3 gang måske lykkens gang?
Fra : Julie Thomsen

Dato : 28-09-02 12:04

Jeg har stadigvæk problemer med at få mine scollbars til at makke
ret efter at jeg har ændret stylesheetet fra globalt til
eksternt.
I det globale stylesheet skrev jeg blot overflow: hidden i body
og
så fungerede det perfekt.
I det eksterne stylesheet har jeg problemer uanset hvad jeg
bruger
af overflow i body:

Overflow: hidden
I IE er der ingen scrollbars til iframen i opløsning 800*600 og
1024*768
I Netscape fungerer det perfekt i begge opløsninger

Overflow:auto
I IE fungerer det perfekt i begge opløsninger
I Netscape er skærmen helt grå (baggrundsfarven)

Overflow:visible
I IE er der ingen scrollbars til iframen
I Netscape fungerer det perfekt

Hvis jeg lader helt være med at bruge overflow fungerer det
perfekt
i Netscape og I IE er der både en vandret og lodret scrollbar som
lapper halvt over scrollbaren til iframen.

Eksterne:
http://www.friserverplads.dk/castro/website/index1.html

Globale:
http://www.friserverplads.dk/castro/website/index.html

Kan det virkelig være rigtigt at det skal være så besværligt at
ændre
til et andet stylesheet?

Pls Hjælp.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-02 13:03

Julie Thomsen wrote in <an42ah$a1b$1@sunsite.dk>:
> Jeg har stadigvæk problemer med at få mine scollbars til at makke
> ret efter at jeg har ændret stylesheetet fra globalt til
> eksternt.

Det hele virker fuldstændigt ens, uanset om dit stylesheet er angivet i
headeren på dit dokument, eller om det ligger i en fil for sig selv.

Jeg har ikke lige gravet i din kode, men du må have kommet til at gøre et
eller andet, da du flyttede teksten.

> Eksterne:
> http://www.friserverplads.dk/castro/website/index1.html
>
> Globale:
> http://www.friserverplads.dk/castro/website/index.html

Hos mig virker scrollbarer helt ens i begge, og ser helt fornuftige ud. Men
i den sidste er tekster og billeder rundt om iframen underlige.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Chrisser

Dato : 30-09-02 10:13

> Kan det virkelig være rigtigt at det skal være så besværligt at
> ændre
> til et andet stylesheet?

Nej, det er ikke det der går galt - tror jeg.
I nogle af dine filer med det globale stylesheet har du ikke sat doctype på:

<!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Det har du ved det eksterne, og det gør en forskel på hvordan dit css
opfattes....især af nyere browsere
Her er et link til Stig nygaards hjemmeside hvor du bla kan finde
oplysninger om doctype og betydningen heraf...( jeg har nemlig selv haft
glæde af de sider, der er en masse gode links)

http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html

Chrisser