www.drjava.de/obfuscator/ , men
syntes ikke umidbart at kunne få den til at virke..

på forhånd tak for svaret

mvh

Anders

Fra : Bjarke Dahl Ebert

Dato : 30-09-02 22:35

"Anders" <viper@mail.ikasths.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan anbefale en god freware Obfuscator?
>
> har prøvet Marvins Obbuscator fra http://www.drjava.de/obfuscator/ , men
> syntes ikke umidbart at kunne få den til at virke..
>
> på forhånd tak for svaret

Kan I se hvad jeg mener?
Mere ballade og besvær - flere hegnspæle. For ingenting.

Anders, den bedste obfuscator er "/bin/rm", så er du sikker på at ingen ser
dit program.

I behøver ikke læse højt af fundatsen, jeg skal nok gå selv

Mvh. Bjarke

Fra : Anders

Dato : 30-09-02 23:03

He he

syntes nu rm -Rf /

er meget sjovere når det kommer til stykket..!! Men det er ikke lige den
løsning jeg søger

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-10-02 06:31

"Bjarke Dahl Ebert" <bebert@worldonline.dk> wrote in message
> "Anders" <viper@mail.ikasths.dk> wrote in message

> Kan I se hvad jeg mener?

Ja du er sygeligt open source fanatiker.

> Mere ballade og besvær - flere hegnspæle. For ingenting.

Ballade ? nope ikke det mindste, et obfusceret program kører ligeså godt som
et der ikke er.
Besvær ? nope de virker også fint bagefter.
Hegnspæle ? ved du egentligt vad obfuscering er ? igen det skaber ingen
problemmer.

De eneste folk som det kunne genere er dem som uretmæssigt vil bruge vores
arbejde.

> Anders, den bedste obfuscator er "/bin/rm", så er du sikker på at ingen
ser
> dit program.
>

> I behøver ikke læse højt af fundatsen, jeg skal nok gå selv

Bjarke undskyld jeg siger det, men jeg tror du er landet det helt forkerte
sted, vi er IKKE open source fanatikere herinde, men seriøse Java udviklere.

Og ja udviklede programmer SKAL til tider beskyttes. Så simpelt er det.

Hvis du ikke vidste det er der faktisk MANGE som ligefrem skal tjene penge
på software udvikling, og derfor ønsker vi ikke at alle bare skal kunne
misbruge vores arbejde.

Jeg er sikker på du ville kunne finde folk med samme holdning som dig selv i
diverse andre newsgrupper, men lad venligst være med at forpeste miljøet
herinde.

Hilsen Søren Reinke
Java Udvikler som skal leve af det.

Fra : Allan Schmidt

Dato : 01-10-02 14:04

> Kan I se hvad jeg mener?
> Mere ballade og besvær - flere hegnspæle. For ingenting.

Hmmm... som søren bemærker er du jo vist open source fantiker.... og dog.
Open source går jo netop ud på at man selv gør koden tilgængelig i forhold
til en license (f.eks. GPL), og har ikke noget med decompile/reverse
engineering at gøre...
Det han vil beskytte mod er jo faktisk en slags tyveri... ja jeg brugte
ordet tyveri. Et firma der har ting af værdi beskytter dem jo også. Mange
har f.eks. diverse firewall for at holde hackere fra deres data... er det
unødvendige hegnspæle?
Men som jeg kan se går du jo også op i at stjæle indkøbsvogne, så hvorfor
ikke stjæle den kode du ikke selv kan lave????
Er du sikker på det ikke er dig der er en unødvendig hegnspæl????

AS

Fra : Anders

Dato : 01-10-02 14:19

Kan vi ikke droppe den sladder i denne tråd? som Søren Reinke skrev så høre
det til i et andet miljø...! Det jeg skal bruge en Obfuscator således at jeg
kan beskytte mit program og intet andet, jeg kender godt til GPL osv.. men
det er ikke internsandt i dette tilfælde

Anders

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-10-02 14:31

> [...]
> kan beskytte mit program og intet andet, jeg kender godt til GPL osv.. men
> det er ikke internsandt i dette tilfælde

Hej Anders

Jeg kender selv kun til brugen af DashOPro, som er en af de absolut bedste,
problemmet er den koster 2000$.
Der findes diverse gratis obfuscatorer, men dem jeg har testet er temmelig
kryptiske at bruge, men jeg er sikker på en søgning på www.google.com efter
'java obfuscator' kan hjælpe dig videre.

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk

Fra : Anders

Dato : 01-10-02 19:01

Hej og tak for hjælpen.

Ja du ret i at mange af dem er kryptiske at bruge, det første jeg gjorde var
naturligvis at at prøve google, og fandt også nogle stykker. Men eftersom de
var temlig kryptiske tænkte jeg at det måske var muligt at, finde noget
bedre hjælp her

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 01-10-02 20:01

> [...]
de
> var temlig kryptiske tænkte jeg at det måske var muligt at, finde noget

Jeg fik min arbejdsgiver til at købe DashOPro netop pga. dens grafiske
brugeroverfalde og simple brug.

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks eneste Dive Resort