Er det slut ?
Fra : Michael

Dato : 27-09-02 23:28

Go'aften alle mænd og kvinder.

Jeg har et problem. Faktisk et rimmelig stort problem, og måske hjælper det
mig hvis jeg kommer af med lidt af det, og får nogle gode råd med på vejen!
:)

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 17 måneder. Jeg er 17, hun er
16. Vi har oplevet ufatteligt mange fantastiske ting sammen, men desværre
(selvfølgelig) og nogle dårlige ting. Hun har fx været mig utro 2 gange....
:( Jeg elsker hende! Ufatteligt meget! Jeg får ondt i maven når jeg tænker
på hende, og især i øjeblikket. FOrdi jeg tror det er slut! ;( Her den
sidste uge eller to, har vi haft en "pause". Hvor vi ikke har set så meget
til hinanden, eller snakket særlig meget sammen. Måske skal det lige siges,
at i al den tid vi har været sammen har vi været sammen utrolig meget! Så
tit som vi overhovedet kunne. Så måske er vi blevet lidt trætte af hinanden.
Men når vi endelig har snakket sammen om aftenen inden vi sku iseng, har hun
virker totalt kold og ligeglad! Og jeg ahr sagt til hende, at hvis der skal
være nogen chance for at vi skal være sammen igen, så blir hun nødt til at
vise mig en eller form for kærlighed, og så har hun bare svaret, "Det kan
jeg ikke".....! =(
Jeg synes længe vores forhold har virket lidt dødt...der sker ikke så meget,
og vi skændes tit. Og jeg sys ikke hun virker interesseret nok.
Nå, men jeg har snakket meget med mine venner om det, og de siger alle jeg
er "under tøflen" fordi jeg vil gøre alt for at vi skal være sammen. Jeg ved
ikk om man kan sige hun udnytter det. Men jeg tror de har ret :( Men jeg kan
ikke få mig selv til at ignorere hende og være sur i lang tid, fordi eg er
bange for jeg mister hende så. Jeg har aldrig været hende utro, hverken som
hævn eller lyst. Har aldrig haft lyst til det. Men igår, da jeg var til en
café aften på mit gymnasie, snakkede jeg med en anden pige hele aftenen, og
havde virkelig lyst til at tage hende i hånden, og kysse hende, og det var
også tæt på.
Men for det første, så er en af mine venner interesseret i hende, men hun
kan ikke lide ham (hun virker interesseret i mig), og for det andet er jeg
jo stadig sammen med min kæreste.
Det jeg nok prøver at sige er, at jeg har lyst til at være sammen med min
kæreste. Men ikke under disse forhold. Jeg elsker hedne, men vil ikke være
sammen med hende for en hver pris. Der skal være noget specielt ved det, og
det synes jeg ikke der er lige nu......når jeg er sammen med andre
mennesker, og snakker med dem om det, så kan jeg sagtens se at jeg burde slå
op, fordi hun ikke behandler mig ordentligt, men så snart jeg er alene og
tænker over det, så kommer alle minderne frem, og alle de billeder og ting
jeg har fra hende...og så asvner jeg hende vildt meget, og har lyst til at
være sammen med hende for evigt! Vi skal ses imorgen.....har ik set hende
siden i tirsdags, og hun holder fest idag. Så nu må jeg se imrogen om hun
har været mig tro. Hvis hun har været mig utro slår jeg op........men aner
ik hvad jeg skal gøre ellers :((

Er der nogen der kan sige noget som måske kan gøre mig sikker i min sag? I
må meget gerne spørge om noget hvis det er ! ........ jeg vil så
gerne....det hele! På en måde vil jeg slå op og være fri, men på den anden
side er hun så uendeligt dejlig.....

Mvh
Michael

--
|---------------------------------------------------------------------|
There are three types of people in this world:

Fra : Nette

Dato : 28-09-02 02:00

"Michael" wrote
> [...]
> må meget gerne spørge om noget hvis det er ! ........ jeg vil så
> gerne....det hele! På en måde vil jeg slå op og være fri, men på den anden

Hej Michael
Uff, jeg kender den følelse. - Usikkerheden.
Jeg synes, du skulle prøve og læse dit indlæg højt for dig selv. For imens
du har skrevet det, har du faktisk skrevet dig frem til en mulig løsning.
Du skriver til sidst noget med, at du vil slå op, hvis hun har været dig
utro.
Håber du et eller andet sted lidt på, at hun har været dig utro, sådan du
senere kan sige til dig selv, at det var hendes skyld, at du gjorde det
forbi? Prøv og mærk efter og vær hudløs ærlig overfor dig selv.

Jeg har altid sagt, at jeg hader minder. Mange folk ser anderledes på det,
og forstår mig ikke. Men når jeg ser tilbage på mit tidligere forhold,
tilbage på den periode, hvor alt var blomster og farvede dage, så længes
jeg, bliver trist og ønsker mig selv tilbage til dengang.
Det er lidt den samme følelse, som du har, når du siger, at du det ene
øjeblik vil være uden og det næste øjeblik tænker på alt det i har/har haft
sammen, og pga. det får lyst til at blive.
Men..sagen er at uanset hvad vi foretager os her i livet, så giver det
minder. Vi kan ikke undgå at få dem. Og du kan heller ikke undgå at have
nogle dejlige minder med din kæreste, uanset om hun er dig utro eller ej.
Men det er fortid, og vi skal også videre. Det skal du også, og jeg synes du
måske skulle lytte lidt til det dine kammerater siger til dig. De kender dig
bedst og er ved din side dagligt.

Jeg vil ikke sige at du skal gå fra hende. Jeg vil heller ikke sige at du
skal blive hos hende.
Men lyt til vennerne, og hav det i mente, når du lytter til dit hjerte og
husk at tænke på, hvad der er bedst for det og for dig. Og tro så på dig
selv og vid at uanset hvad, så har du altid dig selv.

Held og lykke med det

Nette, som burde være gået i seng.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-09-02 14:02

Michael wrote:

> Hun har fx været mig utro 2 gange.... :(

Et godt råd: Good Beirut til hende - det kan kun blive værre endnu, og det
bliver det!

--
-Jens B.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 28-09-02 14:13

> Et godt råd: Good Beirut til hende - det kan kun blive værre endnu, og det
> bliver det!
> -Jens B.

Jeg giver dig helt ret Jens B - Jeg taler af erfaring, dog ikke med
utroskab, men en tidligere kæreste som også blev mere og mere ligeglad til
sidst, selvom jeg elskede hende...!

Og til Michael ... Du siger at hun svarede at hun ikke kunne give dig
kærlighed! Hvad vil du så med hende? Man må give hvad man selv ønsker at få
igen! Og du giver alt, og hun giver, og vil ikke give noget!

Du fortjener bedre end en pige som er dig utro, min ven!

/ Jonas M. Nielsen

Fra : Manse

Dato : 28-09-02 17:25

Hejsan

Svært når man er 40 år at læse den slags her, for når man er 17 ser livet
anderledes ud.....men Michael nu skal du høre.....

Pigen på 16, kan elske dig eller ej...det finder hun ud af senere, problemet
er så du bliver såret på vejen, og gider du vente på det?? Hvor mange piger
har du selv kendt?...du er kun 17..!! Når man har haft sin første seksuelle
akt, skal man jo ligesom ud og prøve sine evner......

Et forhold i den alder er et vægtforhold, hvis du sidder lårerne af hende,
og hun ikke har frihed...skubber du hende væk, modsat hvis du bruger meget
mere tid på venner og ikke på hende og spiller lidt mere kostbar, kan du
måske få hende til at virke lidt mere interesseret i dig.....

Den historie du fortæller her, virker på mig som din første kærlighed, og
den er første led i din udvikling, og for helved, hvor gør det ondt, når man
tænker på at man ikke skal være sammen mere, men tro mig, hellere have ondt
een gang når du dumper hende, end have ondt hver gang hun er alene til fest
og bruge sindtsyg meget energi og ondt i maven, over hvem hun nu er dig utro
med...

Har selv prøvet det hele, og svaret er........ligevægt i kærlighed......og
tænk med hjertet, minder kan du grine af om 10 år og ellers ikke bruge til
noget. Erfaring er noget man lærer af og man begår ikke samme fejltagelse 2
gange.

Manse
--
Informationer er da noget man søger på nettet.....

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 28-09-02 18:16

"Manse" <hanson112@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsan

Hej

> [...]
seksuelle
> akt, skal man jo ligesom ud og prøve sine evner......

Nogen (de fleste, vel) skal - ikke alle. Min kammerat har været med den
samme pige siden har var 15 (og de er lykkelige).

Jeg selv mødte min udkårne på efterskole, da jeg var 16. Vi var kærester i
et par år, og så derefter ikke hinanden i næsten 2 år. Vi blev så kærester
igen og nu er jeg pludselig næsten 32.... Og vi er lykkelige.

Så det gør mig lidt ont, når folk siger "du er jo kun.... og "herregud, der
er et helt land fuld af piger" - det _kan_ jo være det er den udkårne man
holder i hånden.

Men det er klart, at hvis der er en ubalnce i forholdet, så er det nok ikke
det der holder.

Mvh Tommy

Fra : Michael

Dato : 29-09-02 10:03

Hej med jer alle!

Tak for alle jeres gode svar, det hjælper virkelig at høre! Især nu.......nu
er det forbi. Jeg var hjemme hos hende igår. Og vi snakkede meget sammen. Og
hun HAVDE været sammen med en i fredags da hun holdt fest, men det vidste
jeg på forhånd. Så det gør ingen forskel længere....ja, hun var min første
kærlighed. Hun er den person jeg har tænkt på og savnet hver eneste dag
siden d.6. maj 2001. Og nu er det slut ....... det er næsten ikke til at
tro....!! :( Hun er den første jeg har været i seng med, den første jeg har
prøvet alle ting med.
Jeg elsker hende stadig ......og jeg tror det blir helt vildt hårdt at
skulle være uden hende ......i hvertfald det næste stykke tid.
Vi snakkede om det hele igår......og vi lå/sad og holdt om hinanden i meget
lang tid. Jeg ved hun stadig elsker mig, men vi kan ikke være sammen
længere. Og jeg stoler overhovedet ikke på hende længere.
Det er fanme svært.......der er så mange minder...og hele mit værelse er
fyldt med ting og billeder fra hende....vi sov sammen i nat. Hun spurgte om
jeg ik ville blive og sove. Så det gjorde jeg.......men jeg lå bare vågen
hele natten fordi jeg ikke ville ha det skulle blive morgen så jeg skulle
hjem............øv, hvor jeg hader det her.
Men der er vel ikke andet for end at komme videre og opleve noget
nyt............og lave alle de ting som man ikke kan være bekendt at lave
når man har en kæreste som sidder og venter på man ringer eller
skriver.......
Aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv nu......kan huske alle de dejlige
ting vi har lavet sammen som var det igår......

Hvis I har nogle gode råd, er jeg _MEGET_ åben for forslag!!!!

Tak for jeres hjælp indtil videre, det sætter jeg _virkelig_ virkelig meget
pris på! Tusind tak til jer alle sammen!!

Mvh
Michael....

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-09-02 10:42

Hej Michael

> [...]
> person jeg har tænkt på og savnet hver eneste dag siden d.6. maj
> 2001. Og nu er det slut ....... det er næsten ikke til at tro....!!

Den første gang gør nas. Det kan, og skal, ikke være anderledes. Det føles
formodentlig som om nogen har revet hjertet ud af brystet på dig og trådt på
det og det er helt normalt.

> [...]
> holdt om hinanden i meget lang tid. Jeg ved hun stadig elsker mig,
> men vi kan ikke være sammen længere. Og jeg stoler overhovedet ikke

Der er jo to ting i det. Du kan, som du siger, ikke stole på hende, og hvis
hun har været sammen med andre, så risikerer hun jo bare at såre dig igen og
igen. Det er ærgerligt for jer begge. I holder af hinanden, men I vil jo
også begge gerne ud og opleve livet og andre ting, så tag det som en smuk
oplevelse og være tilfreds med at i skilles på en, trods alt, blid måde.
Hellere det end at stikke hinanden blår i øjnene.

> [...]
> de ting som man ikke kan være bekendt at lave når man har en kæreste
> som sidder og venter på man ringer eller skriver.......

Ja.

> Aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv nu......kan huske alle de
> dejlige ting vi har lavet sammen som var det igår......

Husk bare videre på dem, men som oplevelser du kan bruge, når du møder en ny
dejlig kæreste. Brug det konstruktivt.

> Hvis I har nogle gode råd, er jeg _MEGET_ åben for forslag!!!!

Det bedste er faktisk at afskære kontakten med hende helt og aldeles. Det
lyder hårdt, men jeg taler af egen bitter erfaring. Jo mere du hænger fast i
det I havde, jo længere tager det at komme over det og komme videre. At
vedligeholde kontakten kan være dejligt, men gør bare at bruddet er hårdere
at tage, og det tager længere tid. Det er ikke det samme som at glemme hende
eller afskrive hende, men drop kontakten indtil dine følelser ikke er nær så
stærke og I kan snakke sammen uden alle de stærke følelser kommer væltende
på ny. Ellers bliver det til et skridt frem og to tilbage og vil tage meget
længere tid. Også længere tid inden du kan møde og være sammen med en anden.
Få hende ud af dit system og lade hende forblive ude i et ½ års tid.

> Tak for jeres hjælp indtil videre, det sætter jeg _virkelig_ virkelig
> meget pris på! Tusind tak til jer alle sammen!!

Det er det vi er her for *G*.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Henning

Dato : 29-09-02 19:16

Mark Thomas Gazel wrote:

> Den første gang gør nas. Det kan, og skal, ikke være anderledes. Det
> føles formodentlig som om nogen har revet hjertet ud af brystet på
> dig og trådt på det og det er helt normalt.

Det gør nas hver gang

> Husk bare videre på dem, men som oplevelser du kan bruge, når du
> møder en ny dejlig kæreste. Brug det konstruktivt.

Der er det gode i/ved X kærester/partnere, at man lærer noget
posetivt man kan tage med ind i et nyt forhold, lære lidt om
hvad man måske ikke skal gøre, men især hvad man kan give
til den man efterfølgende forelsker sig i

Jeg er 56 3/4 år, jeg husker enhver af de piger jeg har været
kæreste med, først var der Lise, så Jane, der efter Kirsten og
nu Hanne og helt til bage i min barndom, var der 2 barnekærester
Anne-Margrethe og Birthe + 4 overfladiske kærester, Mona,
Annemette, Ingelise og Lone, alle har de givet mig noget som jeg i
dag kan bruge i mit ægteskab

> Det bedste er faktisk at afskære kontakten med hende helt og aldeles.
> Det lyder hårdt, men jeg taler af egen bitter erfaring.

Ja Du må videre med dit liv, måske en periode uden at overveje
at gå ind i et nyt forhold, men bare være sammen med piger
på kammeratlig bacis, min erfaring siger mig, at piger ofte er langt
bedre kammerater end mænd.

MVH
Henning

Fra : Ally

Dato : 29-09-02 16:55

Hej Michael!

On Sun, 29 Sep 2002 11:03:04 +0200, "Michael"
<Michael_hopla@hotmail.com> wrote:

> [...]
>tro....!! :( Hun er den første jeg har været i seng med, den første jeg har

Been there, done that! Det gjorde også meget ondt på mig, da mit
første forhold var forbi, efter 3 år.

*SNIP*
> [...]
>ting vi har lavet sammen som var det igår......
>Hvis I har nogle gode råd, er jeg _MEGET_ åben for forslag!!!!

Jeg kan selv huske, hvor slemt det var... men tro mig: Du kommer
videre, og du kommer over det.

Udfra mine egne erfaringer har jeg nogle råd, som jeg håber, du kan
bruge: Det værste, du kan gøre, er at sidde og mindes! Få hendes ting
ud af din lejlighed hurtigst muligt, så du ikke bliver mindet om hende
ligegyldigt hvor du kigger hen. Derefter vil jeg råde dig til at KOMME
UD!!!! Ud med vennerne... ud og opleve noget. Tag i byen med
vennerne... tag til nogle fede fester... tag ud og mød en masse
mennesker (og piger . Jeg gjorde ingen af ovenstående ting, og det
resulterede i, at det tog mig et halvt år at komme mig over smerten.

Jeg håber, du kan bruge noget af det, og jeg håber for dig, at du
kommer over det så let som det er muligt.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michael

Dato : 29-09-02 18:04

-SNIP EN MASSE GODT-

Ja, du har ret. Bortset fra en ting, jeg bor ik i lejlighed :) Bor derhjemme
med moar og far! :)

Jeg har det bare så sindsygt skidt inden i....føler mig totalt tom. Og føler
mig bare ligegyldig nu....
Tidligere idag da jeg ryttede mit værelse for billeder og alle de ting som
jeg har fået i tidens løb gik det helt galt. :( Puha, det var svært! Håber
der sker noget snart! Håber hun savner mig som jeg savner hende.....

ADD, det er slemt! Troede ikke det ville være så hårdt...! Jeg er virkelig
glad for I gider skrive tilbage til mig! Har bare brug for at snakke/skrive.
Og det er ik så mange af mine venner der har haft en kæreste, så det gør det
lidt svært at snakke med dem.

Nogen der ved om det bliver et problem om man sammenligner alle andre piger
man ser med sin tidligere kæreste? Jeg har virkelig altid synes min kæreste
har været utrolig smuk! En perfekt krop og alt var superb!.....er bange for
jeg kommer til at stille alle op med en sammenligning ved siden af
hende.....!....

Mvh
Michael...

Fra : Henning

Dato : 29-09-02 19:24

Michael wrote:

> [...]
> at snakke/skrive. Og det er ik så mange af mine venner der har haft
> en kæreste, så det gør det lidt svært at snakke med dem.

Det ER svært at miste en man elsker, men du må lære at give slip
på hende, græd, bid i dynen af savn og raseri, skriv dine følelser
ipå en A4 blok eller 5, hvis det hjælper ( Jeg bruger meget at skrive )

> [...]
> superb!.....er bange for jeg kommer til at stille alle op med en
> sammenligning ved siden af hende.....!....

I starten, indtil du lader din X kæreste gå, vil du nok få svært ved
at se andre piger som lige så unike, på deres egen måde, men det vil
være som at straffe dig selv, så brug tid på at slippe og sige farvel til
det der var

MVH
Henning

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-02 21:08

Michael wrote:

> [...]
> med moar og far! :)
>
> Jeg har det bare så sindsygt skidt inden i....føler mig totalt tom. Og føler

Det er helt naturlig, at du har det rigtig rigtig skidt lige nu.... Man
føler som man har været i emotionel boksekamp med Brian Nielsen og Mike
Tyson

> Nogen der ved om det bliver et problem om man sammenligner alle andre piger
> man ser med sin tidligere kæreste?

Det problem kan du ryge ud i, når du allerede "imorgen" involverer dig i
et nyt parforhold.

Gi det nu tid at gøre ondt (Og nej, det er ingen som kan fortælle dig
hvor lang tid det er. ).

Gør dig fri af tidligere din x.
Din(e) kommende kæreste(r) vil syntes, at det bliver rigtig rigtig træls
hvis de bare skal være en erstatning for din første kærlighed. De vil
ligesom din x kræve, at de bliver taget for den person som de nu engang
er.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Ally

Dato : 29-09-02 21:57

Hej igen Michael!

>-SNIP EN MASSE GODT-

Tak, jeg er glad for, at det kunne bruges

>Ja, du har ret. Bortset fra en ting, jeg bor ik i lejlighed :) Bor derhjemme
>med moar og far! :)

No problem! Få hendes ting ud af dit værelse ASAP! Hvis du er som jeg,
så vil du mindes hende hver gang, du ser en af hendes ting. Kør over
til hende med tingene, eller bed hende komme og hente det hurtigst
muligt. Det er, efter min mening, det første skridt på vejen.

>Jeg har det bare så sindsygt skidt inden i....føler mig totalt tom. Og føler
>mig bare ligegyldig nu....

Jep, dét gør man! Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men du lyder
ikke til at være så gammel. Derfor kan jeg sige, at du har mange år
endnu, hvor du kan knuse pigehjerter. Nu har du et knust drengehjerte,
men du vil også opleve, at du sikkert kommer til at knuse pigehjerter.
Sådan er det at leve. Man forelsker sig, og forelskelser går i
stykker.

>Tidligere idag da jeg ryttede mit værelse for billeder og alle de ting som
>jeg har fået i tidens løb gik det helt galt. :( Puha, det var svært! Håber
>der sker noget snart! Håber hun savner mig som jeg savner hende.....

Se, hér begår du en fejl... en fejl, som absolut er naturlig, og en
fejl, som jeg også begik: Du bekymrer dig om hende. Det er fuldt ud
forståligt, og ville være underligt, hvis du ikke gjorde. MEN... prøv
at droppe det. Tænk fremad, ikke bagud. Tænk i stedet på alle de
piger, du nu kan date... alle de piger, du nu med ro i sindet kan
studere, savle over og danse med!

> [...]
>Og det er ik så mange af mine venner der har haft en kæreste, så det gør det

Altid til tjeneste Nu kan du måske ikke bruge dine venner til at
snakke med, men brug dem så til at få noget andet at tænke på. I sådan
en tid skal man råbruge sine venner. Tag med dem i byen, ud at danse
(altså med piger, ikke med vennerne *GG*)... ud og opleve en masse.
Først da får du noget andet at tænke på, og først da oplever du, at
der er oceaner af piger derude!

> [...]
>har været utrolig smuk! En perfekt krop og alt var superb!.....er bange for
>jeg kommer til at stille alle op med en sammenligning ved siden af

Det er nok meget naturligt, men jeg tror, det fortager sig efterhånden
som tiden går. Når du møder en ny pige, så vil hun også være vildt
smuk, dejlig og charmerende. Det kaldes forelskelse

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Stones_TM

Dato : 29-09-02 23:09

Hej Michael

jeg ville ønske at jeg kunne give dig alle svarene, sårn lige placeret på et
sølvfad, men havde jeg kunne gøre det, ville jeg være mange millionær

Jeg husker min første Store Kærlighed, ..og jeg husker da det var forbi..For
Pokker det gjorde ondt, jeg gik Rundt i 9 måneder og havde ondt af mig
selv..og sammenlignede alle andre piger med hende, så gav en af min Fars
gamle alkoholiserede venner mig et råd jeg har Fulgt lige siden, det han
sagde til mig er , du skal have det ud af systemet,stop kontakten med hende
, Gå ud med dine venner, hvis du møder en sød pige der er til noget, jamen
så vær sammen med hende, men lad være med at hoppe direkte ind i et Nyt
forhold, for så går det hele først galt..

hvad jeg har gjordt gennem tiden er ganske enkelt, når et forhold er gået
"helt" istykker, er jeg gået på hammerdruk med Drengene, været en drengerøv
sammen med dem, været sammen med de piger jeg havde lyst til, og når det
hele så er kommet på afstand og jeg er begyndt at slappe af igen, så kigger
man sig om efter noget andet, men hvordan man klarer tiongene på er
individuelt, så helt hvordan du skal tackle det her kan jeg ikke sige, det
er op til dig selv

jeg Ønsker dig alt held og lykke, og ved at du skal sku nok klare det, bare
roligt, det skal gøre ondt, hvis det ikke gjorde det holdt du ikke af hende

Mange Hilsner

Stones_TM

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-09-02 18:30

Michael skrev:

Hej Michael

> Hvis I har nogle gode råd, er jeg _MEGET_ åben for forslag!!!!

Det eneste råd jeg har, er at du i det næste stykke tid skal være
egoistisk.

Du skal gøre hvad du har lyst til, om det så er at glo ud af vinduet
hele dagen, om det så er at rende op af bakkerne ude ved stranden hele
dagen til du dratter om.

Indenfor rimelighedens grænser, naturligvis, jeg vil ikke opfordre dig
til at gøre ting som potentielt kan skade dig selv eller andre.

Du skal gøre det for dig selv, ikke fordi du tror at du straffer hende
ved at gøre det, f.eks. ved at bolle alle hendes villige veninder og
tale grimt om hende.

Da du har været i et forhold i lang tid, med en kvinde som du virkelig
følte noget for, får du sikkert brug for en masse tid samme med dig
selv for granske det ene og det andet, bl.a. om det er dig som er dum
og skyld i det hele. Du er i øvrigt den eneste som kan besvare alle de
spørgsmål du har og du kan kun gøre det ved at kigge ind i dig selv og
"fornemme" hvad der er det rigtige svar for dig.

Du har sikkert en million spørgsmål lige nu, hvoraf et af dem er om du
nogensinde vil finde en kæreste igen: det vil du, det vil blot være
anderledes da du nu vil have et sammenligningsgrundlag og du kan risi-
kere at trække dine tidligere erfaringer ind i det kommende nye for-
hold.

Lad være med at tro, at andre kvinder er på samme måde som din tidli-
gere kæreste, både de gode og dårlige sider.
--
If calories are an issue, store your chocolate on top of the fridge.
Calories are afraid of heights and they will jump out of the chocolate

Fra : Michael

Dato : 30-09-02 20:51

Hej igen!

Endnu en gang mange mange tak for jeres svar og råd! Det hjælper mig
virkelig!! Vi har aftalt stadig at snakke sammen.....men ved ik helt hvordan
det kommer til at foregå. Jeg tror først nu det er ved at gå op for mig at
det virkelig er slut. Og vi begge skal leve vores liv/hverdag uden at støtte
os til den anden, eller vide at den anden er der.
Og jeg får det desværre stadig utrolig dårligt når jeg tænker på at hun nok
kommer til at synes om en anden, og at der er andre der kommer til at røre
ved hende, kysse hende og alle de ting. :(
Jeg er rimmelig sikker på jeg har bundet mig for meget til hende, og det er
derfor jeg har tilgivet hende alle de gange, og bare fundet mig i iting. Af
den simple grund at jeg har været bange for at miste hende. Men når jeg
tænker over det nu, føler jeg mig totalt latterlig. Hvis jeg har havde
mistet hende tidligere......så havde det jo været hendes egen skyld.
Som jeg har det nu, har jeg meget lyst til at få opmærksomhed fra andre
piger. Jeg tror jeg prøver at føle mig noget værd hos andre. Og jeg har
meget lyst til at være sammen med en anden pige.

Der er så mange ting jeg ku skrive her, men det ville være for besværligt og
for tidskrævende, og sikkert også kedeligt for jer at læse. Dem af jer som
overhovedet ville orke at prøve :) Men jeg er virkelig glad for den hjælp
jeg har fået herinde. Det kan jeg ikke sige nok gange! Og jeg glæder mig til
jeg skal til fest næste gang! Ka nærmest ik huske hvordan det er, når man
ikke har gloet og savlet over andre i næsten 1½ år :)

Takker takker takker :)

Hvis I har mere, så fyr løs! Det hjælper!

Mvh
Michael.

Fra : Nette

Dato : 01-10-02 00:19

"Michael" wrote

Hej Michael. Jeg har fulgt dine indlæg fra start af, og har også set alle
dine søde og meget følsomme ord i de sidste par indlæg.
Jeg får det som om jeg var 17 igen og føler den samme smerte, som jeg gjorde
dengang min første kæreste gik fra mig.
Det var modbydeligt, der gik faktisk 2 år, før jeg turde prøve igen. Jeg gik
ude med veninderne, men når jeg kom hjem alene i sengen, skreg jeg smerterne
ud af brystet. Det var så ubeskrivelig hårdt.

> [...]
> tænker over det nu, føler jeg mig totalt latterlig. Hvis jeg har havde
> mistet hende tidligere......så havde det jo været hendes egen skyld.

Har=bare??

Uanset hvad, så tænker du nu rigtig meget over tingene. Alt farer igennem
dit hovede, og det er ganskk naturligt.
Men latterlig har du aldrig været.
Man skal ikke bare gøre det forbi. Man er nød til at tænke tingene igennem
og være parat til den slags. Det er du nu og du er nu også sikker på, at du
ikke har gjort noget overilet. Det havde du måske ikke været for 2 måneder
siden.

> Som jeg har det nu, har jeg meget lyst til at få opmærksomhed fra andre
> piger. Jeg tror jeg prøver at føle mig noget værd hos andre. Og jeg har
> meget lyst til at være sammen med en anden pige.

Ja, selvtilliden trænger til at blive styrket. Kan godt huske det....

> Der er så mange ting jeg ku skrive her, men det ville være for besværligt
og
> for tidskrævende, og sikkert også kedeligt for jer at læse.

Synes nu du får rimelig meget god respons, så helt kedeligt er det nu nok
ikke. Mest tror jeg dog det er fordi vi alle herinde har prøvet det samme
som dig, følt de samme følelser og derfor føler dybt med dig.

Jeg selv skrev mig ud af det... i hånden og fyldte 2 A4blokke, før jeg var
nok ovenpå til at lægge pennen fra mig igen.

Nu skrev jeg om minder tidligere. Jeg har, som du kan høre stadig minder om
den tid med min den første. Faktisk så leder jeg efter ham den dag i dag.
Ikke fordi jeg tror, det kan blive os igen, det vil aldrig ske, men fordi
jeg føler et behov for at sikre mig, at han har det godt. Nogle vil sige det
er dumt, men den første forelskelse kan altså virkelig sætte sig dybt dybt
indeni een....

TÆNK og FØL, du er på rette vej....

Nette

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-10-02 18:06

Nette skrev:

Hej Nette

> Faktisk så leder jeg efter ham den dag i dag. Ikke fordi jeg tror,
> det kan blive os igen, det vil aldrig ske, men fordi jeg føler et
> behov for at sikre mig, at han har det godt.

Hmm, det har jeg også gjort engang. Det tog ikke ret lang tid, men
blev dog ikke bedre af den årsag:

Det gik dårligere end forventet, hun virkede så meget opsat på at virke
som om hun udlevede himmel på jord, at det skinnede igennem at det
ikke var tilfældet.

Det var fandme svært at sige farvel, når jeg følte at hendes himmel ik-
ke var som den skulle være og jeg var overbevist om at hun fremstillede
et falsk billede.

Det tog mig et stykke tid at regne ud hvorfor hun opførte sig som hun
gjorde, selvom jeg følte det tydeligt uden at kunne sætte ord på det.

Førend du udlever det (at opsøge ham), skal du altså bruge noget tid på
at tænke over konsekvens i både negativ og positiv retning. Tænkt over
hvad du kan/skal gøre hvis du mærker han ikke er i et ønskeligt for-
hold.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-10-02 17:53

Michael skrev:

Hej Michael

Beklager det sene svar.

> Vi har aftalt stadig at snakke sammen.....men ved ik helt hvordan det
> kommer til at foregå.

Det ved jeg, det kommer til at foregå når du er klar til det, eller i
værste fald, når hun får medlidenhed eller savner dig.

Jeg synes at det er vigtigt, at du først vil tale rigtigt med hende når
du er klar, når det ikke længere gør ondt på dig at tænke på at hun kan
havne i en anden mands arme.

Hvorfor være kynisk på den ovennævnte måde? Der er ingen grund til at
du skal udmyge dig selv på den måde. Hvis hun ville dig, ville hun have
talt med dig før.

> Og jeg får det desværre stadig utrolig dårligt når jeg tænker på at
> hun nok kommer til at synes om en anden, og at der er andre der kom-
> mer til at røre ved hende, kysse hende og alle de ting. :(

Det er ikke unaturligt at ønske grimme ting om tidligere partnere, de-
riblandt at de aldrig skal nyde samværet med en anden partner.

Der er andre som kommer til at røre hende, kysse hende. Der er stor
sandsynlighed for at hun kommer til at vandre fra forhold til forhold
(skilmissestatistikken), du kommer måske ud for det samme.

> Jeg er rimmelig sikker på jeg har bundet mig for meget til hende,

Nej du har ikke, du er fri nu.

> og det er derfor jeg har tilgivet hende alle de gange, og bare fundet
> mig i iting. Af den simple grund at jeg har været bange for at miste
> hende.

Du har ikke kun været bange, du har jo haft følelser for kvindemenne-
sket og har naturligvis derfor gået på akkord/har bøjet af på nogle
krav overfor hende. Alle parfohold, som har noget at miste, har været
bange for at miste hinanden.

> Men når jeg tænker over det nu, føler jeg mig totalt latterlig.

Det er ikke spor latterligt, at være hengiven og kunne bøje af på sine
krav. Især i et forhold kan det være en forudsætning for overhovedet at
have et forhold, hvis forholdet er ligeværdigt.

Lad mig give et eksempel så du misforstår på den rette måde: Du er glad
for store bryster og din kvinde, når i har været sammen 20 år har hun
ikke længere store fyldige bryster, til gengæld er hun din kvinde og du
retter din opmærksom på det og ikke fylden af brystet (hun kunne selv-
følgelig blive gravid og kortvarig få samme fylde, men det er en helt
anden diskussion som jeg kun nævner for at fornøje mig selv).

> Hvis jeg har havde mistet hende tidligere......så havde det jo været
> hendes egen skyld.

Nej, overhovedet ikke, så havde det være på grund af at hun havde over-
trådt dine grænser på det tidspunkt. Efterhånden som i har været længe-
re tid sammen, vil hun overtræde dine grænser ud fra dine reaktioner på
tidligere overtrædelser. I værste fald vil hun forsøge at finde den
yderste grænse, ved at være sammen med andre mænd, hvis du ikke reager-
er på tidligere udfordringer eller gemmer din reaktion på hendes provo-
kation.

Hmm, nogle gange tænker jeg på kvinder som på børn, det er nok en tanke
jeg bør tage op til revision.

> Som jeg har det nu, har jeg meget lyst til at få opmærksomhed fra
> andre piger.

Go for it, husk at være ærlig overfor dem og lad være med at stikke
dem blår i øjnene ved at love evig kærlighed og troskab.

> Jeg tror jeg prøver at føle mig noget værd hos andre.

Det er egentlig ikke særligt vigtigt, det er meget mere vigtigt at du
føler, overfor dig selv, at du er noget værd og at du ikke er bange for
at udstråle det.

> Og jeg har meget lyst til at være sammen med en anden pige.

Husk at hun kan være i samme situation som dig, vær ærlig overfor hen-
de.

> Der er så mange ting jeg ku skrive her, men det ville være for
> besværligt og for tidskrævende,

Overhovedet ikke, se det som om du lærer noget, som om du er på kursus,
denne gang er du på kursus i at lære noget om dig selv.

> og sikkert også kedeligt for jer at læse.

Naah, så gad vi ikke besvare dine indlæg.

> Men jeg er virkelig glad for den hjælp jeg har fået herinde. Det kan
> jeg ikke sige nok gange!

Velbekomme med hjælpen, det eneste vi (jeg) beder om er at du hjælper
en anden person du kommer ud for i en situation hvor de har behov for
hjælp, hvor du med dine erfaringer kan skubbe vedkommende i en mindre
dårlig retning.

> Og jeg glæder mig til jeg skal til fest næste gang!

Hvad med at tage til fest for dk.snak.seksualitet skribenter i Roskilde
på næste lørdag? Find eventuelt Sabinas emailadresse i gruppen og skriv
til hende med en tilmelding. Maden koster omkring 80 kr. ,-, drikke-
varene tager du selv med.

> Hvis I har mere, så fyr løs! Det hjælper!

Husk at gøre ting, fordi det er godt for dig. Stil dig selv spørgsmålet
om aftenen førend du går i seng; har jeg haft en god dag? Som regel
kender du svaret instinktivt og kender også løsningen umiddelbart der-
efter.

I øvrigt kan man sagtens gøre gode ting for sig selv, uden at gøre
dårlige ting overfor andre.