Oliekøb?
Fra : Henrik Olsen

Dato : 29-09-02 00:00

Jeg planlægger at købe reservedele til stort service (samt andre
småudskiftninger i samme omgang) fra Tyskland eller England. Men da fragten
er forholdsvis dyr, især fra England, så regner jeg ikke med at købe olie
derovre.

Har tidligere fået lavet maskinen på værksted, og har derfor ikke selv
undersøgt markedet for billige steder. Kan I anbefale nogle? Bare et par bud
i hovedstadsområdet for direkte afhentning eller pr. postordre andetsteds i
landet.

Jeg mangler olie til både motor, gearkasse og kardantrækhus (BMW K100RS).

Fra : Bent F.

Dato : 29-09-02 09:33

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> landet.
>
> Jeg mangler olie til både motor, gearkasse og kardantrækhus (BMW K100RS).

Motor olien kan med fordel købes i tyskland. Hos www.louis.de MEner jeg
plejer at give 190,- Dkr for 4l. Castrol 4t fuldsyntetisk 5W-40 motorcykel
olie fragten er såvidt jeg huske ikke dyrere.

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-09-02 15:10

> Motor olien kan med fordel købes i tyskland. Hos www.louis.de Mener jeg
> plejer at give 190,- Dkr for 4l. Castrol 4t fuldsyntetisk 5W-40 motorcykel
> olie fragten er såvidt jeg huske ikke dyrere.

Jeps. Catrols absolut bedste fuldsyntetiske MC-olie til under 50kr/L.
Fragten er 45Kr, lige meget hvor meget eller hvor lidt man køber. Hop på
den.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Allan jørgensen

Dato : 02-10-02 20:45

"Bent F." <fer@fakse.dk> skrev i en meddelelse news:3d96baa8$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Motor olien kan med fordel købes i tyskland. Hos www.louis.de MEner jeg
> plejer at give 190,- Dkr for 4l. Castrol 4t fuldsyntetisk 5W-40 motorcykel
> olie fragten er såvidt jeg huske ikke dyrere.

har lige købt 4x 1L.castrol GPS 15W/50 + oliefilter af mærket AMC til min yamaha hos Østergaard til den famøse pris af 269 kr... og jeg så at de også havde oliefiltre til bmw. kl.15 bestilte jeg, og det kunne afhentes kl 8 næste morgen....

og jeg vil næsten gætte på de også har olie til gearkasse og kardantrækhus. går ud fra det er transmissions olie der skal bruges der eller hur?

Allan(fzr600us)stadig en svingæder med bt56ss

Fra : Henrik Olsen

Dato : 03-10-02 23:06

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOget2net.dk.dk> wrote in message

> [...]
havde oliefiltre til bmw. kl.15 >bestilte jeg, og det kunne afhentes kl 8

Hvor finder jeg denne Østergaard. Det lyder jo rimeligt...

Fra : Allan jørgensen

Dato : 04-10-02 14:41

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:anif0i$285u$1@news.cybercity.dk...
> Hvor finder jeg denne Østergaard. Det lyder jo rimeligt...
http://www.ao-dam.dk/ under afdelinger.

mit oliefilter hedder CY-001 og
passer til honda
cbr600/1000f/900rr. xl600v. vt600c. xrv650/750. st100. vfr750r. gl1500

yamaha
fzr500/600/1000
har aldrig hørt eller set en fzr500???

Kawasaki
zxr750. vn1500. zzr500/600

og jeg ved at lige netop den model ikke står i kataloget men med et originalt reservedelsnr skulle de kunne finde frem til et oliefilter der passer...

eneste ulempe er at det er lidt tungere end det originale til min model men så sparer man jo 50-60 kr sååååå

Allan(fzr600us)som kørte ved siden af en R6 idag og følte sig lidt gammel og sløv :-/

Fra : Futte & Co.

Dato : 29-09-02 10:09

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> landet.
>
> Jeg mangler olie til både motor, gearkasse og kardantrækhus (BMW K100RS).

Prøv hos Bilka, de har en del forskellige olier til ret fine priser, især
når de har tilbud.

Hilsen
Jørgen, Brøndby
CB550F, den fine årgang 1975, ca.

---

Fra : Henrik Olsen

Dato : 01-10-02 23:36

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message

> Prøv hos Bilka, de har en del forskellige olier til ret fine priser, især
> når de har tilbud.

Ja, jeg kan se at de pt. har

"4 liter Havoline Synthetic 5W/40 fuldsyntetisk højkvalitetsolie"
og
"4 liter Valvoline Synpower 5W/40 fuldsyntetisk højkvalitetsolie"

begge til DKK 199,- (spar op til 239,00).

Det lyder jo meget godt, og hvis jeg ser på min reservedels-CD til Bimmeren,
så er eneste købsmulighed direkte fra BMW netop 5W/40 olie (på 1 liters
bøtter). Dog står der i min Haynes at "BMW recommend a medium range
multigrade, eg 10W/30 is preferable to a wide range multigrade as 10W/50. Da
en xW/40 ligger midt imellem, er det vel ok, eller hvad?

Kan nogle forklare mig, hvad en 30'er vil gøre i forhold til en /40 eller
/50 olie?

Og hvad med de 5W i forhold til de 10W Haynes nævner?