"peet_dk" <nope> wrote in
news:3d975168$0$32528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>> Den eneste work around jeg har fundet er at starte Dxdiag og gå
>> ind i Sound og trække HW accelleration helt til venstre så der
>> ikke anvendes nogen accelleration. Så kører spillet fint, og der
>> er ikke så mange "artifakter" i lyden. Om det er et TerraTec
>> problem, eller om det er BF1942 ved jeg ikke. Men jeg har ikke
>> oplevet det i andre spil.
>
> Hvad er forskellen så, iforhold til at sætte hardware acc. fra
> inde i bf1942?
Stor
Det er ligegyldigt om HW accelleration er valgt i BF, hvis den ikke er
trukket til venstre i DxDiag så lagger spillet.
Som sagt aner jeg ikke om problemet skyldes TerraTecs driver (har
prøvet med 2 forskellige, kunne ikke finde flere) eller om det er et
BF1942 problem, eller om det er et DirectX problem.
Jeg har dog lige for lidt siden fået testet med Unreal Tournament 2003
og der er der ingen artifacts i lyden. Dog får jeg ingen lyd hvis jeg
vælger hardware accelleration eller HW accel. and EAX. Så noget kunne
tyde på det er et problem med driveren, eller også er det fordi UT
bruger en nyere EAX end mit lydkort understøtter.
Men så længe jeg kan spille uden lag, har jeg ikke noget imod at lyden
af og til er lidt spøjs
Selvom jeg selvfølgelig hellere ville have
perfekt lyd i BF1942. I Unreal er både lyd og performance helt perfekt
ved software 3d, så det gør ikke så meget at jeg ikke kan vælge HW
accelleration deri.
Flemming