Andet multimedie
bentjuul 3670
ASCII-kunst
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-09-02 19:10

Som en opfølgning på vores tidligere ASCII-diskussion og udprintning over
flere A4-ark, har jeg postet et billede i dk.binaer af mit første forsøg.
Måden jeg samlede arkene på var lidt kikset, det kunne jeg godt have gjort
mindre synligt, men det var bare en prøve. Hvert ark er ca. 3 cm. mindre end
et A4-ark i hver side, pga. Indesign 2's irriterende settings
Det kan jeg også gøre bedre, den havde sat sig selv til at printe 38 mm. ens
ud på hvert ark.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Digit

Dato : 28-09-02 19:36

«Jacob Skaaning» kunne simpelthen ikke lade vær':

| Som en opfølgning på vores tidligere ASCII-diskussion og udprintning over
| flere A4-ark, har jeg postet et billede i dk.binaer af mit første forsøg.

Det er da gået fint med at samle siderne IMO. Det er dog svært at genkende
ASCII-kunsten i billedet synes jeg... det er næsten lidt for perfekt er det
ik'? Det kan selvfølgelig være det er svært at se på kopien, men efter min
mening fremgår '01' elementerne ikke tydeligt nok... der er dog masser af
moiré (så måske derfor).

--
/Digit

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 28-09-02 20:05

Digit wrote:
> [...]
> kopien, men efter min mening fremgår '01' elementerne ikke tydeligt
> nok... der er dog masser af moiré (så måske derfor).

Jeg valgte default setting, altså MED gråtoner - helt sort repræsenteres ved
et M, lysegrå med , og .
Jeg kunne sagtens sætte den til kun at bruge tegnene 0 og 1, men jeg syntes
dette var flottere.

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-09-02 19:52

Hej i gruppen

Med hensyn til ASCII-kunst, så har der været nogle links til sider med denne
kunst, men jeg har ikke dem ikke mere efter en formatering. Er der ikke en
der vil poste dem igen ?

Kim Larsen