David Gilmour - In Concert
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-09-02 13:43

Jeg så lige et klip med David Gilmour - In Concert i BBC Rime Pop of the
Tops i går aftes.
Det er en DVD der udkommer i morgen.
Det nummer jeg så var Wish you were here og jeg skulle tage meget fejl hvis
ikke det var Richard Wrigh på klaver, men cello damen har vist aldrig været
med i Floyd
Det var et akustisk nummer og det kunne godt ligne en un ploughed koncert,
uden at jeg dog kan skrive det med sikkerhed.

Nogen der ved mere?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jacob

Dato : 29-09-02 14:27

On Sun, 29 Sep 2002 14:43:06 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

> [...]
>Det var et akustisk nummer og det kunne godt ligne en un ploughed koncert,
>uden at jeg dog kan skrive det med sikkerhed.

Det er nemlig Rick Wright der spillede klaver.
Check dette link:
http://pinkfloydhyperbase.dk/film/gilmourconcert.htm

Og David Gilmour var lige i BBC2 radio i fredags hvor han spillede et
par numre og annoncerede at han udgiver et soloalbum i 2003 og måske
også laver en solotur.:
http://gigli.gotdns.com/mp3/Gilmour/

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Kim Hermansen

Dato : 03-10-02 18:10

Hejsa.

Ja jeg var selv så heldig at jeg var over og se den sidste
koncert i London her i Januar i år
Gilmour gav sidste år i Juni måned sin føste akustiske koncert ved noget som
hedder meltdown festival i Royal Festival Háll. i London.
Gilmour blev bidt af det og gav 3 mere i Januar 2002

Det var mildt sagt en fantastisk oplevelse. Og det er taget
i betragtning at han og floyd har stået for mega monster Shows i mange år.
Denne koncert var med 2500 tilskuere som sad ned.
Så denne DVD er vist en sammklip fra alle de 4 akustikse koncerter han gav.
Jep det er Mr wright som var med også, han gæstede alle 3 aftner i Januar og
spillede 1 nummer fra hans egen sidste
Solo album "Broken China".

De musikere som Gilmour havde med var :
Michael Kamen : Klvaver.
Niel McColl : Guitar.
Nick France : Percussion.
Chucho Merchan : Bass.
Caroline Dale : Cello.
Dick Parry : Saxophone.
Kor : 8 stk, bla flere var med på Floyd´s 89 og 94 Tour.

Med venlig hilsen.

Kim Hermansen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-10-02 10:30

Tak for info!!!

Tilbage er kun spørgsmålet - Hvornår kan man få lov at købe DVD'en ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jacob

Dato : 05-10-02 12:55

On Fri, 4 Oct 2002 11:30:18 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote:

>Tilbage er kun spørgsmålet - Hvornår kan man få lov at købe DVD'en ?

Den er vidst udsat til den 21 oktober:
<http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00006FR4D/ref=sr_aps_dvd_1_1/026-1895143-1314831>

--
Jacob