Adobe Illustrator 10 - file låsning på sha~
Fra : b.c

Dato : 27-09-02 21:26

Er der en der kan hjælpe med følgende problem!
Det drejer sig om Illustrator 10 - dansk (inst. på flere mac) - men ikke
UK-versionen.
Når der arbejdes på et share på en NT-servere, låser filerne med en
error -54 når de gemmes som eps, men ikke ai-filer.
Altså kan de ikke arkiveres igen - kun under et nyt navn. Dette sker
ikke lokalt på mac'en.

Der bliver oprettet en usynlig temp file på serveren.
Det kan samtidig oplyses, at arbejdsgrupper er slået fra, samt
arbejdsdiske er sat til den lokale mac.

/Bjarne

http://www.kandu.dk/

Fra : Storm

Dato : 28-09-02 08:47

b.c <b.c.news@kandu.dk> wrote:

> Der bliver oprettet en usynlig temp file på serveren.
> Det kan samtidig oplyses, at arbejdsgrupper er slået fra, samt
> arbejdsdiske er sat til den lokale mac.

Det lyder som om du skal hente Illustrator 10.0.1 updaten,
det lyder temmelig bekendt for mig:

<1fh2zf2.2nrq2w3p6h34N%Ninzen@ofir.dk>

<http://www.macwindows.com/MacOSX.html>

kastede lys over sagen, hvor nøjagtig mit problem var beskrevet, samt at
løsningen var en opgradering til 10.0.1

Problem with saving Illustrator 10 files to NT Server fixed with
Illustrator 10.0.1

- og svaret

__"

I noticed that you had a description of the problem of Illustrator 10
files being saved on a Windows NT server. The Illustrator 10.0.1 update
from about a week ago fixes this problem.

The problem is supposedly with the Mac OS X in terms of permissions for
intermediate temp files that Illustrator used. Adobe claims it was
Apple's problem but they fixed it in any event. (The "twist" mentioned
above is not really a twist, that's the source and the result of the
problem, not just "need to resave the file")

____"

--
Venlig hilsen Nina Storm