Lejeloven (igen)
Fra : Jan

Dato : 28-09-02 20:15

Min lillebror er fraflyttet et værelse i en ejendom. Nu er han interesseret
i hvornår han ser et varmeregnskab ?

Varmeåret går fra juni til juni jf. § 39 i LL. Så det er vel snart ?

En anden ting : udlejer har taget 1800,- for at få malet hans værelse på 20
kvm. Kan han ikke forlange at se hvad de 1800,- er bleven brugt til ?
Han har nemlig meget på fornemmelsen at det er malet 'sort' (og nej, det var
ikke farven jeg hentydede til :)) af ejerens far.

Nogen idéer til hvad han skal gøre ?

/Jan

--

"Everything You Know Is Wrong !"
"This sense appears to be widespread among mundane teenagers"

Fra : Knud Thomsen

Dato : 29-09-02 06:51

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Varmeåret går fra juni til juni jf. § 39 i LL. Så det er vel snart ?

Ja heller også er det lige sket, så han må vente et års tid. Flyttede han
før eller efter varmeårets udløb ??

> [...]
var
> ikke farven jeg hentydede til :)) af ejerens far.

Prisen på 1800 kr. for at male er ikke urimelig - og så kan din bror jo
egentlig være ligeglad med, hvordan arbejdet er udført.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Jan

Dato : 29-09-02 18:09

> Ja heller også er det lige sket, så han må vente et års tid. Flyttede han
> før eller efter varmeårets udløb ??

Lige efter desværre. 30. juni. Men er det så ikke kun den sidste måned der
kan være tale om ?
Resten må da komme nu her ?

Også hvis det er udført ulovligt ?

/Jan

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 29-09-02 18:35

> Også hvis det er udført ulovligt ?
>
> /Jan
>
> Hej
Hvorfor har du mistanke til, at arbejdet er udført ulovligt? Du må jo kunne
begrunde det.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Knud Thomsen

Dato : 29-09-02 18:54

"Jan" <jan@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> Lige efter desværre. 30. juni. Men er det så ikke kun den sidste måned der
> kan være tale om ?
> Resten må da komme nu her ?

Så kan du vel forvente en afregning for tiden til og med juni meget snart -
det fleste steder er det overstået.
Resten må du muligvis vente med indtil næste år - medmindre der laves en
aconto afregning her og nu.

> Også hvis det er udført ulovligt ?

Jeg kan vanskeligt se, hvorledes malerarbejde kan udføres ulovligt . Der
er vist ikke nogen farver, som e mere ulovlige end andre.

Hvis du tænker på, hvorvidt skattevæsenet har hørt om malerens indtægt eller
ej - ja så kan du naturligvis have dine moralske anfægtelser, men dybest set
er det jo en sag mellem ham, boligudlejer og skattevæsenet.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Jan

Dato : 29-09-02 19:15

> [...]
snart -
> det fleste steder er det overstået.
> Resten må du muligvis vente med indtil næste år - medmindre der laves en

Ok.

> [...]
set
> er det jo en sag mellem ham, boligudlejer og skattevæsenet.

Ok Tak for svarene.

/Jan

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-09-02 19:29

Knud Thomsen wrote:

> Jeg kan vanskeligt se, hvorledes malerarbejde kan udføres ulovligt
> . Der er vist ikke nogen farver, som e mere ulovlige end andre.

Maleren kunne have undladt at anvende påbudt beskyttelsesudstyr.

Venlig hilsen
Erik Olsen