Normandiet
Fra : OTTO RØRBYE

Dato : 23-02-01 20:34

Jeg skal på en tur til Normandiet for at se Strandene fra D-Dagen, men jeg
går ud fra der er meget mere at se, både på turen der ned og i Normandiet.
Interessen er særligt omkring anden verdenskrig.
Er der nogle der har været nogle gode steder eller kender nogle gode links

På forhånd tak.

Peter

Fra : Stretch

Dato : 24-02-01 05:55

"OTTO RØRBYE" <roerbye@get2net.dk> wrote:
> [...]
>Interessen er særligt omkring anden verdenskrig.
>Er der nogle der har været nogle gode steder eller kender nogle gode links
--------------
Her er et par meget informative links:

http://i.am/jack_travel
http://gofrance.about.com/travel/gofrance/library/weekly/aa020899.htm

Desuden kan Michelin kort Nr. 54 stærkt anbefales: "Cherbourg,Caen,
Rouen"
Det er nogen år siden jeg selv så D-dags området. Efter en hel dag
her , kørte jeg nordpå ad småveje mod den Belgiske grænse. Egentlig
var det mest for at spare motorvejspenge - det var sidst på ferien -
men jeg glemmer aldrig synet af de mange kæmpe krigskirkegårde fra 1
verdenskrig man passerede på vejen .

mvh
Kristian

Fra : Asle Bjerva

Dato : 24-02-01 17:44

"Stretch" <logon@get2net.dk> skrev i melding
> [...]

> var det mest for at spare motorvejspenge - det var sidst på ferien -
> men jeg glemmer aldrig synet af de mange kæmpe krigskirkegårde fra 1

Kjør via Luxembourg. Stopp i Bastogne på den Belgiske siden av grensen, og
besøk Bastogne Historical Center litt øst for byen. Det er et stort museum
om Ardennerslaget vinteren 1944. Man har med hjelp fra både Alliert og Tysk
side satt sammen en film av originalopptak som er utrolig fasinerende.
Ellers er det ikke langt i Verdun med mange minner fra første verdenskrig.

Med hilsen

--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)

Fra : Kasper Langgaard Jen~

Dato : 24-02-01 08:39

"OTTO RØRBYE" <roerbye@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der har været nogle gode steder eller kender nogle gode links

Godt nok ikke meget krigsrelateret, men kirken i Chatres er vidunderlig. Det
skal siges, at jeg normalt ikke er den store "kirkekigger".

mvh
Kasper

Fra : John Rørbye

Dato : 25-02-01 14:04