LILLE ÅBEN HJELM!!!!!!!!
Fra : J&B

Dato : 27-09-02 21:10

Er der nogen af jer i denne gruppe som kan fortælle mig hvor jeg kan købe en
åben hjelm, som ikke må se for stor ud, og som skal sidde tæt til hovedet.
Den må gerne være så lille som mulig.
MVH. BM.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 27-09-02 22:09

> [...]
en
> åben hjelm, som ikke må se for stor ud, og som skal sidde tæt til hovedet.

Prøv at gå ind på dmcn.dk. Der er anmeldelse af forhandlere over hele
danmark. Find en forretning tæt på dig, der har fået gode anmeldelser og
køre derhen og snak med dem.

Sæt som krav, at du kan få lov til at køre en lille tur med hjelmen før køb
for at være helt sikker på købet.

ps : Når man skriver med STORE bogstaver i nyhedsgrupper (se din overskift),
så svarer det til man råber.

Fra : villy rap torp

Dato : 29-09-02 20:30

minimortor i kolding
de kan skaffe dem hjem
kik der ind og få en snak med dem
hvad de ikke har kan de skaffe hvis det findes

Fra : Henrik

Dato : 30-09-02 07:38

Jeg er også interesseret i en sådan model. Jeg har været en del rundt og
kigge - men de lovlige modeller jeg har set, har været alt for store - ala
Puch Maxi style.

mvh, Henrik

Fra : Buck

Dato : 30-09-02 07:44

Tyskland!
Herhjemme må forhandlerne kun sælge godkendte (store) hjelme.
I tyskland kan du få hjelme så små at du lige så godt kunne la være... (dem
man tit ser harley kører drøne rundt med).

Men tænk dig nu om inden du køber en "ulovlig" hjelm. Jeg har selv kørt
chopper med æggeskal, men jeg skiftede hurtigt min ulovlige hjelm ud med en
der lukkede for ørerne.
Og der findes nu også mange pæne pilothjelme som også passer til
chopper-stilen.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (med full-face hjelm)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 30-09-02 13:01

J&B <jabm@wanadoo.dk> wrote in article
> [...]
en
> åben hjelm, som ikke må se for stor ud, og som skal sidde tæt til

Jeg tror jeg ved hvilken type du søger, men jeg ved jeg jo ikke om du har
tænkt dig føre motorcykel med denne hjelm, eller den bare skal bruges til
kostumebal.
Men jeg føler mig kaldet til at gøre dig bekendt med den yder ca. samme
beskyttelse som en alpehue.
Og se f.eks. Hans Baldrians indlæg fra 28-09 kl. 10.54 "igen en tragisk
ulykke" for at se hvad det kan føre til.
--
Søren
http://motortosse.dk