Bagdæk, ver. 2
Fra : Morten C.

Dato : 27-09-02 21:26

Halløjs ppl,

Når nu jeg er med til race, ser jeg jo ofte at de kære piloter er temmelig
hurtige til at få såkaldte "regnvejrsdæk" på.....

Jeg har endnu ikke set hos nogle af de avancerede mc-forhandlere, at man kan
få sådan et fint dæk til dem, som nu gerne vil køre ude på de små nuttede
veje, på den årstid, hvor der er mest fedtet og vådt.

Mit spørgsmål går derfor på:
Er de såkaldte "regnvejrsdæk", der bliver brugt til bl.a RR ikke lovlige til
afbenyttelse på offentlig vej?
I det tilfælde, at de _skulle_ være lovlige at bruge på offentlig vej -
hvorfor ser man så ikke ret mange af "vinterkørerne" med dem, endsige ser
dem hos de forskellige forhandleres farvestrålende dækkataloger?

//MortenC
-der ikke ønsker at køre med knop-dæk på sin 600-gixxer... :)

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-09-02 21:34

> Mit spørgsmål går derfor på:
> Er de såkaldte "regnvejrsdæk", der bliver brugt til bl.a RR ikke lovlige
til
> afbenyttelse på offentlig vej?

Dækkene er højst sandsynligt ikke godkendt til brug på offenligt vej, men
selv om de var ville de være livsfarlige at køre på, da de ikke tåler kørsel
på tør vej, dækkende ville simpelthen blive for varme p.g.a af manglende
køling fra regnvandet, når dæk bliver for varme bliver de glatte eller
falder fra hinanden.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Morten C.

Dato : 27-09-02 22:34

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> på tør vej, dækkende ville simpelthen blive for varme p.g.a af manglende
> køling fra regnvandet, når dæk bliver for varme bliver de glatte eller

Mnjae, det sker nu ikke til RR'en - det ville jeg ha' opdaget noget mere som
official så
(At der måske er mere "fnulringer" på dækkene, er så en anden sag)
Jeg har nu ikke påtænkt mig at køre RR på offenlig vej i vinterhalvåret

Arj... forstå mig ret... ligesom til biler, der findes vinterdæk - findes
der så ikke også noget lignene til mc'er?

//MortenC

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-09-02 22:53

> [...]

> Arj... forstå mig ret... ligesom til biler, der findes vinterdæk - findes
> der så ikke også noget lignene til mc'er?

Det jeg prøvede på at sige, var at RR-regnvejrs dæk er konstrueret til at
køre på våd vej og ikke andet.

Vinterdæk til MC`er, det har jeg kun hørt om til offroader, jeg har bl.a se
pigdæk på en offroader i Norge.

Fra : albert

Dato : 28-09-02 07:38

klip

> Arj... forstå mig ret... ligesom til biler, der findes vinterdæk - findes
> der så ikke også noget lignene til mc'er?

Jeg har kun to ugers erfaringer, så det er lidt tidligt at udtale sig,
meeeen de Pilot Road som jeg lige har smidt på dyret havde nogle store
klistermærker der sagde : "All Season"

Det har ikke før set på MC dæk. Nu må vi så se om det holder

Mvh Albert
CBR1K

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 27-09-02 21:51

Du skal have Dunlop 207D på min ven, Sportsversionen står fast! også i
regnvejr!

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Morten C.

Dato : 27-09-02 22:36

"Rune (Bandit600R)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dkBandit600R> wrote in message
> Du skal have Dunlop 207D på min ven, Sportsversionen står fast! også i
> regnvejr!

Ved godt, at det ikke fremgik så tydeligt af mit indlæg, men det er nu
påtænkt til kørsel om efterår/vinter/forår - ergo noget i stil med et
vinterdæk; ligesom til madkassen...

Så hvordan opfører 207D'eren sig så, når der er +1 grad og man triller
"normalt" afsted* ?

//MortenC
*Ingen RR på offentlig vej - heller ikke om vinteren

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 27-09-02 23:18

> Så hvordan opfører 207D'eren sig så, når der er +1 grad og man triller
> "normalt" afsted* ?
>
> //MortenC
> *Ingen RR på offentlig vej - heller ikke om vinteren

Har ikke prøvet det endnu (det kommer nok senere), men hvis du triller
"normalt" afsted så er der jo heller ikke behov for det helt vilde vejgreb

Lige nu kører jeg med 207D både for og bag, sport foran og touring bag på
(jeg blev nødt til at skifte bagdæk på ferie i Norge= dyrt) sport bliver
væsentlig hurtigere varmt en touring, og sport har allerede fra koldt bedre
vejgreb...
Havde sport bag på før, og efter jeg fik touring på har jeg haft et par
ufrivillige baghjulsudskridninger, fordi jeg var vant til at stå bedre fast
med sports dækket.

Da jeg dog kun kørte ca. 6000 på sports dækket, og det skulle skiftes i
Norge, blev det slidt helt ned (intet mønster) og det stod stadig fast i
regnvejr, med fuld gas ved overhaling! nu skal det selvfølgelig så lige
siges at cyklen have oppakning på...

Men som du nok kan udrede er jeg fuldt ud tilfreds med dækket

--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

PS. hold da helt op en smøre jeg fik skrevet der...

Fra : Pein

Dato : 27-09-02 23:27

"Morten C." skrev...
> //MortenC
> -der ikke ønsker at køre med knop-dæk på sin 600-gixxer... :)

De står også elendigt fast på hårdt underlag, vådt eller tørt.

/Pein