Rød plet og gevækst nedenunder
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-09-02 10:49

Hvad er det der er på pæretræernes blade, der er ligesom en art galle under
de ildrøde pletter? Er det noget man med fordel skal skaffe væk?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : solsort_dk

Dato : 04-10-02 16:26

Jeg har dem også på nogle af bladene på mit pæretræ, 'gallen' minder også om
en slags luftrødder.
Jeg har heller ingen anelse om hvad det er; lad os ikke håbe at det er noget
'alvorligt'
Hilsen
Hanne

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 04-10-02 17:54

solsort_dk wrote:
> Jeg har dem også på nogle af bladene på mit pæretræ, 'gallen' minder
> også om en slags luftrødder.
> Jeg har heller ingen anelse om hvad det er; lad os ikke håbe at det
> er noget 'alvorligt'

Det tror jeg ikke det er. Jeg har en corneille, der har det i skiftende grad
fra år til år.
Ved siden af dén står der en conference, der ikke har spor af det.
Corneillen synes ikke generet af det. Man kan formentlig minimere angrebene
ved af fjerne de nedfaldne blade og grave dem ned.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove mail from my email-address before emailing me.
Enlevez mail de mon adresse email pour me contacter.