Giv så skal der gives jer
Fra : Live4Him

Dato : 29-09-02 12:56

Giv, så skal der gives jer. Et godt, presset, rystet, topfyldt mål skal man
give jer i favnen. For det mål, I måler med, skal I selv få tilmålt med.«
Luk 6,38

Hvad er det Jesus taler om her ?
Hvad er det vi skal give, hvad er det vi får, og hvornår får vi det ?

jørgen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 29-09-02 13:28

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Luk 6,38
>
> Hvad er det Jesus taler om her ?
> Hvad er det vi skal give, hvad er det vi får, og hvornår får vi det ?

Prøv at give alt du har bort så får du det og se

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-09-02 14:30

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Luk 6,38
>
> Hvad er det Jesus taler om her ?
> Hvad er det vi skal give, hvad er det vi får, og hvornår får vi det ?

Af sammenhængen, er der tale om "vær overfor din næste som du ønsker at de
skal være overfor dig"

Ole

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-09-02 19:16

d. 29/09/02 13:55 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
an6psj$6sd$1@sunsite.dk:

> Hvad er det Jesus taler om her ?
> Hvad er det vi skal give, hvad er det vi får, og hvornår får vi det ?

Aner det ikke, men jeg tror, vi skal være meget forsigtige med at tænke for
meget på materielle ting og penge. Min erfaring er, at det i højere grad
gælder for mere følelsesmæssige og personlige ting såsom smil, venlighed,
tålmodighed, glæde, opmærksomhed, tillid og i det hele taget kærlighed.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Henton

Dato : 30-09-02 16:57

> [...]
> Luk 6,38
>
> Hvad er det Jesus taler om her ?
> Hvad er det vi skal give, hvad er det vi får, og hvornår får vi det ?

det forekommer mig mærkeligt at sådant et bibelkyndigt væsen som dig behøver
spørge, jeg vil anbefale dig at tilmelde dig en studiekreds.
luk 6.38: Giv, så skal der gives jer. Et godt, presset, rystet, topfyldt
mål skal man give jer i favnen. For det mål, I måler med, skal I selv få
tilmålt med.«
Altså hvad du giver af et godt hjerte får du igen-det skulle ikke undre mig
om der et eller andet sted står tifold igen.
For at prøve din gudstro skulle du staks give en værdig trængende 500 kr, og
hvis din tro er stærk nok får du dem mange fold igen, prøv hvis du tør.
Du kunne også rette dit spørgsmål i newage.dk.