Bluetooth Bil installationssæt.
Fra : Martin \(K\)Rise Chr~

Dato : 27-09-02 21:16

Er der nogen der kender noget til subj.

Links, priser etc.

Efter at have skiftet til en T68i, som jo desværre ikke passer i sættet fra
en 6210'er savner man jo desperat et nyt monteringssæt. Og en bluetooth
løsning må jo være rimelig fremtidssikret.....

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : JMo.

Dato : 27-09-02 21:33

On Fri, 27 Sep 2002 22:15:46 +0200, "Martin \(K\)Rise Christensen"
<martin@rise.dk> wrote:

>Links, priser etc.

Links kommer her:

Nokia CARK-112:
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/8910/acc_vehicle.html

Parrot CK3000:
http://www.say-parrot.com/parrot/uk/ck3000_eng.htm

Og på et tidspunkt også Sonyericsson HCB-30
http://www.sonyericsson.com/dk/spg.jsp?page=start&Redir=template%3DP3_1%26B%3Die%26PID%3D9943%26LM%3DPSM_V

Priser kan jeg desværre ikke hjælpe med...

Fra : JMo.

Dato : 27-09-02 21:37

On Fri, 27 Sep 2002 20:32:37 GMT, ns-sf_006@mohr.cx (JMo.) wrote:

>Priser kan jeg desværre ikke hjælpe med...

Og det er jo noget sludder, for jeg kunne jo lige ta' et kig hos den
gode hr. Thomsen:

Cark-112:
http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=1685

CK3000:
http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=1546

Mht. HCB-30 må du hølde lidt øje med:
http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=1684

Fra : Martin \(K\)Rise Chr~

Dato : 30-09-02 13:28

> CK3000:
> http://www.mobilkompagniet.dk/default.asp?Action=Details&Item=1546

Dette sæt ser meget spændende ud - er der nogen der har nogle praktiske
erfaringer med det?

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : JMo.

Dato : 30-09-02 16:57

On Mon, 30 Sep 2002 14:28:27 +0200, "Martin \(K\)Rise Christensen"
<martin@rise.dk> wrote:

>Dette sæt ser meget spændende ud - er der nogen der har nogle praktiske
>erfaringer med det?

Godt:
- Indbygget radiomute (kræver radio med ISO eller konverter)
- Ret simpel at installere: strøm, radio og klistre mic'en fast
- Stemmestyret, så du ikke har nogle knapper at rode med mens du
kører.

Skidt:
- Den første serie understøttede ikke 6310, men de kan
softwareopgrades.
- Lider lidt af ekko-problemer.
- Stemmestyringen kræver lidt tilvænning. Særligt hvis man snakker
lidt uldent...
- Har egen voice-telefonbog, så hver gang du har lagt nye numre i
telefonen beder den dig om at sige navnet, næste gang du kobler dig
på.. er lidt bøvlet hvis du tit lægger nye numre ind.
- Mic'en har tendens til at overstyre.

Mere generelt mht. Bluetooth carkit:
Da telefonen ikke sidder fast, er der jo ikke nogen ekstern antenne.
Det skal man lige tænke lidt over, hvis man regner med at køre meget
rundt på de jyske landeveje.

Fra : Flemming Lund

Dato : 29-09-02 10:36

En anden (billigere) mulighed, er at købe et Bluetooth headset, så er man
heller ikke afhængig af bilen. Motorola har et fint lille et der spiller
fint sammen med T68i.

Flemming

Fra : Martin \(K\)Rise Chr~

Dato : 30-09-02 13:30

> En anden (billigere) mulighed, er at købe et Bluetooth headset, så er man
> heller ikke afhængig af bilen. Motorola har et fint lille et der spiller
> fint sammen med T68i.

Den er bare ikke særlig god til at skrue ned for radion, sørge for at der
altid er strøm på, vide hvor den ligger etc.

Har været vant til et lækkert nokia carkit - så kan man ikke nøjes med en
lille dims på øret. Den lille dims på øret er perfekt når jeg er ude af
bilen - så har jeg allerede en der funker til ug.

Mvh,

Martin Rise Christnesen