Misbrug af email adresse
Fra : wacher

Dato : 28-09-02 15:25

Jeg er begyndt at få en masse mail "retur" som jeg ikke har sendt. Det
virker som en
eller anden sender spam ud med min email adresse på. Det synes jeg er
noget ubehageligt at nogen spammer med min emailadresse.

Jeg har selvfølgelig sendt en abuse rapport til den ipadresse der står
som afsender
af emailen. Det er flere forskellige ipadresser bl.a. en i Holland og en
i England.

Jeg forstår ikke helt hvad afsenderen får ud af at sætte min email
adresse ind som
afsender. Er der nogen der kan forklare mig det?

Endvidere fatter jeg ikke at det er flere forskellige ipadresser der
står som afsender
i flere forskellige lande. Lider jeg under at nogen systematisk forsøger
at få mig blacklistet som en superspammer? Er der nogen der har nogen
erfaringer med dette?

http://www.kandu.dk/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-09-02 15:42

Hej wacher, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg forstår ikke helt hvad afsenderen får ud af at sætte min email
> adresse ind som afsender. Er der nogen der kan forklare mig det?

Det *kan* være uforskyldt. Fx:
1. Tastefejl i opsætningen af en konto (omend hvis det er et .dk-
domæne, og det bl.a. skulle være en hollænder, lyder det ualmindelig
klodset).
2. Noget virus.
3. Andet.

> Endvidere fatter jeg ikke at det er flere forskellige ipadresser
> der står som afsender i flere forskellige lande.

Det er bl.a. derfor, jeg ikke vil afvise vira (på afsendermaskinerne).
Hvis der ikke er noget reklameagtigt e.l. i dem, du får "retur" (men
som du aldrig har sendt), har jeg også svært ved at se nogen rimelig
rationel begrundelse for at spamme bevidst på den måde.

> Lider jeg under at nogen systematisk forsøger at få mig
> blacklistet som en superspammer?

Det ville være ret tåbeligt. Hos stort set alle seriøse tjenester (a la
Spamcop) er det ikke nok at komme med en diffus klage over en person og
så vedlægge en sølle mailadresse. Og får de headeren er det nemt at se,
det ikke er mailadresseindehaveren, der er synderen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jimmi Graffe

Dato : 28-09-02 18:01

Du har ikke fået virusen Klez vel?

Mvh Jimmi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-02 22:36

wacher skrev:

> [...]
> eller anden sender spam ud med min email adresse på. Det synes
> jeg er noget ubehageligt at nogen spammer med min

Jeg har en veninde som har oplevet præcis det samme. Og de seneste
par dage har jeg også set noget lignende på nogle af de adresser vi
har på arbejdet.

> Jeg forstår ikke helt hvad afsenderen får ud af at sætte min
> email adresse ind som
> afsender. Er der nogen der kan forklare mig det?

På mig virker det som om det er et virus- eller spamprogram der
bruger nogle af de høstede adresser som afsenderadresser. Formålet
er vel at få mailen til at se mere troværdig ud, samt evt. at undgå
besværet med at skulle oprette nye gratisadresser til at spamme
fra.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)