iSync
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-02 18:41

så er den ude - <http://www.apple.com/isync/download/>

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-09-02 22:33

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> så er den ude - <http://www.apple.com/isync/download/>

Som "public bata", that is.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-02 00:08

On Sat. d. 28 Sep. 2002 kl. 21:32 GMT, Janus wrote:

> Som "public bata", that is.

Hvis den virker tilfredstillnde er det vel ok?

Fra : en=E9 Frej Nielsen

Dato : 30-09-02 17:39

In <3d9787ca$0$18151$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> Morten Reippuert
Knudsen wrote:

> Hvis den virker tilfredstillnde er det vel ok?

Det virker med min Palm, men først efter jeg udskiftede "é" med "e" i
mit navn... hmmm... fy fy Apple!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-09-02 20:32

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Hvis den virker tilfredstillnde er det vel ok?

Bestemt. Blot vigtigt at vaere opmaerksom paa at tage backup inden man
skam-sync´er sin Palm ellre lignende. En af mine kollegaer var engang
lidt for hurtig til at teste PalmDesktop for OSX, og det endte med
noget vaerre rod paa hans Palme. Der er inet i vejen med at teste
beta´er.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-02 21:43

On Mon. d. 30 Sep. 2002 kl. 19:32 GMT, Janus wrote:

> [...]
> lidt for hurtig til at teste PalmDesktop for OSX, og det endte med
> noget vaerre rod paa hans Palme. Der er inet i vejen med at teste

Selvfølgelig

- Jeg har i øvrigt været nede og kigge på de tre Ericsson telefoner i dag.
T68(i) har et lækkert og stort display samt en intuitiv pegepind. Desværre
er knapperne pga af telefonens størrelse for små til at den er anvendelig
som erstatning for en PDA... og T39 har for lille et display

R520 er lidt stor i forhod til tidens telefoner (dog ikke tung) pga. den
udvendige antenne, men både display og knapper har en tilfredsstillende
størrlse - prisen er ligeledes fornuftig i forhold til en PDA - lige
under 1000kr, så jeg tror der skal investeres i en R520.

Mht. til bluetooth adapteren til sync kan jeg se, at det ikke kun er den
af Apple forhandlede USB adpter der kan bruges - spørgsmåelt er blot om
alle USB adaptere kan bruges med Apples bluetooth sw - anyone?

Fra : Anders Hedegren

Dato : 29-09-02 01:02

> så er den ude - <http://www.apple.com/isync/download/>

Og den fungerer glimrende! :)
Har lige syncet kalender og contacts med min telefon. Så har jeg endelig
noget at bruge iCal til.

Anders

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 29-09-02 19:56

On 29/09/02 2:02, in article 1fj91ll.i60xi31xj558mN%me@NOSPAMiceduck.com,
"Anders Hedegren" <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> Og den fungerer glimrende! :)
> Har lige syncet kalender og contacts med min telefon. Så har jeg endelig
> noget at bruge iCal til.
>

> Anders

Altså en ERIK T68.

Men kan en Unix-nørd med en Nokia 6510 ikke lige sætte en aften af ?

Bjarke

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-02 00:07

On Sun. d. 29 Sep. 2002 kl. 18:56 GMT, Bjarke wrote:

> Men kan en Unix-nørd med en Nokia 6510 ikke lige sætte en aften af ?

Problemet med din Nokia er at den ikke undrstøtter syncML - sidst jeg
tjekkede var det kun deres communicator mursten der kunne snakke syncML.

Er der i øvrigt andre telefoner end de fire Ericsson modeller samt
murstenen, der understøtter syncML?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 30-09-02 16:01

> Er der i øvrigt andre telefoner end de fire Ericsson modeller samt
> murstenen, der understøtter syncML?

Det ser pt ikke sådan ud, men mon ikke Nokia kommer med SyncML modeller
fremover hvis man skal tro deres hjemmeside:
<http://www.nokia.dk/3g/syncml.html>.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Anders Hedegren

Dato : 01-10-02 17:08

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> Altså en ERIK T68.
>
> Men kan en Unix-nørd med en Nokia 6510 ikke lige sætte en aften af ?

Ja, det er sådan en. Men det ser ud til at jeg blev begejstret lidt for
hurtigt. Alle tiderne bliver helt forkerte når jeg overfører fra
telefonens kalender til iCal. 8.00 bliver f.eks. til 9.00 osv. Er der
andre der har lignende problemer? Man skal vist ikke stole for blindt på
den endnu...

Anders

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-10-02 17:27

me@NOSPAMiceduck.com (Anders Hedegren) writes:

> [...]
> telefonens kalender til iCal. 8.00 bliver f.eks. til 9.00 osv. Er der
> andre der har lignende problemer? Man skal vist ikke stole for blindt på

Lyder som et tidszone problem. Ved begge maskiner at vi stadig har
sommertid?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Anders Hedegren

Dato : 01-10-02 18:24

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Lyder som et tidszone problem. Ved begge maskiner at vi stadig har
> sommertid?

Jeg tror du har ret, den virker som om den dur nu.

Et andet urelateret problem, iCal har en irriterende tendens til at
placere sig nede i højre hjørne hver gang jeg starter det. Jeg kan ikke
finde den settingsfil hvor informationerne ligger, ved nogen hvordan jeg
nulstiller indstillingerne?

Anders

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-10-02 18:47

On Tue, 1 Oct 2002 19:24:04 +0200, Anders <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> placere sig nede i højre hjørne hver gang jeg starter det. Jeg kan ikke
> finde den settingsfil hvor informationerne ligger, ved nogen hvordan jeg

Slet indstillingsfilen:

~/Library/Preferences/com.apple.iCal.plist

Fra : Anders Hedegren

Dato : 01-10-02 19:06

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Slet indstillingsfilen:
>
> ~/Library/Preferences/com.apple.iCal.plist

Har også lige prøvet at slette den, men den driller stadig. Er det mon
en fejl i iCal? Prøv at maksimere det, quitte og starte det igen. Her er
vinduet rykket ned mod højre hver gang jeg starter... grrr...

Anders

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-10-02 19:15

On Tue, 1 Oct 2002 20:05:39 +0200, Anders <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> Har også lige prøvet at slette den, men den driller stadig. Er det mon
> en fejl i iCal? Prøv at maksimere det, quitte og starte det igen. Her er
> vinduet rykket ned mod højre hver gang jeg starter... grrr...

Minsandten ja, besynderligt.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-10-02 22:03

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Minsandten ja, besynderligt.

iCal kan huske vinduets størrelse, men ikke dets placering. Jeg har
sendt feedback til Apple om problemet og andre småting da iCal blev
frigivet.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-10-02 19:22

On Tue. d. 01 Oct. 2002 kl. 18:05 GMT, Anders wrote:

> Har også lige prøvet at slette den, men den driller stadig. Er det mon
> en fejl i iCal? Prøv at maksimere det, quitte og starte det igen. Her er
> vinduet rykket ned mod højre hver gang jeg starter... grrr...

rediger filen manuelt og lav identiske vinduestørrelse/placering af
alle fre visninger.

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-10-02 19:49

On Tue, 1 Oct 2002 20:21:46 +0200, Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> rediger filen manuelt og lav identiske vinduestørrelse/placering af
> alle fre visninger.

Det er den fuldstændig ligeglad med, i hvert fald de par gange jeg
lige har forsøgt. Jeg kan sætte nedenstående:

<key>NSWindow Frame iCal</key>
<string>0 0 989 746 0 0 1024 746 </string>

til:

<key>NSWindow Frame iCal</key>
<string>0 0 1024 746 0 0 1024 746 </string>

Men når jeg så lukker og starter iCal igen, så er fejlen der igen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-10-02 18:52

On Tue. d. 01 Oct. 2002 kl. 17:24 GMT, Anders wrote:

> [...]
> placere sig nede i højre hjørne hver gang jeg starter det. Jeg kan ikke
> finde den settingsfil hvor informationerne ligger, ved nogen hvordan jeg

~/Library/Preferences/apple.com.ical.plist