LOL HD i morgenTV
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 09:29

Så siger hende TV værten til ham HD importøren: "Hvis man nu vil undgå samme
fejl som du gjorde og købte en japansk MC som startcykel, hvilken model skal
man så købe?"......

Mvh Thomas
*med fejlkøbet SV650S som kun venter på at blive skiftet ud med en rasle HD
:)*

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-09-02 11:24

> Mvh Thomas
> *med fejlkøbet SV650S som kun venter på at blive skiftet ud med en rasle
HD

Hvorfor vil du af med SV'en? Er det kun for at få en HD eller er du blevet
negativt overrasket over noget på Zusien...?

Jens
www.harleyluja.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 30-09-02 11:39

> Hvorfor vil du af med SV'en? Er det kun for at få en HD eller er du blevet
> negativt overrasket over noget på Zusien...?
han laver sjov !! )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 11:37

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> han laver sjov !! )

Ja :)

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 11:37

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> HD
>
> Hvorfor vil du af med SV'en? Er det kun for at få en HD eller er du blevet
> negativt overrasket over noget på Zusien...

Nej :)

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 11:38

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man så købe?"......
>
> Mvh Thomas
> *med fejlkøbet SV650S som kun venter på at blive skiftet ud med en rasle

Og han svarede foresten at man skulle købe en sportster 535.

Mvh Thomas

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-09-02 18:22

> Og han svarede foresten at man skulle købe en sportster 535.
>
> Mvh Thomas

535???

DEN glæder jeg mig til at se - kan du ikke lige maile et foto af sådan en...

JD
Der tror du mener en 883...

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 19:49

> 535???
>
> DEN glæder jeg mig til at se - kan du ikke lige maile et foto af sådan
en...

> JD
> Der tror du mener en 883...

Nårh ja :) Men når vi nu er dernede af, så har de da vist også lavet en
125cc?

Mvh Thomas

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-09-02 21:34

> Nårh ja :) Men når vi nu er dernede af, så har de da vist også lavet en
> 125cc?

Mjaeeenaaaj...

Det får du ihvertfald aldrig en HD-fan til at indrømme. Aermacchi
producerede i midt-70'erne bl.a. en 125cc, en 175cc og en 250cc (250SS) som
er lidt kendte - også i Danmark.

Men den ULTIMATIVE Harley at komme anstigende på til ethvert hard-core HD
træf må absolut være en 1966 model M-50 Sport på hele 49cc og en
tophhastighed på 48km/t

Dette er den mindste model der nogensinde har båret HD-navnet, men den har i
pricippet intet med HD at gøre. den høre mere hjemme i Italien end i USA...

JD

Fra : Hekto

Dato : 30-09-02 22:03

In article <3d98b4d3$0$787$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
jens@didriksen.dk says...

> Mjaeeenaaaj...
>
> Det får du ihvertfald aldrig en HD-fan til at indrømme. Aermacchi
> producerede i midt-70'erne bl.a. en 125cc, en 175cc og en 250cc (250SS) som
> er lidt kendte - også i Danmark.

Jeg kan huske, da Axel W. Petersen lå i Valby, i en sidegade til Valy
Langgade. Han havde faktisk en 125cc og en 175cc Aermacchi/HD i vinduet.
Det har ca. været i 70-72.
Jeg ved ikke hvor mange der blev solgt, og om de overhovedet findes
endnu!?

--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : Jens Didriksen

Dato : 30-09-02 22:16

> [...]
> Det har ca. været i 70-72.
> Jeg ved ikke hvor mange der blev solgt, og om de overhovedet findes

250cc (SS): 1.417 stk. solgt i 1976 (USA) så det var ikke gastronomiske tal
vi snakkede her...

Dette var også grunden til at HD heldigvis gik tilbage og koncentrede sig om
mandestørrelser igen

JD

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-09-02 22:40

> [...]
>
> Dette er den mindste model der nogensinde har båret HD-navnet, men den har
> pricippet intet med HD at gøre. den høre mere hjemme i Italien end i

Hovhov. Hvor hører VROD så hjemme henne :)?

Mvh Thomas

Fra : Hekto

Dato : 30-09-02 22:47

In article <anagaq$2u4o$1@news.cybercity.dk>, dsl54291@vip.cybercity.dk
says...

> Hovhov. Hvor hører VROD så hjemme henne :)?
>
> Mvh Thomas

Hæ! Hæ! ... foran Blue Oyster Bar!!

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-10-02 16:23

> USA...

> Hovhov. Hvor hører VROD så hjemme henne :)?

Jeg vil nu mene at der er en del forskel!
Aermacchi-Harley'erne var designet, udviklet og produceret i Italien, af en
skrantende fabrik som HD købte da den var billigt til salg.
V-Rod er vel mere et udslag af at HD er en moderne virksomhed, som bruger
samme optimeringsteknikker i organisationen som alle andre større
industri-foretagener. De fleste japanske motorcykler bærer komponenter som
ikke er lavet i Japan, den nye Mazda6 har Ford motor, en R6 bliver ikke
mindre lækker af at få en svensk Öhlins forgaffel, de fleste ved at Brembo
laver nogle af verdens bedste bremser, Kawasaki og Suzuki har nu kun een
fælles udviklingsafdeling - og stort set ingen af de japanske
motorcykelproducenter laver bremser der er værd at skrive om, derfor er alle
de modeller der skal kunne bremse udstyret med Nissin bremser eller
lignende.

Sådan er verden bare!

Rittig

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 01-10-02 22:05

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
alle
> de modeller der skal kunne bremse udstyret med Nissin bremser eller

Hej, at Kawa og Suki har indgået en aftale om fælles udvikling,
komponentdeling osv. betyder vel ikke at de sammen kun har en fælles
udviklingsafdeling.
Men ellers er din analyse jo ok .... mvh Erland

Fra : Jens Didriksen

Dato : 01-10-02 20:25

> Hovhov. Hvor hører VROD så hjemme henne :)?

Den høre fint hjemme i hele verden som et flot eksempel på en amerikansk ide
der er designet og til dels fremstillet/optimeret af europæerer efter
traditionelt japansk salgsmønster

Jens

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-10-02 12:53

> [...]
ide
> der er designet og til dels fremstillet/optimeret af europæerer efter

Smukt

Jeg fik næsten tårer i øjnene over din insigtsfulde fremstilling af vores
globale netværk.

Jeg tror sgu lige den ryger i citat dokumentet

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-10-02 18:17

> Jeg fik næsten tårer i øjnene over din insigtsfulde fremstilling af vores
> globale netværk.
>
> Jeg tror sgu lige den ryger i citat dokumentet

OK.

Du skal blot være opmærksom på at mine guldkorn er shareware, så hvis du
benytter dig af dem efter 30 dage bedes du indbetale 100,- på mine girokonto
til dækning af Pia Kjærsgaards solo-wheelietur på en Boss Hoss (det KAN hun
da for fanden ikke overleve...)

JD

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-10-02 10:02

> [...]
girokonto
> til dækning af Pia Kjærsgaards solo-wheelietur på en Boss Hoss (det KAN

LOL !!

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-10-02 16:16

> [...]

> Dette er den mindste model der nogensinde har båret HD-navnet, men den har
> pricippet intet med HD at gøre. den høre mere hjemme i Italien end i

Men HD HAR faktisk lavet en ægte amerikansk 125cc model. Jeg tror den hed
"Bantam" eller sådan noget. Den var et forsøg på at konkurrere med de små
engelske og tyske 2-takt modeller, og det ligger nogle år tilbage. Jeg tror
ikke der blev eksporteret nogen.

Rittig

Fra : Jens Didriksen

Dato : 01-10-02 20:23

> [...]
> "Bantam" eller sådan noget. Den var et forsøg på at konkurrere med de små
> engelske og tyske 2-takt modeller, og det ligger nogle år tilbage. Jeg

Korrekt.

Citat: "In the war, Harley produced over 20 000 twins, most with sidecars,
for the US forces. Various military models, including a DKW RT125 copy (a la
BSA Bantam) saw the company through the war years." citat slut.

Se mere på http://www.harleyhummerclub.org/shistory.html

Jens

Fra : Armand

Dato : 04-10-02 10:24

> [...]
(a la
> BSA Bantam) saw the company through the war years." citat slut.

Hæ!

Også dér dukker Jørgen Skafte Rasmussens produkt op i forklædning

--
Armand.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 04-10-02 11:48

> [...]
> (a la
>
> Hæ!
>
> Også dér dukker Jørgen Skafte Rasmussens produkt op i forklædning

Øhhhh...????

Hvem er Jørgen Skafte Rasmussen - og hvilket produkt hentyder du til,
Armand...??

JD

Fra : Hekto

Dato : 05-10-02 08:07

In article <3d9d716e$0$11423$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
jens@didriksen.dk says...

> Øhhhh...????
>
> Hvem er Jørgen Skafte Rasmussen - og hvilket produkt hentyder du til,
> Armand...??
>
> JD

En dansk MC'ist, der ikke ved hvem Jørgen Skafte Rasmussen var!!??

Grundlæggeren af DKW, der senere blev til MZ!

http://www.tower.org/museum/dkw/dkw.html
http://www.dyna.co.za/cars/history.htm
http://home.t-online.de/home/gvongehr/buch/ge_02.htm
http://www.muz.de/2002/inside/story/story.html
http://www.fb15.uni-dortmund.de/karalus/mz/emz_history.html

Som det fremgår, var Skafte Rasmussen mere inovativ, end selv den
ivrigste scooter-tuner er, i vore dage!

http://www.nath.dk/mz/triumf/intro.htm

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-10-02 20:31

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<3d99c0d5$0$52204$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]

>engelske og tyske 2-takt modeller, og det ligger nogle år tilbage. Jeg tror

Den var i hvertfald en kopi af BSA Bantam, men om den også blev kaldt Bantam
er jeg nu ikke sikker på

mvh
Orla

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-10-02 21:54

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den var i hvertfald en kopi af BSA Bantam, men om den også blev kaldt
Bantam
> er jeg nu ikke sikker på

Nåh, det med navnet var bare et udslag af Alzheimers Light. Som Jens
antyder, så hed den vist Hummer.
Men summa summarum: HD har lavet mange forskellige ting i årenes løb.

Rittig

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-09-02 18:26

On Mon, 30 Sep 2002 10:29:22 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

Hæ.

>Så siger hende TV værten til ham HD importøren: "Hvis man nu vil undgå samme
>fejl som du gjorde og købte en japansk MC som startcykel, hvilken model skal
>man så købe?"......

Den "fejl" retter jeg når jeg er blevet så gammel at jeg ikke kan køre
MC mere.
Så står den på HD med flade dæk og støttehjul så jeg ikke vælter.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 30-09-02 19:01

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> man så købe?"......
>
> Mvh Thomas
> *med fejlkøbet SV650S som kun venter på at blive skiftet ud med en rasle

Det var sku' da godt jeg ikke så morgen TV imorges (gætter på tv2). Jeg
ville da grine useriøst frem til middagspausen.
Erland