Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat 5 - skærmopløsning
Fra : Erik Andersen

Dato : 27-09-02 19:53

Er der nogle Acrobat-eksperter her i gruppen der kan forklare mig lidt om
hvorfor en tegning jeg har lagret i Acrobat 5.0 bliver vist smukt og
nydeligt med de fineste tynde streger og når jeg henter den i AcrobatReader,
så bliver det nogte tykt uldent bras at se på.
Kører de to programemr med hver sin skærmopløsning?
Eller kan man lagre det så skærmopløsningen bliver bedre i AcrobatReader?
- Jeg kan ikke finde noget relevant materiale.

/Erik Andersen

Fra : Madsen

Dato : 27-09-02 20:40

Erik Andersen skrev:

> [...]
> vist smukt og nydeligt med de fineste tynde streger og når jeg
> henter den i AcrobatReader, så bliver det nogte tykt uldent bras

Nu skriver du ikke om disse stregtegninger er bitmap- eller vektor-
grafik, men har du prøvet om følgende indstilling i Acrobat 5 gør
nogen forskel? <news:Xns9287B29C2EDEcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Erik Andersen

Dato : 28-09-02 08:49

Jeg har egentlig ikke helt styr på det, men mener det må være vektorgrafik.
Der hvor jeg er mest plaget af problemet er når jeg udskriver/eksporterer et
kort fra bl.a. ArcInfo til distiller - og åbner den i Acrobat 5.0. Så er
billedet simpelthen perfekt. Når det så bliver åbnet i AcrobatReader 5.0 er
de fine tynde streger tykke og vemmelige og det bliver ikke pænt af at blive
zoomet, men printet der kommer ud af det er helt perfekt, som det skal være.
Data som jeg har liggende i ArcInfo er vektorgrafik og fordi jeg kan se det
smukt i Acrobat, så kan jeg ikke se at det er den oversatte fil der er
problematisk, men kun AcrobatReader der har en "fejl".
Jeg prøver næste gang med flueben ved: 'Smooth Line Art'. Men det er jo ikke
en standardindstilling, og jeg forventer ikke at den almindelige bruger
(undskyld) er istand til at vurdere at sætte det flueben.
Erik Andersen

Fra : Palle B

Dato : 04-10-02 09:03

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller kan man lagre det så skærmopløsningen bliver bedre i AcrobatReader?
> - Jeg kan ikke finde noget relevant materiale.

Acrobat har mulighed for at optimere filer til fire forskellige
indstillinger: skærm (f.eks. Reader), E-book, udskrift og til tryk.
Disse fire indstillinger vil give ret forskellige resultater, når du ser dem
på skærmen. Filer optimeret til udskrift eller tryk er ikke altid lige kønne
på skærmen, men udskriften eller det færdige tryk bliver flot. Prøv at lege
med disse muligheder, hvis det er nødvendigt at filen skal se godt ud på
skærm.

Palle