Behøver man at sætte simkort i ???
Fra : Luke

Dato : 30-09-02 16:48

Jeg har købt mig en mobil med telia basis (40,- om måneden i 6 mdr.)
Når man nu har skrevet kontrakten etc. behøver man at sætte deres kort i
overhovedet en enkelt gang ?
Spørger fordi jeg er lidt i tvivl om abbonementsperioden gælder fra de
registrerer kortet første gang (dvs. kortet skal i en enkelt gang) eller
bare fra datoen på den skreven kontrakt.
Tror på det med kontrakten, da det ikke rager dem om jeg overhovedet sætter
deres kort i.
Bare fordi jeg prøvede at sætte deres kort i og den vil ikke "registrere"
simkortet, sikkert fordi mobilen er unlocked

MVH
Luke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-02 17:12

Luke skrev:

>Jeg har købt mig en mobil med telia basis (40,- om måneden i 6 mdr.)
>Når man nu har skrevet kontrakten etc. behøver man at sætte deres kort i
>overhovedet en enkelt gang ?

Behøver? Det er vel op til dig selv. Hvis du ikke skal bruge det, så
er der ingen grund til det - men det er heller ikke rigtig nogen grund
til at lade være, så vidt jeg kan se.

>Spørger fordi jeg er lidt i tvivl om abbonementsperioden gælder fra de
>registrerer kortet første gang (dvs. kortet skal i en enkelt gang) eller
>bare fra datoen på den skreven kontrakt.

Det er vel underordnet? Du kommer til at betale for de 6 mdr. på et
eller andet tidspunkt, om du sætter kortet i eller ej.

>Tror på det med kontrakten, da det ikke rager dem om jeg overhovedet sætter
>deres kort i.

Nånå, tal da pænt.

Der er helt sikkert ikke nogen der kan 'komme efter dig', hvis du
vælger at lade være med at sætte deres kort i - hvis det er det du
mener.

>Bare fordi jeg prøvede at sætte deres kort i og den vil ikke "registrere"
>simkortet, sikkert fordi mobilen er unlocked

Nej, det er ikke derfor. Telia-abonnementet er tilsyneladende endnu
ikke aktiveret, derfor finder den intet net.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Birkoff

Dato : 03-10-02 21:46

taxameteret tæller fra den dag dit abb. er oprettet, og ikke den dag det er
underskrevet
MVH. Janus

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-10-02 22:14

Lasse Hedegaard wrote:
> Luke skrev:
> Det er vel underordnet? Du kommer til at betale for de 6 mdr. på et
> eller andet tidspunkt, om du sætter kortet i eller ej.

Har faktisk en kammerat, som fik telefon med abb. hos Telia. Det er nu
ved at være halvandet år siden, og han har endnu aldrig set en regning
derfra. Måske er der tale om en fejl, og ikke et generel tilfælde, men
han klager ihvertfald ikke :)

\Mandal