Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-40Z og twain...
Fra : Marius Thomsen

Dato : 28-09-02 08:13

Hej NG
Jeg har lige købt et Olympus C-40Z kamera. Det riller mig lidt, da jeg ikke
kan få kontakt mellem Olympus' Camedia Master software på PC'en og kameraet.
D.v.s jeg kan se kameraet som et drev, og jeg kan hente billederne, men jeg
kan ikke komme i kontakt med kameraets indstillinger.
Jeg ville også gerne kunne komme i kontakt med kameraet via twain, fra et
andet program - f.eks. PaintShopPro. Dette kan jeg heller ikke få til at
virke.

Er der nogle, der har forslag til, hvad der kan være galt ?

Med venlig hilsen

Marius Thomsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-09-02 13:35

Intet galt. Softwaren kan hente billederne men ikke ændre noget i
kamera indstillingerne. Det gør du via kameraets egen menu.
Der findes ikke Twain drivere til det men som du har set ses det som
et drev hvorfra du kan hente billederne direkte.

Fra : Marius Thomsen

Dato : 29-09-02 10:20

Vil det sige, at jeg ikke på nogen måde fra pc'en kan tvinge kameraet til at
tage et billede ? Øv ..

Med venlig hilsen

Marius Thomsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-09-02 12:30

Ja.

On Sun, 29 Sep 2002 11:19:35 +0200, "Marius Thomsen"

Fra : Morten Grouleff

Dato : 30-09-02 20:25

"Marius Thomsen" <marius@thomsen.mail.dk> writes:

> Vil det sige, at jeg ikke på nogen måde fra pc'en kan tvinge kameraet
> til at tage et billede ? Øv ..

Nej, ikke helt. Du kan sætte det i fjernstyret mode, hvor INGEN knapper
på kameraet fungerer. Der kan det bruges fra PC'en. Det er en ret
underlig måde, der gøres på Olympus C-40...

ADVARSEL! På eget ansvar!

1) Tag alle kabler ud af kameraet
2) Set mode-dial til A/S/M
3) Fjern evt. smartmedia-kort
4) Tænd kameraet ved at åbne lense-coveret.
5) Hold "Menu" og "LCD" nede i 3 sekunder
6) Vælg "On" eller "Off" i menuen... Normal er OFF

Du kan nu tage billeder og i øvrigt til dels styre kameraet fra din PC
med f.eks. <URL:http://home.attbi.com/~smenche/Cam2Com/Cam2Com.htm>
eller lignende.

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, bortset fra det med at skifte mode
på kameraet, og det fungerer fint..

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : Peter Isachsen

Dato : 02-10-02 19:46

Jeg bruger programmet came.exe til Olympus C-2020z. Se nærmere her:
http://www.ba.wakwak.com/~tsuruzoh/Computer/Soft/Came/readme-e.html
mvh. Peter