Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nye fotos uge 39 2002
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-09-02 12:30

Nye fotos uge 39 2002

Jeg har netop opdateret www.photo-gallery.dk med 48 nye fotos fra uge
39, jeg har været en tur på havnen i Jyllinge og i København.

Det er bl.a. blevet til nogle udsigtsbilleder fra Helligåndskirkens
spir, og en serie billeder af gamle håndværker skilte, jeg synes de er
utrolig smukke, og de forskønner byens rum, hvilket man ikke kan sige om
moderne plastik lysskilte.

Direkte link til "Nye fotos":
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/default.htm#anchor508424

Hvis man klikker på de små thumbnails-billeder, så får man en stor
version af billedet.

Fra : Hariprasadh

Dato : 30-09-02 00:00

> [...]
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/default.htm#anchor508424
>
> Hvis man klikker på de små thumbnails-billeder, så får man en stor

Tak

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 30-09-02 15:05

Jubii hvor jeg glæder mig til at se dem. Det' lissom juleaften :-]

Fra : jol

Dato : 30-09-02 15:20

Er det off topic ?

Det er jo en kommerciel reklame? Det hører da hjemme i dk.marked.kommerciel
?

Fra : Hariprasadh

Dato : 30-09-02 17:16

"jol" <no@mail.dude> skrev i en meddelelse
> Er det off topic ?
>

> Det er jo en kommerciel reklame? Det hører da hjemme i
dk.marked.kommerciel

Nej, det er ikke en kommerciel reklame. Kommercialitet forudsætter, i hvert
fald i løbet af et stykke tid, at man sælger sine ting.
Disse billeder er absolut usælgelige. Derfor, bær over med Ebbe.

--
"Når jeg ser et indlæg fra en netbetjent, lader jeg min Magnum

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-09-02 18:37

jol wrote:

> Er det off topic ?
>
> Det er jo en kommerciel reklame? Det hører da hjemme i
> dk.marked.kommerciel
> ?

Nej det er dit spørgsmål der er off-topic....!

Denne gruppes emne er fotografering, og i den forbindelse er det
rimmeligt praktisk, at gruppens brugere har mulighed for at udveksle
og udstille deres billeder, derfor er det i h.h.t. gruppens fundats
on-topic at man poster henvisninger til billeder på ens egen hjemmeside.

Og så vidt jeg kan se, så indeholder mit indlæg ikke køb/salgs tilbud,
jeg har inviteret dig og andre til kvit og frit at se på mine nye
billeder, hverken mere eller mindre.

Jeg ved godt, at der er nogle brugere, som mener at jeg burde deltage i
debatter med kritik af mine billeder, men en sådan snak finder jeg
uinteressant, og hvis jeg havde sådanne interesser, så ville jeg nok
poste nogle billeder på http://www.fotokritik.dk

Jeg har derimod intet imod en rigtig fotografisk snak, f.eks. om hvor og
hvordan et givent billede er optaget, og jeg plejer ikke at være nærig
med oplysninger om trick og metoder, hvis nogen spørger.

Du kan læse gruppens fundats på flg. URL:http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

Og som sagt, vi er off-topic, derfor et FUT til news:dk.admin.netikette,
hvor en vidre debat vil være nogenlunde on-topic.

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-09-02 21:26

> [...]
> og udstille deres billeder, derfor er det i h.h.t. gruppens fundats
> on-topic at man poster henvisninger til billeder på ens egen hjemmeside.

Kunne du ikke en gang for alle forklare gruppen hvorfor du poster dine
ugentlige reklamer, når:

1. Du påstår det ikke er i kommercielt øjemed, og
2. Du ikke vil have kommantarer til dine billeder, og
3. Du ikke svarer på specifikke on topic spørgsmål i dine reklamer, og
4. Der ikke i reklamerne er andet af fototeknisk relevans?

Punkterne 2-4 dækker vist meget godt denne gruppes fundats.

/Alex

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-09-02 23:07

Alex Linaa wrote:

> 1. Du påstår det ikke er i kommercielt øjemed, og

Dem der fremfører denne anklage, må komme med en eller flere relevante
begrundelser for anklagerne, førend jeg mener at der er noget at
besvare, jeg gider nemlig ikke at bruge tid på at afvise udokumenterede
anklager, der er åbenbart grundløse.

> 2. Du ikke vil have kommantarer til dine billeder, og

Du må da gerne kommentere mine billeder, men jeg føler mig ikke
forpligtet til at besvare dine kommentarer. Men det udelukker jo ikke at
jeg vil gå ind i en seriøs dialog, hvis der er nogen som kommer med et
begavet udspil.

Man har vel lov til at være kvalitetsbevidst, og det fnidder der er
hidtil er postet som Re: på mine henvisninger, kan jo ikke bruges til
meget andet en omgang mudderkastning.

> 3. Du ikke svarer på specifikke on topic spørgsmål i dine reklamer, og
> 4. Der ikke i reklamerne er andet af fototeknisk relevans?

De henvisninger jeg poster til mine nye billeder, er helt i
overenstemmelse med gruppens formål, det står direkte nævnt i gruppens
fundats at:

Billeder kan udstilles/udveksles ved henvisninger til billeder
på ens egen hjemmeside.

Jeg udstiller mine billeder, og jeg poster kun henvisninger, når der er
lagt nye billeder på mit site, bemærk lige, at der ikke er nogen form
for angivelser i fundatsen af hvor hyppigt man må henvise, tanken er vel
at man kan henvise, når man har nogle nye billeder at vise frem, det
forekommer mig at være det mest naturlige.

I sidste uge blev der hele tre gange postet en henvisning til _ET_
enkelt nyt billede på: http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2002&week=39

Når jeg poster en henvisning, er det som regel til en 30 - 40 nye
billeder, så jeg kan kun sige, at denne debat er præget af, at der er
nogen som hellere skulle bruge deres sparepenge på nogle større sko, end
på et billigt digicam i Aldi...!

Jeg mener ikke denne debat er on-topic her i fotogruppen, så jeg XFUT'er
til news:dk.admin.netikette

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-09-02 23:18

Fra : Alex Linaa

Dato : 01-10-02 08:17

<klip>
> De henvisninger jeg poster til mine nye billeder, er helt i
> overenstemmelse med gruppens formål, det står direkte nævnt i gruppens
> fundats at: bla..bla...bla...
<klip>

Hvorfor svarer du ikke på hvad jeg spurgte om, i stedet for alt det
prosa omkring on/off topic?
Et svar på hvorfor du poster de ugentlige indlæg, altså med hvilket
formål, skulle begynde med:

Formålet med mine indlæg er.....<sæt brødtekst ind her>

> Jeg mener ikke denne debat er on-topic her i fotogruppen, så jeg
XFUT'er
> til news:dk.admin.netikette

Når du svarer i øst på spørgsmål i vest er det off topic i enhver
nyhedsgruppe, så FUT ignoreret.

/Alex

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-10-02 11:16

Alex Linaa wrote:

> [...]
> formål, skulle begynde med:
>
> Formålet med mine indlæg er.....<sæt brødtekst ind her>

Nu står det ingen steder, hverken i gruppens fundats eller i de
gennerelle regler og retningsliner på www.usenet.dk, at jeg er
forpligtet til redegøre for mine dispositioner, og/eller begrunde
hvorfor jeg har postet et givent indlæg, når Alex Linaa fremsætter
påkrav herom.

Der er ikke andre krav, end at mine indlæg skal være on-topic, og
at de skal overholde netetiketten, og så vidt jeg kan se, så er
der ikke rigtig noget at komme efter i den forbindelse.

For mig at se, så handler det om præferencer, du kan tilsyneladne
ikke fatte, at nogen ka' ta' 30 - 50 eller 100 nye billeder om
ugen. Derfor er din konklution at det er unormalt, og det skal
der gøres noget ved, der skal jo være orden i dit lille univers,
din reaktion viser tydeligt, at du ikke aner hvordan du skal
forholde dig.

Det resulterer i, at du slår det ene store hul i luften efter det
andet, for du buldrer frem efter tilfældighedsprincippet, i håb om
at du på et tidspunkt er heldig at finde et eller andet du kan
hænge din hat op på.

Jeg finder det iøvrigt temmeligt besynderligt, at du anfægter at
jeg henviser til et URL, hvor jeg udstiller mine nyeste billeder,
de er immervæk resultatet af fotografering, som er gruppens hovedemne,
og det bliver ligefrem groteskt, når du i anden forbindelse hævder
at regulære forbruger debatter, der blot handler om, hvordan man
sikrer sig mod at blive snydt ved indkøb over Internettet, er
on-topic i foto-gruppen.

Jeg vil kraftigt anfægte at du ignorerer mit FUT, denne tråd kan
aldrig blive on-topic her i fotogruppen, så hvis du endnu en gang
værger dig imod at følge mit FUT, så vil jeg bede abuse@post.tele.dk
om at tage stilling til om dine indlæg er on- eller off-topic.

XFUT: news:dk.admin.netikette

Fra : ab

Dato : 01-10-02 13:15

Niels Ebbesen betroede os bl.a. i <3D9975CA.3E29DD20@niels-ebbesen.net>:

> For mig at se, så handler det om præferencer, du kan tilsyneladne
> ikke fatte, at nogen ka' ta' 30 - 50 eller 100 nye billeder om
> ugen.

Siden hvornår er kvantitet blevet et mål i sig selv - dine porduktioner
taler da deres tydelige sprog for det modsatte.

> Derfor er din konklution at det er unormalt, og det skal
> der gøres noget ved, der skal jo være orden i dit lille univers,
> din reaktion viser tydeligt, at du ikke aner hvordan du skal
> forholde dig.

Ja, hvis man ikke kan finde påstande hos nogen, der er værd at nedgøre, så
kan man jo bare finde på noget at skyde dem i skoene - så er der jo uanede
muligheder.

> [...]
> andet, for du buldrer frem efter tilfældighedsprincippet, i håb om
> at du på et tidspunkt er heldig at finde et eller andet du kan

Selv på den mest tykhudede må der da være en kant. Jeg mindes een der engang
sagde farvel til denne gruppe ?

> Jeg finder det iøvrigt temmeligt besynderligt, at du anfægter at
> jeg henviser til et URL, hvor jeg udstiller mine nyeste billeder,
> de er immervæk resultatet af fotografering, som er gruppens hovedemne,

Det samme argument ville man også kunne bruge ved en henvisning til f.eks.
Bilkas sortiment - de billeder der vises der er også "resultatet af
fotografering" - enhver sammenligning er ikke tilfældig.

> [...]
> at regulære forbruger debatter, der blot handler om, hvordan man
> sikrer sig mod at blive snydt ved indkøb over Internettet, er

"Normale" brugere af denne NG hænger sig ikke i, om indlæg _også_ kunne være
placeret i mere relevante grupper, der bare ikke bliver læst af f.eks.
fotointeresserede.

> [...]
> værger dig imod at følge mit FUT, så vil jeg bede abuse@post.tele.dk
> om at tage stilling til om dine indlæg er on- eller off-topic.

Der spilles rigtigt med musklerne fra nettets ukronede konge i regelrytteri.

ab
-- (not known as Ebbe Nielsen)
-- Utroligt at NG-brugere gider at sidde og kontrollere / kommentere, om /
at nogen overholder NG-reglerne. Gad vide om det er en besættelse eller en
hobby ? Det må da være netmisbrug ?

Fra : Niklas

Dato : 01-10-02 16:55

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse news:3d994bec$0$52146$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> XFUT'er
>
> Når du svarer i øst på spørgsmål i vest er det off topic i enhver

Jeg synes at Alex stiller et yderst relevant spørgsmål her Niels Ebbesen.
Jeg venter også spændt på svaret.

Venligst
Niklas

Fra : Madsen

Dato : 01-10-02 15:05

ab skrev:

> "Normale" brugere af denne NG hænger sig ikke i, om indlæg _også_
> kunne være placeret i mere relevante grupper, der bare ikke
> bliver læst af f.eks. fotointeresserede.

Definer "normale" brugere.
Hvordan kan du vide at fotointeresserede pr. definition er
interesserede i at læse dit indlæg, når det intet har med foto at
gøre?

> -- Utroligt at NG-brugere gider at sidde og kontrollere /
> kommentere, om / at nogen overholder NG-reglerne. Gad vide om det
> er en besættelse eller en hobby ?

Grunden til at grupperne er delt op i emner er at man på den måde
kan følge med i det der interesserer én. Jeg er ikke inde i
dk.fritid.foto lige nu for at læse om din holdning til Niels Ebbesen.
Det rager mig en høstblomst i denne sammenhæng, for jeg er herinde
for at læse om det gruppen handler om og det er foto, da jeg selv er
fotointeresseret. Derfor har jeg meget svært ved at forstå hvad du
mener med ovenstående.
Vil du hellere have een stor gruppe hvor vi bare plabrer løst om alt
og ingenting? Hvordan havde du tænkt dig at bevare overblikket i
sådan en gruppe?

Xfut: news:dk.admin.netikette
Dette indlæg og svar til det vil havne i ovenstående gruppe hvor
debatten hører hjemme.

Madsen.

Fra : Hariprasadh

Dato : 01-10-02 16:05

> [...]
> sådan en gruppe?
>
> Xfut: news:dk.admin.netikette
> Dette indlæg og svar til det vil havne i ovenstående gruppe hvor

Sikke du futter rundt, Madsen

Fra : Asus

Dato : 07-10-02 11:15

Men det er jo Niels Ebbesen der ødelægger mulighederne, med sin smålighed og
dumsmarte bemærkninger, det er der intet midel imod ham, for han balancerer
på kanten af reglerne, det går ud over alle os andre.