Access-base til VB-prg. Problem:AddITEM ti~
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 29-09-02 19:16

Hej NG
Nu har jeg opgivet på egen hånd...og ønsker ihærdigt hjælp...
Jeg har en simepel access-database, med følgende felter:
Navn - Text
Adr. - Text
Køn - Textbox (har også prøvet med "listbox" - og indtastet valgmuligheder)
Forbundet disse felter i mit VB-prg. med ADODC1-data control.
Jeg kan se alle mine data, bladre, oprette, slette.. men så kommer
problemet..
Jeg vil gerne have en listbox med valgmuligederne Mand/Kvinde på feltet
"køn".
Her viser listboxen også de to muligheder (når jeg har indtastet dem i en
liste i access)..
Men hvordan kan jeg oprette nye valgmuligheder (f.eks. dreng..piger..m.m.)..
og igen
slette valgmuligheder..
Har prøvet med List1.AddItem Text1.Text og det virker så længe prg. kører,
men når jeg
afslutter og starter igen.. er de ikke gemt.. Hvis jeg istedet åbner access
og smider valg mulighederne ind den vej, virker de også i mit VB-prg.
Men vil jo gerne kunne gøre dette fra VB.
vh
thomas j.

Fra : Verner Neumann

Dato : 01-10-02 22:02

Hej Thomas

Det lyder somom der mangler en Update knap på din form med følgende indhold:
adodc1.recordset.update

derved opdateres databasen.

med venlig hilsen
Verner Neumann