[VB6] Udveksling af infor mellem to progra~
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 28-09-02 21:35

Hej NG

Et foreslag til følgende søges:

Jeg har et program, der starter et andet program med data udveksling via
Command.
Eks: Execute "PGMNAVN.exe DATA=MegetInterressantInformation"

Programmet "PGMNAVN.exe" undersøger efter stringen "DATA=" i Command og
udfører forskellige ting alt efter hvad der udvæksles.

Ideen er så at programmet "PGMNAVN.exe" skal returnerer noget data /
resultat til 'start-programmet'. Jeg havde 1. tænkt mig at benytte registry
til dette, men har hørt at dette ikke var særligt smart, da noget kunne gå
galt under vejs.

Start-Programmet venter på 'PGMNAVN.exe" afsluttes for det 'går' videre med
programudførsel.

Med venlig hilsen

Johnny Emde Jensen

Fra : Knico

Dato : 29-09-02 10:48

Skal det der foregår i program 2 være synligt for brugeren eller hvorfor
vælger du at kalde et program frem for en dll?

Venligst
Kaj

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 29-09-02 12:46

Hej

Ja brugeren skal kunne vælge noget i program 2 - og dette valg returneres
til program 1

/Johnny

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-09-02 15:46

Som svar på skriblerier forfattet af Johnny Emde Jensen

> Ja brugeren skal kunne vælge noget i program 2 - og dette valg
> returneres til program 1

Du kan snild have forms etc i et komponent
Jeg forstår ikke helt baggrunden for det du gerne vil opnå

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 30-09-02 09:33

Hej

Jeg har lavet en masse applikationer der hver især kan arbejde selvstændigt.
F.eks. har jeg en ordrevedligeholds applikation, der benytter en del data
fra nogle generelle register.
Det kan være Sælgere, betalingsbetingelser ect. Disse vises med tekst i
ordre-applikationen, men ligger som et nummer i databasen.... Derfor et
generel register

Når en bruger ønsker at skifte f.eks. sælger trykkes F4 og pgm2 starter og
viser alle sælgere. Denne applikation (pgm2) skal også benyttes til
redigering/slette/oprette sælgere.

Årsagen til at jeg IKKE vil ligge denne intern i pgm1 er at hvis der kommer
ændringer i databasen eller andre steder skal jeg ind i selve
ordre-applikationen (og måske andre applikatoner) på denne måde kan jeg
nøjes med at ændre pgm2.. - derfor.

Når brugeren i PGM1 trykker F4 i 'sælger feltet' popper 'sælger
applikation - PGM2' op og viser hvilken sælger der stod i PGM1 ved at ændre
baggrungsfarven i cellerne. Hertil benyttes Command - det virker fint, men
når brugeren skifter sælger skal dette returneres til PGM1....

Håber dette var beskrivelse nok...

/Johnny

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-09-02 15:51

Som svar på skriblerier nedfældet af Johnny Emde Jensen :

> [...]
> kommer ændringer i databasen eller andre steder skal jeg ind i selve
> ordre-applikationen (og måske andre applikatoner) på denne måde kan

Hvis du vælger at bruge ActiveX komponenter så ligger dine funktioner netop
ikke internt i PGM1, men i sin egen DLL (DLL2)
Der kan snildt være flere af slagsen

Tricket er at køre med Binary Compability og fastlægge nogle interfaces til
dataudveksing/functionskald etc fra start af
Efterfølgende kan man rette/rekompilere DLL2 (PGM2) uden at pille i PGM1

Bryder du dine interfaces så skal du dog rekompilere PGM1

> [...]
> ændre baggrungsfarven i cellerne. Hertil benyttes Command - det
> virker fint, men når brugeren skifter sælger skal dette returneres

Muligvis via API kald fx sende en Message til pgm1, men det er imho ikke den
optimale måde

> Håber dette var beskrivelse nok...

Det er ganske udmærket

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Knico

Dato : 29-09-02 17:42

Jeg tror jeg ville benytte en dll-komponent, men hvis du ønkser 2
selvstændige programmer (det kan jo være at program 2 skal kunne køres
uafhængigt af prg.1) og ikke vil bruge registreringsdatabasen, så kan du evt
bruge clipboard objektet.