/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ducati 916
Fra : Torben


Dato : 30-09-02 05:20

Hej Alle!!

Da jeg igår skulle starte min DUC 916, stod starte relæet bare og
klappede på livet løs, Hvad sker der, kan det være fordi der ikke er
strøm nok på dyret eller hvad????? Håber der er en der kan hjælpe, da
jeg gerne vil ud at køre snart igen

hilsen Torben

 
 
Ksa (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Ksa


Dato : 30-09-02 06:09

Lyder til at du ikke har strøm nok på dit batteri.

Ksa Duc.900DL



Søren Johansen (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 30-09-02 07:34

"Torben" skrev:
> Da jeg igår skulle starte min DUC 916, stod starte relæet bare og
> klappede på livet løs, Hvad sker der, kan det være fordi der ikke er
> strøm nok på dyret eller hvad????? Håber der er en der kan hjælpe, da
> jeg gerne vil ud at køre snart igen

Hvis kontrollamperne på instrumenterne ikke går HELT ned i styrke, når du
trykker på startknappen, er det sikkert ikke batteriet. Det er sikkert en
dårlig forbindelse og det er ret simpelt at checke hvor problemet ligger!

Der går 3 ledninger til/fra relæet:
1 tynd med styrestrøm (altså et signal når du trykker på start-knappen). Den
ender i et lille stik.
1 tyk fra batteriet til relæet (ender i et "øje" som sidder på et lille
gevindstykke)
1 tyk fra relæet til starteren (ender i et "øje" som sidder på et lille
gevindstykke)

Når relæet "klikker" kommer styresignalet altså som det skal. Check derfor:
1. At der er strøm til relæet. Mål på det gevindstykke kablet der kommer fra
batteriet sidder på. Hvis der ikker er strøm her, skal du tage kablet af i
begge ender, rense "øjerne" og smøre dem med f.eks. silikonefedt eller
syrefri vaseline.
2. Hvis der kommer strøm til relæet, skal du checke om der kommer strøm fra
relæet til starteren, når startknappen aktiveres. Mål først på gevindstykket
på relæet hvor kablet der går til starteren sidder. Hvis der ikke kommer
strøm her når du trykker på stratknappen og relæet klikker, er relæet kaput!
3. Hvis der kommer strøm på "ud-siden" af relæet når du trykker på
startknappen, skal du måle på selve starteren. Mål på gevindstykke kalblet
fra relæet sidder på. Hvis der kommer strøm her, når relæet klikker, og
starteren stadig ikke kører kan den være kaput.

2 og 3 kan kun checkes med tænding på. 3 kan kun checkes når startknappen
også er aktiveret.

Hvis du ikke selv kan måle det, så send mig en mail (soren@ducati.dk) så
skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Iøvrigt kan man med lidt træning fint løbe en 916 i gang...

Mvh
Søren
888



Søren Johansen (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 30-09-02 07:37

"Søren" skrev:
....snip
> 2 og 3 kan kun checkes med tænding på. 3 kan kun checkes når startknappen
> også er aktiveret.

Skulle selvfølgelig have været:
"2 og 3 kan kun checkes når tænding er på og startknappen samtidig er
aktiveret"

Mvh
Søren
888



Hans Paulin (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 30-09-02 09:20


"Søren Johansen" <soren@NOSPAMducati.dk> skrev i en meddelelse
news:3d97f0fb$0$18162$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

....uden sammenligning i øvrigt:

....på min gamle Honda 750 kunne den messingplade inde i relæet, der
danner en bro mellem polerne ved kontakt, godt blive brændt, sådan at
den skulle renses for at kunne skabe forbindelse...
--
Med venlig hilsen
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)



Steen Gruby (30-09-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 30-09-02 18:13

On Mon, 30 Sep 2002 08:33:50 +0200, "Søren Johansen"
<soren@NOSPAMducati.dk> wrote:

Hej Søren.
>
>2 og 3 kan kun checkes med tænding på. 3 kan kun checkes når startknappen
>også er aktiveret.
>
Lynhurtigt check: Kortslut de to tykke kabler på startrelæet med en
kraftig skruetrækker.
Kører starteren rundt nu er det relæet, ellers er det akkuen eller
startmotoren selv.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Armand (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-10-02 16:15


Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
news:ld1hpu0edjprkkfvljep3fiu9avtuj1ih2@4ax.com...
> On Mon, 30 Sep 2002 08:33:50 +0200, "Søren Johansen"
> <soren@NOSPAMducati.dk> wrote:
>
> Lynhurtigt check: Kortslut de to tykke kabler på startrelæet med en
> kraftig skruetrækker.
> Kører starteren rundt nu er det relæet, ellers er det akkuen eller
> startmotoren selv.

Men vær forberedt på nogle gode gnister

Forøvrigt lider Duc's indsprøjtningsmodeller indtil 996'eren under at
man har brugt det samme laderelæ siden klør konge var knægt, og med
merforbruget fra indsprøjtningspumpen er det tilsyneladende lige kleint
nok!

Skulle det vise sig a være laderelæet der svigter, så har Max's
mc-import laderelæet til den, hvis ikke at det med vold og mangt skal
være et originalt - i så fald, så forvis dig om at det er et af de
nyere!

--
Armand





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste