Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Håndfri foto fra kajak?
Fra : Kasper Østerbye

Dato : 30-09-02 09:56

Jeg lurer på om der er nogen der har en ide til hvodan jeg kan tage foto fra
en kajak. Jeg vil gerne have hænderne fri til at holde pagajen.
Jeg forestiller mig et eller andet der kan monteres med en rem om hovedet,
og udløses med tænderne.

Er der nogen der har en ide om hvordan det kan realiseres?

-- Kasper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 30-09-02 11:30

"Kasper Østerbye" <kasper @it-c.dk> skrev
> [...]
> en kajak. Jeg vil gerne have hænderne fri til at holde pagajen.
> Jeg forestiller mig et eller andet der kan monteres med en rem om hovedet,

(Forestiller mig, hvordan det må se ud)

> Er der nogen der har en ide om hvordan det kan realiseres?

Var det ikke smartere at binde pagajen fast i kajakken, så den kan flyde ved
siden af, mens du fotograferer?

mvh
Peter

Fra : Kasper Østerbye

Dato : 30-09-02 12:10

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> Var det ikke smartere at binde pagajen fast i kajakken, så den kan flyde
ved
> siden af, mens du fotograferer?

Det er jo en mulighed, men det jeg er efter er nogle billeder fra kajak i
hårdt vejr, og derfor vil jeg gerne have hænderne på pagajen.

-- Kasper

Fra : Asle Bjerva

Dato : 30-09-02 13:32

"Kasper Østerbye" <kasper @it-c.dk> skrev i melding

> [...]
>
> Det er jo en mulighed, men det jeg er efter er nogle billeder fra kajak i
> hårdt vejr, og derfor vil jeg gerne have hænderne på pagajen.

Det avhenger jo helt av hav slags kamera du har.
Det bør jo plasseres i en vanntett beholder (undervansshus). Hvis det er et
kamera med vanlig mekanisk utløser finnes det utløsere som arbeider med
trykkluft, og da er det bare å plassere avtrkkeren løs i hånden eller ved
foten.
Hvis det er et digitalkamera eller et kamera med elektrisk utløser, kan man
jo tenke seg en bryter plassert på samme måte.
Kameraet bør i alle fall være fastmontert til kajakken slik at man kun skal
rette det i den retning bildet skal tas.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-09-02 17:31

On Mon, 30 Sep 2002 12:31:52 GMT, Asle Bjerva wrote:

>"Kasper Østerbye" <kasper @it-c.dk> skrev i melding

>Det avhenger jo helt av hav slags kamera du har.
>Det bør jo plasseres i en vanntett beholder (undervansshus).

Det kan jeg skrive under på. Jeg havde et kamera liggende i bunden af
en kano på Karup Å. Da vi skulle under en spang, tippede kanoen så
meget, at der kom en skylle vand ind til bagbord. Da jeg greb kameraet
og holdt det op, løb der en brunlig vædske ud af det og reaktionen var
impulsiv og aldeles uden nærmere overvejelser .... over højre skulder!
- Plump, sagde det bare

Hvis nogen dyrker ferskvandsdykning i det midtjyske, vil der altså
kunne findes et udmærket kamera i dyndet, et par kraftige stenkast fra
Hagebro Kro )))

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : max

Dato : 30-09-02 21:20

> [...]
>
> Hvis nogen dyrker ferskvandsdykning i det midtjyske, vil der altså
> kunne findes et udmærket kamera i dyndet, et par kraftige stenkast fra

-LOL -
Tak for den Kurt..
mvh max

Fra : ole thofte

Dato : 30-09-02 11:52

"Kasper Østerbye" skrev
> [...]
> og udløses med tænderne.
>
> Er der nogen der har en ide om hvordan det kan realiseres?

Jeg ved det ikke, men vil gerne komme med et par ideer:
1. en 'blære' trykkes sammen i munden og presser en manuel selvudløser.
Legetøjsbutikker har ofte noget der kan hoppe eller lign hvis man puster i
det eller trykker på det.
2. Kontakt en hjælpemiddelcentral for handicappede. De har sikkert erfaring
med at udtænke muligheder for mennesker uden arme eller hænder. Besøg evt
hjælpemiddelcentralen i dit amt for at få ideer til et diy projekt.
3. Søg på nettet omkr ide 2 for at se hvad der er lavet til handicappede i
DK eller udlandet.
4. Hvad har grønlænderne fundet på. Den grønlandske kajak og fangstredskaber
er genial og måske er der nogle detailler du kan bruge til dit projekt.

vh ole thofte

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-09-02 12:48

"Kasper Østerbye" wrote:

> Er der nogen der har en ide om hvordan det kan realiseres?

Prøv at spørge nogle faldskærmsudspringere, de har sådanne løsninger.

Fra : itgrafen

Dato : 30-09-02 14:35

Hej Kasper

spørg i den nærmeste faldskærmsklub
der er altid et par stykker der bruger hjelm med kamera

vh
dorthe

Fra : Kasper Østerbye

Dato : 02-10-02 07:38

Tak, det lyder som en meget god ide!

-- Kasper

Fra : ole thofte

Dato : 30-09-02 14:58

"Kasper Østerbye" skrev >
> Er der nogen der har en ide om hvordan det kan realiseres?

Du kunne også købe et digitalt undervandskamera til montering på
kajakken -eller under
Det kunne nok placeres så det betjenes selv om du håndterer pagajen. Så
behøvede du heller ikke bekymre dig om en evt kuldsejling! ca 5000 kr

http://www.bestcameras.co.uk/intro.htm

vh ole thofte

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-10-02 09:28

> Det kunne nok placeres så det betjenes selv om du håndterer pagajen. Så
> behøvede du heller ikke bekymre dig om en evt kuldsejling! ca 5000 kr
>
> http://www.bestcameras.co.uk/intro.htm

Ikke fuldt linket men det lyder billigt, hvis de 5kkr er for kamera og hus.

Jeg har canons eget hus til mit digital ixus, og det fungerer fint i
svømmehallen og i dårligt vejr. Mener jeg gav ~1700kr postordre fra tyskland
for huset. Jeg kender ikke dagsprisen på kameraet, men det er blevet nogt
billigere siden jeg købte for et par år siden ...

Men jeg tror sagtens at man kan lave noget storm-p til at udløse kameraet på
en alternativ måde.

/Anders Majland