audioredigeringsprogram
Fra : hans jørgen hvid

Dato : 28-09-02 11:25

hej
For nogen tid siden var der her i gruppen et link til et gratis
audioredigeringsprogram. Jeg downloadede det og havde glædet mig til at
prøve det, men fik i mellemtiden stjålet min kære Pismo. Er der én der
kan hjælpe mig med URLen?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Tom

Dato : 28-09-02 12:18

protools.com
Eller også er det..
Digidesign.com
Eller også er det ..
Download.com

Uanset hvad leder du sikkert efter ProTools LE ( light/Free) der kan en
skrækkeligt masse..
Tom

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 28-09-02 21:14

Tom <tom@mir.dk> wrote:

> protools.com
> Eller også er det..
> Digidesign.com
> Eller også er det ..
> Download.com
>
> Uanset hvad leder du sikkert efter ProTools LE ( light/Free) der kan en
> skrækkeligt masse..
> Tom

hej igen
Nej det var et meget enkelt program. Jeg skal bare bruge det til at
redigere mine kassettebånd på, så jeg kan overspille dem til CD. Lige nu
bruger jeg et gammelt program der hedder Audion, det er sådan set godt
nok, men jeg vil gerne kunne sætte korte pauser ind mellem numrene uden
at skulle splitte f. eks en LP op i en hel masse filer.
Mvh
Hans Jørgen

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-09-02 21:25

in article 1fj8qq9.j3g8yz1qx7vdyN%hj.hvid@teliamail.dk, hans jørgen hvid at
hj.hvid@teliamail.dk wrote on 28/09/02 22:14:

> Nej det var et meget enkelt program. Jeg skal bare bruge det til at
> redigere mine kassettebånd på,

Kan godt huske, der var en tråd. Mon ikke du kan søge/finde tråden?

Ordet kassettebånd forekommer vel ikke mange gange her i gruppen i år...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-02 01:46

Hej Hans Jørgen

Mig bekendt, så er der ingen freeware programmer, der kan redigere en fuld
optagelse på den måde, som du beskriver. - der er ihvertfald ingen af de mere
end 25 forskellige musikprogrammer, jeg pt har liggende, der kan, - og så er
det næsten ligegyldigt, om det er freeware eller shareware.

Det eneste shareware program i en rimelig prisklasse og kvalitet, der kan dette
er Amadeus II 3.5.x, men det er til gengæld også et godt program. Jeg bruger
det selv som mit hovedprogram sammen med det gamle SoundEdit 16 II, som er et
kommercielt program, men som nu desværre ikke længere udvikles/opdateres.

Men prøv at søge på Versiontracker med søgeordet 'music', så kommer der en hel
række muligheder frem.....

...Men kan det måske være Coaster, du har tænkt på? - eller måske PlayerPro
Free?

mvh. Erik Richard

Fra : hans jørgen hvid

Dato : 29-09-02 11:28

> [...]
> PlayerPro Free?
>
> mvh. Erik Richard
>

> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tak for de mange svar, jeg vil prøve at se lidt på de forskellige gode
forslag. Den PowerMac 6500 jeg har fyret op under efter tyveriet kører
på OS 8.6 så før jeg får købt en ny må jeg holde mig til de gode gamle
programmer. Jeg blev bare så ærgerlig over at jeg havde downloaded (hvad
det så varfor et program) og aldrig fik det prøvet, men på den anden
side så går jeg jo automatisk over til OS X når jeg forhåbentlig får
nogle penge fra forsikringen.
mvh.
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-02 16:33

On Sat, 28 Sep 2002 at 10:25 GMT, hans wrote:

> [...]
> audioredigeringsprogram. Jeg downloadede det og havde glædet mig til at
> prøve det, men fik i mellemtiden stjålet min kære Pismo. Er der én der

Kan der være tale om SparkLE til Mac OS X

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 28-09-02 22:31

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Kan der være tale om SparkLE til Mac OS X

Jeg tror det. Kan hentes her:

<http://www.tcworks.de/home/content/en/PRODUCTS/Application/SparkME_X/sparkmedown/registration/render_doc?reg_product=reg_app_sparkME>

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Michael Horn

Dato : 01-10-02 21:28

> Kan der være tale om SparkLE til Mac OS X

Her er nogle alternativer:
http://www.felttip.com/ det er soundstodio macos 8.1 til X Licence
Dette pgm har jeg gode erfaringer med og man kan have medhør under
optagelse med fx imic-usb. Manualer er let og overskuelig

http://audacity.sourceforge.net/mac.php?lang=da 8.6 til X Freeware

http://www.blackcatsystems.com/software/audiocorder.html 68k --> X

http://www.realmacs.co.uk/audiox.html OSX

For alle programmer kan man afprøve dem for en periode

Michael Horn