Hvordan får jeg en musik-stykke delt op i ~
Fra : Henning

Dato : 29-09-02 23:28

-- Jeg har prøvet at sende til Binaries men mine filer bliver delt op i
800-900 dele. Hvordan får jeg antalet ned i Xnews??????

-- Best Regards Henning DK

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 00:05

Henning skrev:

> -- Jeg har prøvet at sende til Binaries men mine filer bliver delt
> op i 800-900 dele. Hvordan får jeg antalet ned i Xnews??????

Det ser ud til at du bruger TDC's newsserver som kører med max. 250
KB i filstørrelse. Pga. noget overhead, eller hvad det nu hedder, er
det nærmere 225 KB. (Xnews tæller i linier og ikke KB).
Hvis du stiller Xnews til at splitte ved 3940-3960 linier, så er det
ikke helt ved siden af. På et tidspunkt prøvede jeg at hæve linietallet
indtil der kom en fejlmeddelelse fra serveren og jeg mener at det var
omkring 3960 linier, så jeg kører pt. med 3955.

Du kan åbne Xnews.ini og i [Compose]-afsnittet finde teksten CutSize.
Stil den f.eks. til: CutSize=3955
Xnews vil så klippe automatisk ved den størrelse når du sender binære
filer.

Du kan også indstille det manuelt under Attachments-fanebladet i Xnews
inden du sender.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/attachments.gif>

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 30-09-02 04:41

Den 30-9 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Du kan åbne Xnews.ini og i [Compose]-afsnittet finde teksten CutSize.
> Stil den f.eks. til: CutSize=3955
> Xnews vil så klippe automatisk ved den størrelse når du sender binære
> filer.

Og hvis du bruger yEnc, så hedder det yCutSize= i Xnews.ini [Compose]
afsnit.

--
Dino

Mine scripts og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Henning

Dato : 30-09-02 22:25

[posted and mailed]

Dino <no.email.replies@excite.com> wrote in

> Og hvis du bruger yEnc, så hedder det yCutSize= i Xnews.ini [Compose]
> afsnit.

Der bliver skrevet at jeg skal finde yCutSize= i Xnews.ini [Compose]
afsnit. Der er ikke noget der hedder sådan i min Xnews.ini. Heller ikke
CutSize= Jeg markere Use yEns i Attachments i Xnews. Er der noget jeg gør
helt galt.

--
-- Hilsen Henning DK

Fra : Henning

Dato : 30-09-02 22:30

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-09-02 22:42

Hej Henning, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Der bliver skrevet at jeg skal finde yCutSize= i Xnews.ini
> [Compose] afsnit. Der er ikke noget der hedder sådan i min
> Xnews.ini. Heller ikke CutSize=

Nej, det blev udtrykt lidt kortfattet. Du skal selv tilføje linjerne i
Xnews.ini, [Compose]-sektionen.

Dvs. fx hvis du vil have et max på 3900 linjer:

CutSize=3900
yCutSize=3900

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 01-10-02 05:23

Den 30-9 2002 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> CutSize=3900
> yCutSize=3900

Så skal yCutSize være noget i retning af 200000 (to hundrede tusind). Det
er nemlig ikke linier...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-10-02 16:53

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Så skal yCutSize være noget i retning af 200000 (to hundrede
> tusind). Det er nemlig ikke linier...

Argh! Tak for infoen (formoder det er bytes). Jeg retter så linjen fra
til:

;yCutSize=200000

(Jeg bruger det ikke, men jeg bruger ini-filer som en slags
specialnotesblokke, man altid har ved hånden, hvorfor jeg har en del
linjer med semikolon foran).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 12:24

Dino skrev:

> Og hvis du bruger yEnc, så hedder det yCutSize= i Xnews.ini
> [Compose] afsnit.

Tak for tippet. Det var jeg ikke klar over. Binære vedhæng er ikke
det jeg gør mest i. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 22:40

Henning skrev:

> Der bliver skrevet at jeg skal finde yCutSize= i Xnews.ini
> [Compose] afsnit. Der er ikke noget der hedder sådan i min
> Xnews.ini. Heller ikke CutSize=

Så opret værdierne i Xnews.ini.

PS. Er det bare hos mig eller optræder der utrolig mange dobbelt-
indlæg rundt omkring i grupperne for tiden?

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-09-02 22:45

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Så opret værdierne i Xnews.ini.

Denne gang kom du først. Tilfreds!

> PS. Er det bare hos mig eller optræder der utrolig mange dobbelt-
> indlæg rundt omkring i grupperne for tiden?

Der er to ens fra Henning (det ene både postet og mailet, den andet kun
postet). Men ellers har jeg ikke bemærket nogen - hvilket selvfølgelig
blot kan skyldes, vi ikke udelukkende læser samme grupper.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 30-09-02 23:20

Rudi Stegen skrev:

> Denne gang kom du først. Tilfreds!

Ja, det er 'båre dæjlig'. ;)

> [...]
> andet kun postet). Men ellers har jeg ikke bemærket nogen -
> hvilket selvfølgelig blot kan skyldes, vi ikke udelukkende læser

Jeg har set dobbeltindlæg i dag i flere af dk.edb-grupperne som er
dem jeg hovedsageligt følger med i. Jeg kan dog se at de har
forskellige message-id's så det drejer sig jo egentlig ikke om tro
kopier. Indholdet er blot det samme.

Madsen.