KPMG: Drop kopisikring, sats på bedre forr~
Fra : Mikkel Winther

Dato : 27-09-02 11:07

"Konsulentgiganten KPMG slår hårdt ned på musik- og filmbranchens forsøg på
at dæmme op for piratkopieringen og foreslår i stedet, at de skal ændre
deres forrentningsmodel og satse på at tjene penge på digital musik og
film."

Læs hele artiklen på <http://www.it-avisen.dk/nyheder.asp?id=4044>

Tror i pladebranchen vil høre efter, eller fortsætter de bare i samme rille
som de hele tiden har gjort? Jeg tror desværre det sidste.

m.
--
"I don't know why people expect art to make sense. They accept the fact that
life doesn't make sense."

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-09-02 12:13

Mikkel Winther skrev: (messageID:

> [...]
>
> Tror i pladebranchen vil høre efter, eller fortsætter de bare i samme
> rille som de hele tiden har gjort? Jeg tror desværre det sidste.

KPMG er jo ikke de første, der foreslår at underholdningsindustrien
ændrer strategi. Om industrien vil lytte efter, ved jeg ikke (men jeg
tror det næppe) - det er efterhånden den mest konservative branche, der
findes.

Trist, for de vinder _aldrig_ kampen mod piratkopiering! Dette er blot en
konstatering, og ikke nødvendigvis et udtryk for min egen holdning til
piratkopiering.

Jeg er personligt meget glad for musik, og køber hellere end gerne cdere
med favoritkunstnerne. Prisen for en CD gør det dog meget lidt attraktivt
at give det ukendte en chance. Her kunne en billigere digital
distribution hjælpe - særligt for nye navne.

Nu vil jeg ned og købe Catbirds debut-CD :)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 13:45

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> distribution hjælpe - særligt for nye navne.
>
> Nu vil jeg ned og købe Catbirds debut-CD :)

Som du faktisk selv allerede antyder, så er kopier ikke et ubetinget onde.
Det er jo ofte noget sådan, der gør at nogle opdager visse grupper /
solister.
Selv har jeg mange MP3 cd'er, langt de fleste har jeg ikke hørt, men det
sker af og til man henter en frem, spiller nogle af filerne, og sommetider
opdager man, at den gruppe / solist faktisk falder i ens smag, og man
begynder at dyrke dem. Sådan er det faktisk gået rimeligt tit, så kopierne
har faktisk solgt plader. så de har også en gavnlig virkning. Vi kan jo
bare se MS - Windows, verdens mest piratkopierede, og verdens mest
solgte.....Faktisk tror jeg at MS opfandt begrebet Pirat kopi, og de sendte
dem også selv ud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-09-02 12:16

Mikkel Winther skrev: (messageID:

> Tror i pladebranchen vil høre efter, eller fortsætter de bare i samme
> rille som de hele tiden har gjort? Jeg tror desværre det sidste.

Lige en artikel mere:
http://gaffa.cabo.dk/news/view.php?ID=2135

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 13:37

"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> m.
> --
> "I don't know why people expect art to make sense. They accept the fact

Og jeg er bange for at du får ret

Hilsen Benny