Moonlight shadow
Fra : Frøns

Dato : 27-09-02 13:56

Hmm hvem lavede den først??

Maggie Reilly eller Mike Oldfield??

Fra : Jeannette

Dato : 27-09-02 14:04

Hmm. Maggie Reilly sang den vel i Mikes band - eller ta'r jeg helt fejl?

Peter

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 27-09-02 16:11

Jeannette <jeannette@paintbox.dk> skrev i

> Hmm. Maggie Reilly sang den vel i Mikes band - eller ta'r jeg
> helt fejl?

Nej (det gør du ikke

Fra : Dennis Lange

Dato : 27-09-02 14:04

Frøns wrote:
> Hmm hvem lavede den først??
>
> Maggie Reilly eller Mike Oldfield??

Jamen så vidt jeg er orientet lavede de den da sammen? Sangen er bl.a. på et
opsamlingsalbum med Mike Oldfield, men det er altså Maggie Reilly der
synger..
Historien forlyder vist iøvrigt at det var mens Maggie var ung og ukendt, og
at hun ikke fik en særlig god kontrakt, om nogen overhovedet, så hun idag
ikke har fåët ret mange øre ud af det hit.

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Michael Schrøder

Dato : 27-09-02 20:02

Dennis Lange <dblng2@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:an1l4f$121d$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

> Jamen så vidt jeg er orientet lavede de den da sammen? Sangen er bl.a. på
et
> opsamlingsalbum med Mike Oldfield, men det er altså Maggie Reilly der
> synger..

Hun lagde også vokal på Family man, så vidt jeg husker........
Mike lavede vel også mest instrumentalt musik, så det var vel naturligt, at
finde een anden til de numre der krævede vokal.

Michael

Fra : Frøns

Dato : 27-09-02 22:31

Uhh thanks

Så var det derfor det lød som hende, hehe - var lige lidt i tvivl

Fra : Karsten Vinding

Dato : 28-09-02 10:11

"Frøns" wrote:

> Hmm hvem lavede den først??
>
> Maggie Reilly eller Mike Oldfield??

Dem begge

Maggie sang for på en del af Mike Oldfields numre/plader. Udover
"Moonlight
shadow", falder numrene "(Get) To France", "Family Man" og "Foreign
affair" mig
ind.

Så vidt jeg ved skrev og komponerede Mike sangene, og Maggie Riley var
så "bare" sangerinde i hans band.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-09-02 11:13

In an article of 28 Sep 2002 Karsten Vinding wrote:

> Så vidt jeg ved skrev og komponerede Mike sangene, og Maggie Riley var
> så "bare" sangerinde i hans band.

Mike Oldfield har gennem tiderne brugt mange forskellige sangere, blandt
andet Jon Anderson, som alle jo kender. Men Maggie Reilly var nok
hans hussanger, der har sunget med på flest sange.

--
Uffe Holst

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 28-09-02 14:38

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote:

>Mike Oldfield har gennem tiderne brugt mange forskellige sangere, blandt
>andet Jon Anderson, som alle jo kender. Men Maggie Reilly var nok
>hans hussanger, der har sunget med på flest sange.

Hvem var det nu som sang Shadow On The Wall... Nå jo, Roger Chapman.
Jon Anderson sang på Shine som jeg mener blev vist i DRs morgennisserne på tv i 1986.
Og Kim Schumacher var der også, han gav for eksempel en let alternativ, meget moderne
udgave af jesu fødsel. Jeg ville egentligt gerne høre den igen. Det er en af de ting
som jeg ikke har bevaret :(

-breiler

Fra : Karsten Vinding

Dato : 30-09-02 14:54

Mikkel Breiler wrote:

> Jon Anderson sang på Shine som jeg mener blev vist i DRs morgennisserne på tv i 1986.

Det var da alligevel groft

Jeg troede jeg kendte lidt til Oldfield, men her er et nummer jeg
alligevel aldrig har hørt før.

Dem er der nu nok mange af, men i 86 var Oldfield et ret stort navn, så
der burde man vel have lagt mærke til det?

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 04-10-02 14:09

Karsten Vinding <karsten@vinding.adsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Dem er der nu nok mange af, men i 86 var Oldfield et ret stort navn, så
>der burde man vel have lagt mærke til det?

Muligvis, men hvis ikke du stod tidligt op om morgenen og så TV i december 1986
såe....

-breiler

Fra : Soeren Elsted Hjelho~

Dato : 30-09-02 12:21

Karsten Vinding wrote:

> [...]
> affair" mig
> ind.
>
> Så vidt jeg ved skrev og komponerede Mike sangene, og Maggie Riley var

Egenligt ikke så mærkeligt, da Maggie Reilly så vidt jeg husker er Mike
Oldfields kusine, jeg har dog ikke checket om det er rigtigt.

/Søren Hjelholt

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 30-09-02 13:25

> Egenligt ikke så mærkeligt, da Maggie Reilly så vidt jeg husker er Mike
> Oldfields kusine, jeg har dog ikke checket om det er rigtigt.
>
> /Søren Hjelholt

Diskussionen var oppe for noget tid siden og konklusionen blev vist, at hun
hverken er søster, kusine, kæreste eller elskerinde, men alle muligheder er
vist blevet nævnt gennem tiden. Jeg har dog heller ikke tjekket rigtigheden
i det...

/Ulrik.

Fra : Troels

Dato : 30-09-02 16:44

> [...]
hun
> hverken er søster, kusine, kæreste eller elskerinde, men alle muligheder

Hvad med mor? Har det været med i overvejelserne?

/Troels

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 30-09-02 22:30

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hun
> er
>
> Hvad med mor? Har det været med i overvejelserne?
>
> /Troels

Nej, den manglede vi vist

/Ulrik.

Fra : Uffe Holst

Dato : 30-09-02 21:07

In an article of 30 Sep 2002 Soeren Elsted Hjelholt wrote:

> Egenligt ikke så mærkeligt, da Maggie Reilly så vidt jeg husker er Mike
> Oldfields kusine, jeg har dog ikke checket om det er rigtigt.

Nah, det er vist en skrøne. Til gengæld er Sally hans søster, men hun
hedder jo også Oldfield til efternavn, så det er egentlig ikke så
overraskende.

--
Uffe Holst