Andet multimedie
bentjuul 3670
konvertering
Fra : Kim Thranborg

Dato : 29-09-02 06:47

Jeg har modtaget tekstmateriale til en katalog der skal laves nu og skal
hver 2. uge skal udkomme i revideret udgave. Det eneste der skal revideres
er selve kataloglisten, dvs. alt andet bibeholdes incl. formattering.
Der skal dog laves nye sidehoveder/fingermærker som henviser alfabetisk til
indholdet.

Materialet der er modtaget til selve katalogdelen ligger som kommasepareret
text, formentlig hevet ud af enten en database eller et regneark.
Min første tanke er at vi bør bruge XML til dette, men hvordan griber jeg
det an?
Denne gang skal jeg have lavet det kommaseparerede om til noget brugbart.
Hvad skal jeg foreslå/bede kunden gøre fremover for at gøre det nemmere og
gerne XML baseret hvis det er løsningen?

Det er måske lidt OT, men så henvis mig venligst til den rigtige gruppe.

På forhånd tak

Kim Thranborg
kim@thranborg.dk

Fra : B. Jakobsen

Dato : 29-09-02 19:20

Mit bud ville umiddelbart være at den nemmeste og billigste metode ville
være CorelVentura + Corel Database Publisher. Database Publisher indgår i
Venturapakken og den kan snildt æde kommaseparerede filer. Ventura er et
meget stærkt program, så det vil i høj grad handle om etablering af template
og indkøring af trækket igenem Database Publisher. Output kan så ske til pdf
eller hvad man nu vil.
Kh
Bjørn

Fra : Peter

Dato : 30-09-02 00:03

> Denne gang skal jeg have lavet det kommaseparerede om til noget brugbart.
> Hvad skal jeg foreslå/bede kunden gøre fremover for at gøre det nemmere og
> gerne XML baseret hvis det er løsningen?

Du er velkommen til at teste min "txt til xml converter"
http://www.cgi-shop.dk/2001/service_txt_til_xml.htm

--
Venlig hilsen
Peter Heinzl

Fra : B. Jakobsen

Dato : 02-10-02 22:46

Jeg kom forresten i tanker om at jeg for et lille års tid siden skrev en
lang artikel til Alt om Data om databasepublishing med Ventura og
Databasepublisher. Sig til hvis det har interesse.

Fra : Madsen

Dato : 02-10-02 23:42

B. Jakobsen skrev:

> Jeg kom forresten i tanker om at jeg for et lille års tid siden
> skrev en lang artikel til Alt om Data om databasepublishing med
> Ventura og Databasepublisher. Sig til hvis det har interesse.

Den kunne jeg da godt tænke mig at læse. :)

Madsen.