Andet multimedie
Publisher???
Fra : Bro

Dato : 23-02-01 22:54

Hej..
Min mand skal til at arbejde med en lille folder
som skal sættes op i Publisher.
Han vil bagefter gerne konvertere filerne til PDF format.
Kan det lade sig gøre, - og i givet fald, hvordan?

Tusind tak fra
Helle

Fra : KNL DtP

Dato : 23-02-01 23:43

Hejsa!

Jeg har installeret en "fake" printer - en eller anden HP som kører med
PostScript. Når jeg vil have lavet en PDF-fil, så vælger jeg denne printer,
som jeg altså ikke har. Denne er indstillet til at lave en fil (*.prm).

Da det er en PS printer, kan du omdøbe filen til *.ps. Med Adobe Acrobat
installeret, kan du lave ps-filen om til PDF.

Så ja, man kan godt lave et Publisher dokument om til PDF - jeg ville nok
bruge CorelDRAW! eller PageMaker 6,5 hvis det var mig...

Håber det kunne hjælpe!

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Bro <bro@zybermail.dk> skrev i en news:976m8f$l93$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 24-02-01 03:51

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev:

> [...]

> Da det er en PS printer, kan du omdøbe filen til *.ps. Med Adobe Acrobat
> installeret, kan du lave ps-filen om til PDF.

Er det ikke en kæmpe omvej hvis man har Adobe Acrobat 4.x (ikke Reader)
- installeret?

Har du så ikke en printerdriver der hedder Acrobat PDF Writer?
Den vælger man som printer fra Publisher og får derved en færdig
PDF-fil. Er der mon noget forkert i at gøre det på den måde?

emj´s forslag med www.adobe.dk er jo nok langt den billigste løsning,
men er det et fast job med jævne mellemrum f.eks, så ville jeg nok gå
ud og investere i Adobe Acrobat 4.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : emj

Dato : 24-02-01 09:28

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev i
<MHBl6.35368$2w6.670034@twister.sunsite.dk>:

> [...]
>som jeg altså ikke har. Denne er indstillet til at lave en fil (*.prm).

Hvis man har Acrobaten installeret, vil man selvfølgelig vælge at
udskrive direkte til Acrobat Destiller, fra ethvert program og man
straks får en PDF serveret.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 24-02-01 01:59

Bro skrev i <976m8f$l93$1@news.inet.tele.dk>:

>Min mand skal til at arbejde med en lille folder
>som skal sættes op i Publisher.
>Han vil bagefter gerne konvertere filerne til PDF format.
>Kan det lade sig gøre, - og i givet fald, hvordan?

Han kan få konverteret sin færdige fil på www.adobe.dk, hvor de har en
onlinetjeneste, der klarer det, eller han kan anskaffe sig programmet
Adobe Acrobat (3.000 kr) som kan lave enhver fil om til en PDF-fil
Hilsen emj

Fra : Tine Müller

Dato : 02-03-01 14:23

"Bro" <bro@zybermail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som skal sættes op i Publisher.
> Han vil bagefter gerne konvertere filerne til PDF format.
> Kan det lade sig gøre, - og i givet fald, hvordan?

Hej Helle og andre

Jeg fandt dette svar i gruppen news:microsoft.public.publisher og emne:
PUBLISHER TO PDF, måske er det noget du kan bruge

--- klip ---
> [...]
> convert PostScript language files to many raster formats, view them on
> displays, and print them on printers that don't have PostScript language
> capability built in;
> b.. An interpreter for Portable Document Format (PDF) files, with the
same
> abilities;
> c.. The ability to convert PostScript language files to PDF (with some
> limitations) and vice versa; and
> d.. A set of C procedures (the Ghostscript library) that implement the
> graphics capabilities that appear as primitive operations in the
PostScript
> language.
> This is also a free download from ..http://www.ghostscript.com or
> http://www.cs.wisc.edu/~ghost/
>
> Finally, if you are not interested in downloading any new software, but
> would still like to find away to convert your files so that others can
> [...]
--- klip ---

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk