Camplet ,lås på dæk ?
Fra : Kim Alexandersen

Dato : 30-09-02 00:05

Hej, jeg har lige købt en camplet samt en lås til 'dimsen' man hænger på
krogen. Men folk kan jo stadig stjæle den bare ved at skubbe den væk. Så er
det jeg vil høre om der findes en eller anden 'dims' man kan købe til at
låse det ene hjul ?
Da der ikke er ' hul ' i fælgen, kan jeg ikke hænge en kædelås der på.
Nogen der har en løsning på det ?????

mvh
kim

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 30-09-02 06:12

Jeg har været campist i mere end 30 år - og har aldrig låst min vogn ,
trailer m.m.
På en campingplads er det yderst sjældent at der stjæles noget overhovedet -
Prøv bare at se hvor let det ville være at skaffe sig 4 nye stole og et
dejligt bord - hvis du er i ond tro.
Men prøv at tænke dig om - hvornår er der sidst stjålet noget som du kender
noget konkret til - ikke noget med at du har hørt at nogen o.s.v men
hvornår har du sidst kendskab til det ??????
Nej vel
Campingfolket er mere ærligt overfor hinanden.
Jeg mener derfor at man skal lade være at se "spøgelser"

Naturligvis skal man ikke være letsindig - men spar pengene og nyd
tilværelsen.
Venlig hilsen
Carsten

Fra : sogs

Dato : 30-09-02 07:49

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg mener derfor at man skal lade være at se "spøgelser"
>
> Naturligvis skal man ikke være letsindig - men spar pengene og nyd

Hej
lås på C-L ?
Enig, vores trailer og CC er heller aldrig låst. Der har dog været indlæg
her om stjålet CV - en camp-let er let at flytte fra sin plads hvis den
ikke lige gemmes i baghaven. Ikke alle bor i Frode fredegods barndomsegn -
rødderne ku da syntes den er sjov at lege trillebør med - man kan evt.
bruger et par wirelåse sat sammen, eller løft den med støttefadderne - og
fjern hjulene, et par trillebørhjul må være nemme at få plads til, og
så har du da dem, hvis resten forsvinder. Vi gir ca. kr. 350 årligt for en
fuld forsikring på kr. 50.000 på vores CC - Også en udvej til rolig
nattesøvn dels på tur og når der festes i kvarteret.
Faktisk er det med at opbevare hjulene køligt og tørt en udmærket ide. Ser
sommetider meget elendige solrevnede dæk, og sådan ku de måske holdes sunde
en sæson mere- udover de 5-7 anbefalede år.
mvh sten

Fra : Kim Alexandersen

Dato : 30-09-02 09:59

Tak Carsten og Sten.
Jeg skulle måske lige have nævnt at jeg bor i lejlighed og at campletten
skal stå på en stor parkeringsplads med begrænset opsyn , det er mere derfor
jeg er lidt ' nervøs ' for at man bare kan ' løbe ' med den.
kim

Fra : sogs

Dato : 30-09-02 10:27

"Kim Alexandersen" <kim.alex@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
derfor
> jeg er lidt ' nervøs ' for at man bare kan ' løbe ' med den.

Det anede mig - man kan aldrig han noget godt i fred.
mvh sten

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 30-09-02 13:12

Jamen - ! endelig finder jeg et godt og LAAAAAAANgt svar - og så du'r det
ikke.
Nej det kan jeg godt se - men jeg tænkte jo at du sikkert har det lige som
mig - Med hus og baghave og hele dyttet.

Undskyld !!

Så har jeg desværre ingen gode ideer - i hvert fald ikke noget jeg selv har
prøvet af om det virker - så jeg "bakker" ud her

Håber du finder en låse-løsning der duttet.

Venlig hilsen
Carsten

Fra : Kim Alexandersen

Dato : 30-09-02 23:51

Carsten , det skal du skam ikke undskylde, det var da et fint svar, og gid
jeg havde hus og have , så var det problem jo løst . Men du skal ha' tak
alligevel.
mvh
kim

Fra : Steen Larsen

Dato : 02-10-02 21:52

Jeg har sådan en, som har været brugt 2 nætter, og vil sælge den for halv
pris, hvis nogen er interesseret.
/Steen - Jyllinge - 40 74 82 00

Fra : Carsten Stage

Dato : 03-10-02 06:30

Steen Larsen <sl@mbox301.get2net.dk> wrote:

> Jeg har sådan en, som har været brugt 2 nætter, og vil sælge den for
> halv pris, hvis nogen er interesseret.

Steen, køb-salg-byttehører ikke til her i gruppen, brug venligst
news.dk.marked.privat.camping

Og til både Steen, Kim og flere andre: Kunne I ikke tage og klippe det
væk, som I ikke svarer på og så svare under det I svarer på?

Det vil lette bruger af gruppen gevaldigt! Og være i overensstemmelse
med gældende praksis, som beskrevet på http://usenet.dk og specielt på

Med venlig hilsen,
--
Carsten Stage

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-09-02 13:52

"Kim Alexandersen" skrev
> [...]
derfor
> jeg er lidt ' nervøs ' for at man bare kan ' løbe ' med den.

Ka' du ikke finde et sted på p-pladsen, hvor du kan
låse den fast til en rist, et træ eller lignende?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Kim Alexandersen

Dato : 01-10-02 00:03

jo , der står en lygtepæl i nærheden og jeg har overvejet at købe en go
solid jernkæde og lægge rundt om den og igennem ' stængerne ' på campletten.
Men det var nu mere hvis der fandtes en eller anden *smart dims* at jeg
ville have sådan en . Men det ser ikke rigtigt sådan ud, så jeg tror jeg
vil bruge * kæde-trickset * Så I skal allesammen ha' tak for jeres
forslag !
mvh
kim

Fra : Robin

Dato : 30-09-02 18:17

Der findes en lås som sættes rundt om dækket. Ja jeg ved godt at der ikke er et hul i fælgen. Men den type lås jeg tænker på er og så beregnet til at der ikke er huld i fælgen. Jeg mener at den hedder dog i stil med Bull Dog.

Har set den ved en CV center.

Prøv at spørge efter der

Held og lykke.

Fra : Kim Alexandersen

Dato : 01-10-02 00:10

Tak skal du ha' Robin.
Så vil jeg smutte hen til et CV-Center og spørge efter sådan en' .
mvh
kim

Fra : Per Olsen

Dato : 01-10-02 20:42

Du kan også tage den med til det store udland og parkere den ulovligt, så
kommer polisen og "klamper" den. Så skal du bare have en nøgle............
Nå, men, det kan jo være man kan købe sådan en dims, når nu de findes ?

Mvh. Per.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-10-02 18:56

Hej Kim
Du kan jo evt. betale for vinteropbevaring og om sommeren kan du løse
problemet ved at bore et lille hul i det stykke du sætter på trækket og
montere en hængelås og som andre skriver, en kæde til et træ

Michael

Fra : henole

Dato : 02-10-02 23:40

"Kim Alexandersen" skrev d. 30-09-02 00:05 dette indlæg :
> [...]

at
> låse det ene hjul ?
> Da der ikke er ' hul ' i fælgen, kan jeg ikke hænge en kædelås der på.

lås på campletten--- du skulle kunne i enhver velassorteret
campingforretning ,kunne købe,en dims af en eller anden slags,til at
sætte op i hullet på koblingen,og så låse med en nøgle,eller er der på
hverside af koblingen en rille hvori håndtaget bevæger sig når der skal
kobles til eller fra, på min lasttrailer er der en sådan,og så har jeg
en hængelås med lang hals,som jeg sætter på,så kan håndtaget ikke
bevæges nok til at kunne koble til eller fra.Til min combi camp har jeg
den der sættes op op i hullet,det er lidt betrykkende når den
overvintrer ude ved sommerhuset.
mvh
ho

http://www.kandu.dk/

Fra : henole

Dato : 02-10-02 23:46

> [...]

at
> låse det ene hjul ?
> Da der ikke er ' hul ' i fælgen, kan jeg ikke hænge en kædelås der på.

ja selv med en lås på koblingen ,kan folk jo skubbe den væk
og selv om du låser hjulene,så kan folk blot komme med et eller to
hjul,skrue dine af og sætte ro andre istedet,og sådan kan man jo blive
ved,det bedste ville jo nok være hvis du slæbte den med op og satte den
entréen,men så bliver der jo nok forhindringsløb.
mvh
ho

http://www.kandu.dk/

Fra : Langgaard

Dato : 03-10-02 07:25

Hej

I Jylland gør vi det at vi tager ud til den første, nej han er nok for dyr,
så den anden bondemand du møder på vej ud af byen, han kan have den stående
for et meget lille beløb. Og så kan du sove roligt om natten !

--
Venlig hilsen / Best regards