Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Savner råd vedr.køb af Nikon F 401 AF kont~
Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 28-09-02 07:41

Jeg er blevet tilbudt både Nikon F 401 AF med 50 mm Nikon og 70-210 mm Sigma
objektiv og et Olympus OM 10 med 35-70 Olympus objektiv og Tokina 35 - 135
mm m/macro samt Cosina 80 - 200 mm m/macro.

Prisen er ens for begge hvilket ville I vælge og hvorfor?
Håber på hurtige svar da jeg *skal* handle i dag.

--
Med venlig hilsen og god weekend
Bjarne

Fra : Per

Dato : 28-09-02 09:03

Hej Bjarne
Jeg kender ikke Olympus OM 10, men jeg har været ejer af et Nikon F401. Om
det kan jeg sige, at det er solidt kamera, en rigtig arbejdshest. Det har en
ret god lysmåler indbygget, og den indbyggede blitz er faktisk meget
anvendelig, specielt hvis man fotograferer selskaber. Autofocus'en virker
fortrinligt, den er bare lidt langsom. Jeg vil anbefale kameraet, hvis du
har tænkt dig at holde dig til de fuldautomatiske funktioner, for hvis du
har tænkt dig noget mere eksperimenterende fotografering, er
søgerinformationen alt for mangelfuld, for ikke at sige elendig. Du må
heller ikke give for meget for det. Hus + 50mm må ikke koste over 1000 kr.
Jeg gav selv 995 kr for mit (det var udstyret med en 35 - 70mm) i Merlin.
Hvis det koster mere, kan du få noget meget mere effektivt for de samme
penge, kig f.eks. i dk.marked.privat.foto.
Mange hilsner
Per

Fra : Per

Dato : 28-09-02 09:56

Jeg glemte lige at tilføje, at Nikon F401 bruger ganske almindelige
AA-batterier, som kan købes overalt til fornuftige priser, altså ingen dyre
specialbatterier. Iøvrigt bruger det ikke ret meget batteri, så det er et
ret økonomisk kamera.
Hilsen
Per

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 28-09-02 09:05

Jeg ville nok foretrække Nikon'en, da netop F401 modellen er kendt for at
være en god arbejdshest som der kun sjældent er problemer med, så den ville
være et godt køb.

Jeg har selv haft to af disse kamerahuse inden jeg tog springet til F4
modellen og de holdt til lidt af hvert.

Claus

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 28-09-02 12:44

[6800] B. Rosch wrote:
> [...]
>
> Prisen er ens for begge hvilket ville I vælge og hvorfor?
> Håber på hurtige svar da jeg *skal* handle i dag.

Jeg siger tak for jeres indlæg og jeg har lært at lytte til erfaring, så jeg
har nu købt F 401 AF med 50 mm Nikon, 70-210 mm Sigma objektiver, UV filter,
modlysblænde og taske samt manualer på dansk til en samlet pris på 1320,-kr.

Hvad synes I om den pris, har jeg dummet mig ?

Fra : Per

Dato : 28-09-02 14:52

Nej, det lyder meget fornuftigt, så er det bare med at komme ud og tage
nogle billeder!
Til lykke med købet og god fornøjelse

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 28-09-02 15:08

Per wrote:
> Nej, det lyder meget fornuftigt, så er det bare med at komme ud og
> tage nogle billeder!
> Til lykke med købet og god fornøjelse
> Hilsen
> Per

Takker på alle måder

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 28-09-02 15:18

Det lyder fair nok, jeg kan kun sige alt held og lykke med det kamera, du
har gjort et godt køb.

Claus

Fra : [6800] B. Rosch

Dato : 28-09-02 16:26

(4690) Claus Smith wrote:
> Det lyder fair nok, jeg kan kun sige alt held og lykke med det
> kamera, du har gjort et godt køb.
>
> Claus

Det er dejligt at få at vide, tak