Desktop indhold
Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-09-02 11:02

Jeg fik PEOF-fejl på en harddisk i går, derfor flyttede jeg "alle" data
over på en ny, før jeg formaterede disken, der nu anvendes til mindre
vigtige ting.

Mod sædvane kopierede jeg ikke skrivebordets indhold til en backupfolder
før formateringen, men regnede med "desktop folder" lå på opstartsdisken
med dette indhold. Det gjorde den ikke.

Hvor er det lige at filmen er knækket for mig?

vh Flemming Rubini

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-09-02 13:52

In article <1fj63qb.13ay03x13n0v1uN%rubini@image.dk>,
rubini@image.dk (Flemming Rubini) wrote:

> Hvor er det lige at filmen er knækket for mig?

Hver disk har sin egen desktop folder.

Hvis du en anden gang skal kopiere al indholdet fra en disk over til en
anden, så bare træk disk-ikonet derhen hvor du vil kopiere disken. Du
vil så få en folder med diskens nav og *al* indholdet der.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-09-02 14:22

> Hver disk har sin egen desktop folder.
Det var pokkers, det viste jeg ikke, at: desktop folderen er usynlig og
at der er en på hver disk. Jeg synes ellers jeg ofte havde brugt at
kopiere direkte til den i ny og næ.

Desktop DF 3,7 Mb
Desktop DB 608 kb

På skærmen er der pt. de fire diske, og intet andet.
Kan det passe med størrelsen?

> Hvis du en anden gang skal kopiere al indholdet fra en disk over til en
> anden, så bare træk disk-ikonet derhen hvor du vil kopiere disken. Du
> vil så få en folder med diskens nav og *al* indholdet der.
Ok. Er der andre gode procedurer til at sikre sig at usynlige kommer
med? Alt+c+?

Tak for hjælpen.

vh Flemming Rubini

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-09-02 20:45

In article
<1fj6cgd.imhmqp1t285beN%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk>,
flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) wrote:

> Det var pokkers, det viste jeg ikke, at: desktop folderen er usynlig og
> at der er en på hver disk. Jeg synes ellers jeg ofte havde brugt at
> kopiere direkte til den i ny og næ.

Hvis du kopiere noget ud på skrivebordet, havner det i desktop folderen
på den aktive systemdisk.

> Desktop DF 3,7 Mb
> Desktop DB 608 kb

Det er noget helt andet, det er databasefilerne over hvad der ligger
hvor, hvilke ikoner der hører til hvad, og hvilke dokumenter et program
kan åbne.

> På skærmen er der pt. de fire diske, og intet andet.
> Kan det passe med størrelsen?

Det har intet med størrelse at gøre

> Ok. Er der andre gode procedurer til at sikre sig at usynlige kommer
> med? Alt+c+?

Ikke som jeg kender til, andet en at gøre det usynlige synligt. Hvorfor
behøver du flere metoder?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-09-02 09:29

> Hvis du kopiere noget ud på skrivebordet, havner det i desktop folderen
> på den aktive systemdisk.
Tak for oplysningen.

Så disse filer afspejler mængden af data på disken, og er en
registrering over hvor hvad ligger for at fx Sherlock og andre
programmer hurtigt kan finde dem?

> (...) Hvorfor behøver du flere metoder?
Så jeg helt konkret kan tage fat i nakken på de usynlige filer.
Hvordan ser man usynlig filer i filoversigterne?

vh Flemming Rubini

Fra : Storm

Dato : 28-09-02 09:39

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> [...]
> Så jeg helt konkret kan tage fat i nakken på de usynlige filer.
> Hvordan ser man usynlig filer i filoversigterne?

Hvis du hive en mappe over på Toast (ihvertfald Roxio Toast Titanium)
dukker usynlige filer frem.
Men det får du selvfølgelig ikke fat i nakken på dem af...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-09-02 11:16

In article
<1fj7tq7.tgs7md1f3xlk2N%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk>,
flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) wrote:

> Så disse filer afspejler mængden af data på disken,

Nej, ikke direkte.

> og er en registrering over hvor hvad ligger for at fx Sherlock og
> andre programmer hurtigt kan finde dem?

Mere for at programmerne kan finde sig selv.

> Så jeg helt konkret kan tage fat i nakken på de usynlige filer.
> Hvordan ser man usynlig filer i filoversigterne?

Det gør man ikke, der kræves speciel software som fx File Buddy eller
Resedit.

Sherlock kan også lave en søgning på usynlige filer, men den kan ikke
ændre status på dem.