Tyverisikring af sommerhus ?
Fra : Jesper Bach

Dato : 30-09-02 14:24

Jeg havde forestillet mig noget i retningen af www.crimecode.dk,
men er der nogen der har anbefalinger/modsatte eller andre gode idéer ?

Mvh.

Jesper

Fra : Britta Madsen

Dato : 30-09-02 18:18

Hej Jesper..

Har du fast telefon, eller skal du bruge GSM anlæg?

Mvh:
Kim Monberg

Fra : Jesper Bach

Dato : 30-09-02 19:04

"Britta Madsen" <bm_tigerdyr@get2net.dk> wrote in message
> Hej Jesper..
>
> Har du fast telefon, eller skal du bruge GSM anlæg?

> [...]

Jeg skulle have omformuleret spørgsmålet :

Hvilken PASSIV tyverisikring har den bedste afskrækende virkning ?
Jeg regner med at hvis tyvene virkelig VIL ind skal de nok komme det.

Sommerhuset ligger ret øde og der kommer ihvertfald ikke Falck de første 30
minutter alligevel.

Derudover er der høj grad af nabohjælp, og det tror jeg på som en god
grundlæggende sikring.

/jesper

Fra : Britta Madsen

Dato : 01-10-02 18:08

Hej Jesper..

En passiv alarm er vel næppe noget man kan anbefale..

Vi har en almindelig alarm her i huset, trådløs selvfølgeligt, som dækker de
mest udsatte rum, og har dørsikring på osv.

Desuden har vi tlf. modul på, så alle i famielien bliver ringet op med en
besked på mobilerne, og naboer er med også.

Grundet fejlalarmer, har vi besluttet IKKE at sætte eksternt horn op, da det
er mere til gene end gavn, på den måde kan man også sætte alarmtiden så
længe man vil, det kan man nemlig ikke med eksterne alarmer (mener grænsen
er 3min)

Så alt i alt, tag til Bauhaus, køb en trådløs alarm med tlf. modul, og smid
det på fastnet telefonen..

Det er en god alarm, man er ikke afhængig af at et sikringsselskab skal få
lettet numsen osv osv.
Hvis der er tegn på indbrud dækker forsikringen jo aligevel det stjålne og
ødelagte, det vigtige er at fange tyven, så slipper du jo selv for
selvrisikoen.

Eventuelt lav en aftale med naboerne, at når de bliver ringet op, så skal de
bare tage nogle billeder, hvis de har kamera liggende, eller være
observerende, så de kan give et godt signaliment, der er jo ikke ngoen der
vil løbe risikoen for livet for en dum ting.

Håber det kunne guide dig lidt.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 30-09-02 22:15

Jesper Bach wrote:

> Jeg havde forestillet mig noget i retningen af www.crimecode.dk,
> men er der nogen der har anbefalinger/modsatte eller andre gode idéer ?

Du stiller en flaske snaps på bordet.