Refleks til hunde ?
Fra : jfo

Dato : 27-09-02 14:39

Ved godt dette ikke lige er stedet, men i mangel af bedre prøver jeg:

Nu bliver det jo mørkere og mørkere når man går aftentur med hunden.
Min hund går med snor på vej ud og uden snor på vej hjem.

Jeg kunne tænke mig at give den refleks på, men hvordan ?
Er der en smart løsning?

Fra : Kiki9 Jensen

Dato : 27-09-02 17:15

jfo <fossadun@yahoo.com> skrev:
> [...]
>Min hund går med snor på vej ud og uden snor på vej hjem.
>
>Jeg kunne tænke mig at give den refleks på, men hvordan ?

Du er ikke særlig smart, hvis du lader din hund gå uden snor på en
mørk vej. Heller ikke selv om du sætter en refleks på den.
Du kan da ikke stole 100% på din hund. Tænk på hunden, og tænk på
trafikanterne. Hilsen Kiki9

Fra : Web Woman

Dato : 27-09-02 18:28

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne tænke mig at give den refleks på, men hvordan ?
> Er der en smart løsning?

Nu ved jeg ikke, hvor tykhalset din hund er....

Jeg har købt cykelklemmer, der er udformet som refleksbånd. Man "svupper"
dem bare om benet. Bruger dem, når jeg løber om vinteren.

Min hund kunne passe dem om halsen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-09-02 22:16

> [...]
> Min hund går med snor på vej ud og uden snor på vej hjem.
>
> Jeg kunne tænke mig at give den refleks på, men hvordan ?

Om det er en bedre løsning ved jeg ikke, men den kræver ikke lys for at du
kan se din hund.
Jeg har set i en dyrehandel at man kan få diode halsbånd til hunde. De
blinker i mørket og gør det nemt at se hunden. De er lavet på samme måde som
diode baglygter til cykler.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Jørgen

Dato : 28-09-02 10:59

hej

Køb to velcro bånd og sy et reflexbånd på dem. De sættes rund om hasen på
hundens bagben . De bevægersig når hunden går/traver og kan ses både bagfra
og fra siden

en lidt gør det selv løsninging som virker

jørgen