Gud velsigne jer
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-09-02 14:27

Gud velsigne jer alle.
Ja vi har mange bud på hvad der er sand kristendom , men jeg vil nok påstå
at alle der har været omkring korset hvor Jesus døde for vores skyld og fået
tilgivelse for vore syndere og lever i det er søskende i Jesus.
Jeg ved godt at en del af jer ikke anser mig for broder.synd for dem.
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 28-09-02 15:14

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i melding
> [...]
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.

Hvorfor skal ikke du være vår bror?

Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 28-09-02 17:01

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i melding
> fået
> >

> Hvorfor skal ikke du være vår bror?
>
> Vennlig hilsen
> Grethe

Fordi der er visse personer her på dk.livssyn.kristendom, som mener det
kun er deres opfattelse/fortolkning af Bibelen der er korrekt. Det er disse
personer Børge hentyder til.

Gud velsigne både dig og Børge, som min bror og søster i Jesus, selv om
vi måske ikke er enig om alt.

Sådan ser jeg nu en gang på vort forhold til Jesus og hinanden.

Ernst Pedersen

Fra : Live4Him

Dato : 28-09-02 18:14

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Fordi der er visse personer her på dk.livssyn.kristendom, som mener det
> kun er deres opfattelse/fortolkning af Bibelen der er korrekt.

Uha. Hvem langer du nu ud efter ?
Ovenstående gælder selvfølgelig ikke dig selv, du er jo altid SÅ tolerant -
eller hva ?

>Det er disse
> personer Børge hentyder til.

Jeg har aldrig sagt at Børge ikke er min kristne bror, men jeg har tilladt
mig at undersøge og stille spørgsmål til de hjemmesider han reklamere for -
men det er måske forbudt i din lille selvforherligende verden ?

Kort sagt, Ernst - du er ikke bedre end resten af os. Lær at lev med det...!

Og Børge, lad være at spille martyr og male fanden på væggen bare fordi
nogen tillader sig at være kritisk overfor den lære du ophøjer og reklamere
for.

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 28-09-02 22:47

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har aldrig sagt at Børge ikke er min kristne bror, men jeg har tilladt
> mig at undersøge og stille spørgsmål til de hjemmesider han reklamere

Nå, nå da da, hvorfor i al verden føler du dig truffen. Der kom jeg vist
uforvarende
til at træde på din sædvanlige smertefulde ømme "ligtorn", med dit
uforskammede
svar som følge. Hvis vi ikke må reklamere for kristne links på
dk.livssyn.kristendom
hvor så?

Grethe Juul stillede et spm. og du har så hermed besvaret det med dit svar.

> men det er måske forbudt i din lille selvforherligende verden ?

Jeg lever ikke i en, som du kalder det, "din lille selvforherligende verden
".
Måske er jeg knap så egocentreret og fordømmende som dig. Måske er jeg
i modsætning til dig, i stand til at velsigne alle kristne og ikke kristne.
Hvis du mener din teologiske viden/fortolkning/oplevelse af hvem vores
Frelser er, er mere korrekt end Børges, så er det jo fint nok for dig. Selv
om
jeg tit og ofte er uenig med dig, har jeg altid gået i forbøn for dig, når
du har
proklameret dine problemer. I al beskedenhed, vil kalde det næstekærlighed
og opfyldelse af Jesu bud.

Gud velsigne og læge dig
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 28-09-02 19:19

"Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> wrote in message

> Hvorfor skal ikke du være vår bror?

Det er der ingen som har sagt han ikke skal være.
Det er noget Børge har opfundet.

Føler han sig såret kan han bare sige det, men det er urent spil at lyve
andre noget på.
Der er ingen som har sagt at Børge ikke er kristen bror.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 28-09-02 21:28

> "Grethe Juuhl" <g.juuhl@online.no> wrote in message
en del har antydet at minkristerndom har med ny reliøsitet at gøre. hvis de
mener der er vi jo nok ikke brødre og der er jeg ked af. Men ok Jesus er
stadig på tronen.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://www.nydheder.subnet.dk/
eller se ind på.
http://www.into.dk/to/to.php
http://www.oplevjesus.dk/

---
Denne mail er virus fri . det skulle den være i følge AVG . Kærlig hilsen
Børge.

Fra : Live4Him

Dato : 28-09-02 22:22

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> en del har antydet at minkristerndom har med ny reliøsitet at gøre.

Jamen trosvækkelsen er da af relativ ny dato. Oral Roberts, Kenneth Hagin
osv.

>hvis de
> mener der er vi jo nok ikke brødre

Det er en forkert konklusion.