Råd til MC Lås :o)
Fra : Claus Kenberg

Dato : 29-09-02 14:28

Hej til Gruppen

Nu er jeg jo blevet den lykkelige ejer af Morten Juels Kawasaki GPz 750.
Den står hos doktormanden (Peter fra Søborg MC) og er ved at blive lavet tip
top.

Og så er det jo at nerverne melder sig. For når den nu bliver så fin, er det
jo sansynligt at nogle vil prøve at stjæle den.

Jeg har søgt nettet efter tests og gode råd. Jeg håbede at der havde været
et par gode anmeldelser på DMCN, men ak. Det mest konkrete er denne norske
side som har testet lidt af hvert, så jeg vil lige benytte lejligheden til
at dele den med jer => http://www.student.uit.no/aissm/laasrank2.html
I øvrigt vil jeg lige gøre opmærksom på at man kan spare MANGE penge ved at
bestille f.eks. ABUS låse hjem fra http://www.louis.de eller
http://www.hein-gericke.de - helt ned til under halv pris.

Mit spørgsmål går på hvad folk har af argumenter for og imod, både typer
(bøjle, skivelås, kæde, osv), men også specifikke modeller.

Jeg tænker selvfølgelig mest på sikkerhed, men også vejet op imod transport.
Det er jo nemmere at køre rundt med en skivebremselås, end en 17 meter lang
kæde, osv.

Meld gerne ud hvad I har af erfaringer.

Mvh
Claus Kenberg

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-09-02 14:47

Skivelås er god hvis du lige skal en lille smuttur og kun efterlader din MC
i meget kort tid. Den er bedre end ingenting. Men det er let at stjæle en MC
med skivelås, de er ikke særlig sikre. Jeg vil selvfølgelig ikke
offentliggøre her, hvordan. Måske kigge nogen med, som ikke har "godt af at
vide det".

Jeg foretrækker kædelås. Det giver også mulighed for at låse MC'en til noget
eller sammen med andre. ABUS' kædelåse kan faktisk pakkes godt sammen. Jeg
bruger personligt ABUS både kædelås og skivelås. Bøjlelås har jeg ikke, men
mest fordi jeg synes den er uhandy, så den kender jeg ikke meget til.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : wheeler

Dato : 29-09-02 15:56

"Claus Kenberg" <claus@kenberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
transport.
> Det er jo nemmere at køre rundt med en skivebremselås, end en 17 meter

[KLIP]

Men det gør "AVS" at ryge på røven med en skivebremselås i inderlommen

Men det er måske ikke det, du har i tankerne, når du skriver "køre rundt
med"?

Jeg vil klart anbefale en bøjlelås (grafit) de kraftige modeller er dyre,
men jeg synes fordelen med en bøjlelås er "aflægningsmulighederne". Med lidt
hjemmesløjd kan nemt bikse et fikst beslag sammen, som så kan monteres
mellem nrplade og det (lille stykke, der nu er tilbage af bagskærmen.

Wheeler

At skrive inden man tænker - er som at tørre røv inden man skider - bedre
omvendt - så der er "rent" bagefter

Fra : wheeler

Dato : 30-09-02 19:22

UPS! GRANIT - ikker grafit

Fra : Thomas Laursen

Dato : 29-09-02 17:11

Da jeg ikke har nogen kasko på min MC har jeg investeret i en Abus City
Chain 1010 - det skulle være noget af
det bedste hvis nogen skulle finde på at bearbejde den med en boltsaks. Den
kostede ca. kr. 1100,-
En lås som gør at jeg kan sove roligt om natten . . . . .

Thomas
Kawa ER5

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-09-02 17:25

"Thomas Laursen" <tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Den
> kostede ca. kr. 1100,-
> En lås som gør at jeg kan sove roligt om natten . . . . .

Må da håbe det er den lange model.
For i tyskland koster de da ik mere end 650-700 kr, og hjemme har jeg endnu
ik set en koste over 950kr

> Thomas
> Kawa ER5
/Thomas

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 30-09-02 06:35

"Thomas Laursen" <tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
Den
> kostede ca. kr. 1100,-
> En lås som gør at jeg kan sove roligt om natten . . . . .

Jeg fik en stor Abus granit kædelås brudt op for et stykke tid siden, så
sove roligt det vil jeg ikke sige - bare lige så du ved det.

--
Jacob Michaelsen
SV650S

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-09-02 09:22

"Jacob Michaelsen" <jmi@SPAMkrak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik en stor Abus granit kædelås brudt op for et stykke tid siden

....vinkelsliber?...eller hva?
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Jacob Michaelsen

Dato : 30-09-02 15:38

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> wrote in message

> "Jacob Michaelsen" <jmi@SPAMkrak.dk> skrev i en meddelelse

> ...vinkelsliber?...eller hva?
> --

Ligner noget en boltsaks kunne lave. (2x2 mærker i hver side)

--
Jacob Michaelsen
SV650S

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 29-09-02 17:18

"Claus Kenberg" <claus@kenberg.dk> skrev i en meddelelse
> Hej til Gruppen
Hej selv (og en masse klip af din tekst om låse).

Jeg har selv tænkt mig at kombinere med både skive og kædelås.
Har tidligere haft en Abus City Chain, og det er sq en lækker kæde.
Selvfølgelig er de ikke særlige praktiske at transportere.
Dertil vælger man nok en god skivelås. Så faktisk
der er nogle der er begyndt at lave holdere til dem, som
sættes fast på cyklen. Det er jo meget smart, for det kan sikkert
hurtigt gå ud over lemmerne hvis du ryger ned med sådan en karl i
lommen.

Men igen.. ABUS er helt klart hvad jeg vil invistere i!
/Thomas
GSX-R 250

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 29-09-02 20:05

Se evt. www.vclub.dk
Vælgt "Tilbehør" -> "Låse" i menuen til venstre.

Venligst
Flemming Nyboe

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-09-02 13:45

> [...]
transport.
> Det er jo nemmere at køre rundt med en skivebremselås, end en 17 meter

Hvis en skrivebremselås skal være noget værd fylder og vejer den alligevel
noget. Jeg brugte i flere år en Abus Buffo skivebremselås der vist herhjemme
koster 3-400kr. Fin lås der var nem at bruge indtil en morgen den lå i to
stykker under cyklen ...Herefter anbefaler jeg ikke de "små" skivebremselåse

Har man bare nogle få min. kan man jo også bare afmontere skiven og køre væk
uden bremsen ...

Min nuværende løsning

1) Relativt solid kæde til at låse den gadeinventar
2) Alarm med pager (Jeg er oftest i nærheden når den står parkeret lidt
udsat)

Men de bedste bøjlelåse er rigtigt gode og hundedyre. Det er nemt at lave et
beslag på mc'en til det når det ikke er i brug.

/A

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-09-02 14:12

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> writes:

> 2) Alarm med pager (Jeg er oftest i nærheden når den står parkeret lidt
> udsat)

Har du ikke lyst til at fortælle lidt mere om sådan en fætter?

- Hvad skal der til at sætte den igang?
- Hvad koster den?
- Er der en lampe eller noget på motorcyklen der blinker for at
indikere at der er alarm på?
- Kan man selv montere sådan en, hvis man, som jeg, er lidt af et
skvadderhoved til det der med skruer og den slags?
- Hvor langt rækker pageren? Jeg bor på 4. sal, og knallerten holder
nede på gaden. Duer det?

--
Jacob - www.bunk.cc
Honk if you hate bumper stickers that say "Honk if ..."

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 01-10-02 08:50

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Har du ikke lyst til at fortælle lidt mere om sådan en fætter?

Anders har selvfølgelig skrevet en god beskrivelse på www.dmcn.dk ind under
anmeldelser (produkter) øverst oppe.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-10-02 06:29

Jeg >har< lagt en anmeldelse på www.dmcn.dk

> - Hvad skal der til at sætte den igang?

Pageren er extra udstyr til en alm. alarm.

> - Hvad koster den?

~500kr

> - Kan man selv montere sådan en, hvis man, som jeg, er lidt af et
> skvadderhoved til det der med skruer og den slags?

Bare du ikke er et skavdderhoved med en skæbider og en loddekolbe

> - Hvor langt rækker pageren? Jeg bor på 4. sal, og knallerten holder
> nede på gaden. Duer det?

Det er måske på kanten. Jeg har brugt den til 3. med succes, men det
afhænger helt af "lokale" forhold.

Mit største forbehold (udover at jeg har fået den byttet under garantien) er
at man ikke er sikker på at der er rækkevidde før alarmen går. Alle moderne
babyalarmer har den feature at de kan fortælle om rækkevidden er ok. Så man
er nødt til at teste den hvor manvil bruge den - og løbende holde øje med
batterierne i modtageren. Da jeg kun bruger min hjemme har jeg planer om at
lave en 3volt forsyning til den istedet - Så er jeg sikker på at der altid
er strøm på pageren...

/A