Jeg købte et spil - kunne ikke kopiere det~
Fra : LowLifeDK

Dato : 29-09-02 21:17

.....Tråden efterlod mig i en situation, hvor jeg som køber.:

- skulle kunne læse avanceret jura (license) på Engelsk
- ikke kunne tage en backup selvom det er min ret
- ikke kunne køre et crack, uden at skulle lede i hacker-kredse
- ikke lovligt kunne hente et cracket spil

...selvom jeg har spilllet, en uniq kode og kvittering på mit køb OG betaler
en eller anden afgift på rå en CD for at kunne tage en backup !

Det er for SYGT !

Det vil jeg ikke finde mig i !

Hvad skal jeg gøre ?

Low

--

= TAVSHED =

Den yderste grænse, hvor ingen
kvinde har været

Fra : Highlander

Dato : 29-09-02 21:28

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
betaler
> en eller anden afgift på rå en CD for at kunne tage en backup !

ja det skal du satme ikke finde dig i - gå ned i butikken og få dine penge
tilbage
hvem vil da have sådan et lorte spil ..

Highlander

Fra : LowLifeDK

Dato : 29-09-02 21:34

> ja det skal du satme ikke finde dig i - gå ned i butikken og få dine penge
> tilbage
> hvem vil da have sådan et lorte spil ..

det er ikke butikken der er synderen, det er distrubitøren og den Danske
lovgivning der er for SYG !

Jeg kræver at kunne tage en backup, det er betalt ved hver CD der købes i
dag !

Alligevel bruger de en kopi-beskyttelse der forhindrer mig i at tage den
backup !

Kan det virkelig være sandt, at de kan både blæse og have mel i munden ?

NOT !

Sagsøg de bonderøve !

Low

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-09-02 21:36

LowLifeDK wrote:
> Hvad skal jeg gøre ?

Send et takke brev til alle idioterne der piratkopiere og dermed tvinger
producenterne til at bruge penge på den kopibeskyttlese der gør livet
besværligt for os alle. Hvis du vil i kontakt med dem så opsøg
hælercentralen dk.warez (eller hvad gruppen nu hedder)

Skulle der opstå problemer med dit original eksemplar, så vil de
allerfleste producenter bytte en beskadiget original for et symbolsk beløb.

Mvh

Bruno

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-09-02 22:10

In dk.spil.computer, iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]

Lad være med at købe dine spil i fremtiden :) Det er såre simpelt.

>Send et takke brev til alle idioterne der piratkopiere og dermed tvinger
>producenterne til at bruge penge på den kopibeskyttlese der gør livet
>besværligt for os alle.

Ja, alle undtaget piraterne selv - det er ligeglade. Der bliver
hverken lavet færre eller flere piratkopier af deres åndsvage
kopisikringer. Jo mere avanceret de bliver, desto nemmere bliver de at
bryde - se bare hvordan det gik Sonys bedste bud.

>Hvis du vil i kontakt med dem så opsøg
>hælercentralen dk.warez

Det er næppe de børn derinde der sidder og cracker spil.

>(eller hvad gruppen nu hedder)

Som om du ikke selv er ivrig abonnent på gruppe

>Skulle der opstå problemer med dit original eksemplar, så vil de
>allerfleste producenter bytte en beskadiget original for et symbolsk beløb.

Det kan da ikke være rigtigt at man skal betale for hvad man burde
kunne sikre sig imod gratis.

--
Lars Stokholm

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-09-02 16:36

Lars Stokholm wrote:
> Som om du ikke selv er ivrig abonnent på gruppe

Tal for dig selv.

> Det kan da ikke være rigtigt at man skal betale for hvad man burde
> kunne sikre sig imod gratis.

Gratis er vel så meget sagt. CD recordables koster og det gør
CD-brændere også, selv hvis man har en i forvejen så holder de jo ikke
evigt. Det er mere ulejligheden/ventetiden på at få et nyt eksemplar der
irriterrer.

Jeg er helt sikker på at producenterne ikke ligger kopibeskyttelse på,
bare for at genere de ærlige kunder, det er heller ikke ligefrem gratis.
Der er ingen tvivl om at det har en effekt, det kan man ihvertfald se i
den pipeline jeg er i berøring med. Der er flere af kunderne som har
betalt os for at ligge fx. SafeDisc på softwaren, vel vidende at det kan
knækkes og blot forhindre de mindre teknisk mindede i at lave piratkopier.

Mvh

Bruno