PC'en fryser i spil med Ti4200
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 29-09-02 17:13

Hej!
Jeg har netop købt mig et Geforce4Ti4200 fra Palit Daytona... mit problem
er, at mine spil fryser efter noget tid... nogle gange fryser computeren
hurtigere end andre gange (vi taler her om et par minutter). Jeg bruger de
nyeste detonator-drivere fra NVIDIA, og under OpenGL indstillinger har jeg
også prøvet at sætte VerticalSync til Allways Off... men problemet er der
stadig... hvad gør jeg? Mvh, Hans Christian Johansen.

Fra : Anders

Dato : 29-09-02 18:15

Du har vel ikke et bundkort med SIS chipset og har installeret AGP sis
driverne?
Og evt. en USB mus ???
Lidt flere oplysninger om system ville hjælpe...

Anders

Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 29-09-02 22:17

Jo, jeg har et ECS 75KAV med SIS chipset, og jeg HAR installeret AGP
driverne til dette (fra CD-rommen som fulgte med bundkortet) Desuden har jeg
en AMD 2100+ cpu og 256MB ram.
Håber det var nok informaion til at hjælpe mig videre!

Hans.

Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 29-09-02 22:19

Hov, kom vist til at blande nogle navne sammen!
Mit bundkort hedder ECS K7S5A.

Fra : Luke

Dato : 30-09-02 00:13

I device manageren for hardware under Universal Serial Bus Controller, hvad
står der om USB controllere ?
Hvis ikke du bruger USB portene til noget prøv at disable dem eller hvis du
bruger dem så se om der står noget med SiS 7701 eller lignende, gør der det
så prøv at lave en "Update Drivere" og vælg "Standard OpenHCD USB Host
Controller".
Og hvad version er SiS AGP Driverne ???

Luke

Fra : Luke

Dato : 30-09-02 00:22

"Prøv at lave en "Update Drivere" og vælg "Standard OpenHCD USB Host
Controller""
Det skal så være på begge 2, hvis der er 2.
Håber det hjælper...

Havde samme problem efter jeg installerede AGP driverne det skete efter 2-3
minutter inde i et spil og jeg var ved at gå op i spåner om det, fandt ud af
at det var noget med at PS2 muse porten og PS2 keyboard porten konfliktede.
Jeg købte så et USB mus og så var det så SIS USB driverne som lavede ballade
og fandt så ud af at man bare skulle skifte dem til "Standard OpenHCD USB
Host Controller" og nu kører det...

Så har du et PS2 mus, prøv med en USB.
Har du et USB prøv at skifte USB controller driverne.

Håber det er til at forstå

Luke

Fra : JRS

Dato : 29-09-02 22:39

> [...]
> også prøvet at sætte VerticalSync til Allways Off... men problemet er der
> stadig... hvad gør jeg? Mvh, Hans Christian Johansen.

Er din PSU stor nok ?

MVH
JRS

Fra : Tage K. Poulsen

Dato : 30-09-02 19:41

Hvad er din strømforsyning du skal mindst bruge 450 watt.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 30-09-02 20:24

"Tage K. Poulsen" <tage.kirkegaard.poulsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er din strømforsyning du skal mindst bruge 450 watt.

Hvor får du det tal fra?

Jeg har så sent som igår haft et Daytona GF4 TI4200 installeret i en 400 MHz
Pentium II PC med en 6,4GB harddisk, et CD-rom drev, et LS 120MB
diskettedrev, 384MB PC100 ram og en 230 watt strømforsyning, og den fx kunne
køre 3DMark 2001SE uden problemer (det gav ikke en revolutionerende score,
men alligevel).

Mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-10-02 14:38

"Tage K. Poulsen" <tage.kirkegaard.poulsen@privat.dk> crashed Echelon
writing news:3d989aba$0$52225$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvad er din strømforsyning du skal mindst bruge 450 watt.

Anbefalet er 300W strømforsyning.

--
Bjarke Andersen

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 05-10-02 12:02

Hej Hans

Jeg havde samme problem med mit Geforce4Ti 4400.
Hvergang jeg spillede 3D spil, frøs min computer.
Efter et godt råd her i newsgroup, gik jeg ind i bios'en og ændrede AGP
driving Strength til værdien FF. Siden da har mit kort kørt uden problemer

Håber dette kan løse dit problem

Hilsen Erik

Fra : yessa

Dato : 17-10-02 18:42

"Hans Christian Johansen" skrev d. 29-09-02 17:13 dette indlæg :
> [...]
der
> stadig... hvad gør jeg? Mvh, Hans Christian Johansen.

Har du 2 stk 128 ram blokke i din maskine, hvis du har så prøv at tage
den en ud. Da jeg har erfaret at dette bundkort, kan have problemer med
at have ram i begger dimm socket, tag den ud der sidder til venster. og
se hvad der sker . hvis 128 ram ikke er nok til dit spil, kan du måske
låne en blok 256 ram hos en ven for at prøve det.

http://www.kandu.dk/