Race repport - AORMCK klubmesterskab
Fra : Mads Lund

Dato : 30-09-02 13:54

Af ukendte omstændigheder er der ikke andre deltagere fra gårsdagens KM i
Aalborg Offroad Klub, som har posted en race rapport endnu.

Så det må jeg hellere gøre

Dagen starte med en skodtur hjem fra Speedway WM, så nattesøvnen var ikke
noget at råbe hurra for. Men vi kom da op, og drøg halvsøvnige afsted til
Finn's baghave i øster Hornum. Det skal måske lige nævnes at omtalte Finn,
tydeligvis skal skynde sig når han ordner haven, for den er blevet gravet
med en gummiged. Men det er vi jo nogle der synes er meget fint, for det er
en god legeplads for vores fine motorcykler.

Konkurrencen i denne afdeling af klubmesterskabet var i Pålideligheds løb.
Og pålidelighedsløbet går i sin enkelthed ud på at gennemkøre en bane med så
ens tider som muligt. Og naturligvis uden at medbringe et ur.

Rittig at stadig invalid efter ham havde glemt at tage faldskærmm med på den
sidste flyvetur med KTM'en, men han var aligevel mødt op. Og han mente sig
derfor i sin gode ret til at aggere selvbestaltet dommer (inhabil og debil
vil onde tunger påstå). Og han startede da også i vanlig stil med at lave
ragler om, indtil alle kørerne var godt utiilfredse med afviklingen. Men
denne tidlige samstemmende utilfredshed var måske årsag til at han for
første gang ikke lavede nogle regler om i løbet af arrangementet.

Den udlagte bane, som vi havde trænet nogle omgange på, skulle køres baglæns
rundt 1 omgang pr deltager. Og de urutinerede kører lagde ud i hårdt tempo
og fræsede en omgang for dernæst at hovere over hvor hurtigt de kunne køre.
De mere rutinerede kompetanter tog en omgang med roligt og stabilt tempo.

Da alle havde kørt første gennemløb, var det tid til endnu en runde, og
differencen mellem første og anden runde giver deltagerens resultat, tættest
på 0 sek vinder. Gamle Ole startede og med 3 sek difference var stilen lagt
hårdt ud. Jeg var næste og slog Ole med 1 sek, og kørte 2 sek for hurtigt i
andet gennemløb. Søren og Poul lavede samme fatale fejl, nemlig en lille
kust pause 2m fra målstregen (hvilket man ofte gør for at kompencere for at
man oftest kører hurtigere i andet gennemløb) Med det resultat at de kom 5
og 8 sek for sent i mål. Så var der bare Per P tilbage. Og han havde
åbentbart brændt alt 2 taktsolien af på første runde. Så med 3 styrt kom han
pinlige 1.26 minut for sent ind.

Så vardet at vi hørte Far Torbens XL125 i det fjerne, og med topboks og
llæderbukset blev han sendt ud i pukkelhelvedet. En XL125 har ca samme motor
som man i 70'erne brugte på græsslåmaskiner, så det kneb lidt med visse af
sanddyngerne, men han kom da rundt 2 gange og endte på en hædersfuld 5.
plads i sit første motorløb i over 30 år.

Derefter var der i vanlig stil fri ræs, til man besvimer, og det blev vel
til godt et par timers ræs den eftermiddag. Og på trods af at jeg stadig er
søvnig og totalt smadret i alle muskler, så gør man det jo nok igen i næste
weekend.

Mads Lund
www.motortosse.dk
- der er IKKE tale om nogen sammensværgelse !

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-09-02 16:51

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> man oftest kører hurtigere i andet gennemløb) Med det resultat at de kom 5

Her MÅ jeg bare lige nævne, at Poul Pik var vældig tæt på at score et rigtig
godt resultat, så da han nærmede sig mål, brgyndte jeg at tælle sekunderne
højt, så alle kunne følge med i hvor tæt det blev - spændingen var jo stor
efter Ole's og Mads' gode resultater. Havde han fortsat uden at standse op,
var det blevet et RIGTIG tæt løb, men han kunne ikke høre mig tælle, så han
holdt stille mens alle flækkede af grin - for alle andre end ham, vidste at
han bare skulle køre i mål for at vinde...

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-09-02 21:38

> [...]
> Af ukendte omstændigheder er der ikke andre deltagere fra gårsdagens KM i
> Aalborg Offroad Klub, som har posted en race rapport endnu.

Nå ja, nu var det jo lissom din tur ikke? I øvrigt var jeg i gang med en rap
om vores spildte weekend, men jeg var kun nået til lørdag nat, så det kom jo
meget belejligt at du tog søndagen. Hermed starten af den fantastiske
motortossede dogmeweekend.

"Sådan spildte vi endnu en weekend". Af Søren L Hansen.

Nå så fik vi endnu en gang spildt en we på bedste vis.

Fredag vågnede jeg af middagsluren ved at PerP stod nede i gården og ringede
på mobilen. Det var jo hans fødsdag, og det skulle selvfølgelig fejres. Mads
Lund og Mikkel C var også med på spøgen, ingen vidste hvad vi skulle gøre,
men da vi aldrig er rådvilde blev der opfundet et nyt koncept:
Dogmefødselsdagsfest. Alle planlægger noget, ingen må vide noget, og så ser
vi hvad der sker, og afgør evt. ting undervejs. Det blev ved at vi skulle
holde spasen hos mig, og de forskellige delegationer gik i gang. PerP og mig
sprang på Gumse og kørte ned til Magasin for at købe en klump kød. Det viste
sig at der også var en del kød at se på i Magasin denne dag, så indkøbsturen
tog lidt mere tid en normalt. Hurtigt gennem Føtex, hvor vi naturligvis fik
den suverænt langsommeste kø, (det skulle nok have givet os en anelse om de
prøvelser der ventede denne weekend), men vi kom dog igennem. Vel hjemme sad
Mads og Mikkel, (M&M) i gården og tømte øldåser med en hast som skolebørn
rufler vingummi. Og for at gøre en lang kalas kort: Super føde, masser af
vin, øl, whiskeysjusser, kaffe og likør. Og flipperspil, surfmusik,
hornmusik og fællessang til Johnmogensen. Vi måtte fravige dogmeprincippet
om at al musik skal være opført på stedet, efter kraftige protester fra M&M.

Godt så, sent i seng, og tidligt op, for vi skulle nemlig til weekendens
hovedbegivenhed: VM i SPEEDWAY i Vojens. PerP der som sædvanligt var
belastende tidligt oppe nåede en hurtig tur på bilauktionen for at få et
godt grin. Mads og jeg prøvede at rydde lidt op, se ræs i tv, og køre
Motocross Madness, indtil det blev tid at lægge planer igen. Vi skulle med
bustur til Vojens, og hvis vi nu stod på og af i Svenstrup/støvring kunne vi
fjolle videre sent lørdag hos Per, og hvis vi satte motorcyklerne derned
lørdag var de klar til Aalborg Offroadklubs klubmesterskabsafdeling om
søndagen.. Heldigvis er vi efterhånden trænede i den slags, og planerne blev
kun lavet om 4-5 gange. Jeg måtte svede lidt over klargøring, frisk
luftfilter, og nyt kæde og tandhjul, og så var tiden såmænd så fremskreden
at jeg måtte rase lidt for at komme til Støvring-basen så vi kunne nå bussen
kl 14. Deltagende tosser i Vojensturen:: Mads, PerP, CrossJan og jeg.

Bussen kom da også allerede kl 14.30, og vi fik en halvdårlig placering
næsten bagest. Nå, og hvem sidder så normalt bagest på den slags ture? Jo,
det gør de mest larmende tågehorn. En flok sen-pubertære amatørhooligans var
allerede halvsnaldrede, og i gang med larmende sange og højrøstede
kommentarer om den enlige pige i deres selskab. Hun var ikke sen til at
returnere ilden, og der blev i de følgende timer ikke sparet på vulgære
fraser, tillægsord og aforismer om de respektive personers fordøjelses- og
forplantningsorganer.

Bussen var en ældgammel skude, en slags landevejens Plimsoller, og kunne
dårligt køre over 70, så det viste sig at turen fra Aalborg til Vojens kom
til at tage 4 !!! timer. inden der var gået 10 minutter fortrød vi bittert
at vi ikke bare havde taget en bil derned, så kunne vi på samme tid have
nået at hilse på Mutter Poetz OG manden i den krøllede habit. Nå men vi fik
da et par Starpils, købte lodder i det amerikanske lotteri, vandt ingenting,
og forsøgte at ignorere de larmende konfirmander. Og så kom vi da endelig
frem, og kunne liste af for os selv ind på Vojens speedway center. Sikke et
sted, og sikke et ræs. 1 heat havde 1 omstart, heat 2. havde 2 omstarter, og
vi tænkte hold op det bliver en lang aften. (lidet skulle vi ane hvad der
ventede!!) Speedway er ganske underholdene. Koncentrationen om banen er kun
nødvendigt i det minut heatet varer, derimellem kan man more sig med
samtale, og med at studere folkefærdet der frekventerer denne slags
sportsbegivenheder, eller ganske simpelt nyde en forfriskning.
Raset var ganske fremragende, det sjoveste stunt var da en kører, vistnok
Bjarne Petersen, der i et sving, (som der jo er mange af i speedway)
snurrede for langt rundt, forsøgte at holde balancen kørende baglæns, og da
så baghjulet fik det berømte "bid i banen" igen, måtte han se maskinen lette
opad som en raket, efterladende den forbavsede kører med muligheden for at
spadsere hjem, og se sig slået hjem fra dette heat.

Suveræne Nicki Petersen kørte et fremragende løb, men var uheldig, først i
et heat hvor maskinen også stejlede voldsom pga. ekstra godt nap, og i
semifinalen hvor han blev kørt af banen af Gollob og Tony. Dommeren var fra
Polen, det samme er Gollob, og Petersen blev udelukket, og dermed var den
sidste dansker sat ud af spillet, Satans ærgerligt! Nå, men
tv-transmissionen var nu også god, så jeg kan anbefale at fange det hvis det
bliver genudsendt på DK4.

Efter ræset skulle vi så hjemad, og efterhånden fik alle snøvlet sig hen til
bussen, busserne der holdt i vejen fik sig flyttet, og antikviteten satte
sig i bevægelse. Ret hurtigt mærkede vi dog flere bevægelser en normalt i
selv en så sølle bus, det virkede nærmest som om en slidbane var ved at
løsne sig fra et bagdæk, og med sin ubalance rystede en særlig rytme til
chassiset.

Nå, vi fik os nogen Star, og PerP og jeg tog revanche over de skrålende
tonedøve amatørhooligans, med vores udlægninger af diverse klassiske værker
fra ind og udland, heriblandt Monrad/Rislund citater, flerstemmig strubesang
og lange variationer med sækkepibe-efterligninger. publikums reaktioner var
overvældende. Alt i alt vældig sjovt, indtil bussens tværaksiale svingninger
blev så kraftige af indvoldene truede med at skvulpe løse, og et evt.
adipøst fedtlag på bugen opførte en egen jitterbug, som PerP yndede at
demonstrere for de omkringsiddende.

Et par stop gjorde ikke buschaufføren klar over noget på trods af
inspektioner, men til sidst var både fysisk og audiologisk påvirkning af
karrossen så voldsom at al videre kørsel var umulig. Og nærmere analyse
viste da også at højre tvillingebaghjul i stedet for 12 hjulbolte nu blev
holdt af sølle 3, og selvom det var tilstrækkeligt til 70ernes franske biler
er det åbenbart ikke nok til en 48personers bus.
Klokken var nu halv et, vi var kun nord for Vejle, og det eneste
busselskabet kunne finde på var at sende en ny bus ned . fra TYLSTRUP NORD
FOR AALBORG!!. hvor der eller kun er vindmøller, mudder, og franskmænd med
hang til gamle Amigacomputere med udvidet lydkort.
Heldigvis var der mad nok med, som formanden sagde da han langede 2x30 Star
ind fra bagagerummet. PerP og jeg ringede til alle vi kender i området, men
hvor var Morten Dahl mfl. når man har brug for dem? OleP ville godt hente os
fra Viborg, men var selv beskænket. Og efter et par mislykkede blaffeforsøg
samlede vi et par dynger hø sammen fra den nyslåede rabat, og lagde os i
hver vores bivuak inde på marken. Jeg blev kun forstyrret en gang af en
anden passager der kastede grene efter mig, han ville bare se om jeg var
død. Det var jeg ikke.
Og presto, efter et par timer kom kl. 3 en lidt bedre bus frem, vi fik os et
par gode sæder, snart en lur de to timer det tog at komme til Støvring. Der
chrashede vi hos PerP ved 5 tiden, med udsigt til 4 timers uafbrudt vandret
søvn inden søndagens program . og herom har MadsL jo berettet så levende.
dog glemte han vist at skrive at selvom han vandt pseudo-konkurrencen, havde
han ikke en chance for at hænge på undertegnede der var flyvende når
hastigheden blev givet fri. Men det er en helt anden historie..

men havde vi taget en bil (eller MC) havde det taget fra kl 16, til kl 24.
aldrig mere bus!!

Godnat og sov godt.

motortosse.dk - nu snart med weblog!
Der er INGEN beviser for noget som helst. i øvrigt er det aldrig sket.

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-09-02 21:58

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> ---------SNIP Tosserne på tur------------------

ROLFLMAO... Ligger da helt flad af grin... det må du aldrig gøre mere!
))

God tur..må det have været!

--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : Mads Lund

Dato : 01-10-02 08:58

Snip - another lost weekend

Ja det var satme hård kost. Jeg er stadig ikke helt mig selv endnu. Men der
er jo heldigvis lang tid til næste weekend. Jeg skal f.eks helst nå at
renovere en lille honda inden.

Mads Lund
Nu med en honda i garagen igen

www.motortosse.dk
Vi tager IKKE ansvaret for alle de spor i Finn's baghave

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-10-02 12:10

godt,
> men havde vi taget en bil (eller MC) havde det taget fra kl 16, til kl 24.
> aldrig mere bus!!

Livet er for kort til kollektiv transport.

/A