Hvordan sletter man Immediate vinduet?
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 30-09-02 09:40

Hej,

når man bruger Immediate vinduet til debugging/log under konstruktionen af
sin app, så er det rimeligt irriterende at skulle slette Immediate vinduet
hver gang inden man starter sin app.

Jeg vil gerne putte en kommando i mit program som sletter vinduets indhold,
så jeg starter med et frisk vindue. Nogen i stil med debug.Immediate.Clear.

Jeg kan ikke finde noget i online hjælpen - heller ikke på MSDN. Er der
nogen der ved om det overhovedet er muligt at slette immediate vinduets
indhold?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : John Doe

Dato : 30-09-02 10:28

Kig efter nogle Add-Ins til Visual Basic.

Fx
http://www.vbcodehelper.com/
http://dreamfirestudios.com/gamma/

... der findes flere

mvh/Robert

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 30-09-02 21:17

Klaus Ambrass skrev:
> [...]
konstruktionen af
> sin app, så er det rimeligt irriterende at skulle slette Immediate

Nemligså. Man kan mange gange undre sig over hvordan 10.000
programmører hos MS kan have glemt sådan noget. Måske er det med
vilje...

Der findes sikkert mange spændende løsninger på problemet, men den
enkleste tror jeg er denne:

Debug.Print String(200, vbCr)

OBS: Den er ikke GARANTERET til at virke 100%. Der _kan_ "gemme sig"
en linie i immediate vinduet EFTER den linie hvor nye linier bliver
indsat - de bliver sjovt nok ikke indsat i _helt_ nede bunden - som
derfor ikke vil blive clearet, men det er som regel til at leve med.

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-02 21:27

Som svar på skriblerier forfattet af Klaus Ambrass

> når man bruger Immediate vinduet til debugging/log under
> konstruktionen af sin app, så er det rimeligt irriterende at skulle
> slette Immediate vinduet hver gang inden man starter sin app.

<Ctrl-A><Delete>

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 30-09-02 21:33

Peter Lykkegaard skrev:
> <Ctrl-A><Delete>

Alternativt: Ctrl-Alt-Delete
Det sidder jo ligesom i fingrene...

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-02 21:41

Som svar på skriblerier forfattet af Tomas Christiansen

Er det TaskManager?
<Ctrl-Shift-Esc>

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 30-09-02 22:51

Peter Lykkegaard skrev:

> Er det TaskManager?
> <Ctrl-Shift-Esc>

Nejda. Hvad kan Task Manager dog gøre?

For en uge siden fjernede jeg en linie fra et af mine programmer, og
det resulterede i at min Windows NT arbejdsstation blev så død at jeg
måtte slukke for den. Linien, som jeg fjernede, bestod af ordet
"DoEvents".

Interessant at det kan få Windows NT (og mine erfaringer sig mig at og
Windows 2000) kan gå fuldstændig i sort p.gr.a. ét enkelt lille
VB5-program...

Denne hændelse - og en masse andre af samme skuffe - gør, at
standard-svaret, på min arbejdsplads, til stort set alt (når det har
noget med Microsoft at gøre) er: Reboot!

Med andre ord: Det var et forsøg fra min side på en dårlig joke.

-------
Tomas